Het zit namelijk zo;
Sinds een paar maanden rijd ik een haflinger van bijna 4 jaar. Ze is afgelopen zomer beleerd en dit ging allemaal heel goed. Nu ben ik haar aan het doorrijden en dit ging in het begin ook allemaal super. Ze is 1 keer gelongeerd met bijzet en dat pakte ze goed op. Ze zoekt uit zichzelf je hand op en loopt al lekker ontspannen en nagevelijk. Niks aan de hand zou je denken. Maar de afgelopen paar weken ging het opeens bergafwaarts. Rechts neemt ze geen druk aan en kantelt ze haar hoofd heel erg. Afgelopen week begon ze zelfs een soort hupjes te maken bij het aandraven. Toen heb ik haar even aan de longe gehad (met hoofdstel) en toen deed ze het ook. Haar eigenaar kwam thuis en toen hebben we haar weer aan de longe gehad, alleen met halster. Toen was er niks aan de hand. Gister andere bijrijder en haar eigenaar erbij gehad, volgens hun is het puur uitproberen. Er wordt steeds meer van haar gevraagd en dat vind ze moeilijk. Toch zit het me niet helemaal lekker. Ik vertelde het verhaal aan een stalgenoot en hij zei me dat hij het vond klinken als teugelkreupel. Nou weet ik niet precies wat dit is..
Als jullie mijn verhaal zo lezen, wat denken jullie dan dat er aan de hand zou kunnen zijn?
Lessen met dit paard doe ik nóg niet, maar ik ben hard op zoek naar iemand.