Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Twinklebel schreef:Kijk uit dat je je paard niet te lang doorrijd als hij het moeilijk vind zijn rug te gebruiken. Als hij een kwartiertje braaf loopt gewoon lekker lange teugel geven en stappen. Een paard moet eerst de kracht krijgen om zo te blijven lopen en spieren opbouwen. Als dit goedgaat ga je gewoon elke keer wat langer door. Gooit hij zijn hoofd omhoog drijf hem dan naar voren met gewone aanleuning. Niet losgooien, maar ook niet er aan gaan trekken. Gewoon hand eraan en been tot hij weer zakt.

veraA schreef:Ja, lastig te zeggen vanaf hier. Maar ik denk dat je pony nog niet genoeg juiste spieren heeft. Dit kan je oplossen door kleine stukjes aan de teugel te rijden. Zodra hij nageeft, direct je hand 1 mm naar voren steken, en ontspannen, en belonen met je stem. Als hij dan 5 minuten goed loopt, iets anders gaan doen, iig niet aan de teugel, behalve als hij het zelf aanbied natuurlijk
Ook kan je trainen aan de longeerlijn, maar dit wel onder goede begeleiding
Vonnie84 schreef:Het zou ook een uiting van pijn kunnen zijn. Heb je zijn rug/zadel/tanden al eens na laten kijken?

[/quotEmaartje schreef:Vonnie84 schreef:Het zou ook een uiting van pijn kunnen zijn. Heb je zijn rug/zadel/tanden al eens na laten kijken?
de tanden zijn pas gedaan dat kan zowiezo niet en het zadel is ook nagekeken past en ligt goed.weet wel dat hij moeite heeft met ontspannen van de rug...maar hij kan het wel het is gewoon verzet..
Knup m'n peerd dus niet met de kop tussen de voorbenen
veraA schreef:@emaartje, ik gebruik een slofteugel.. maar dan met de werking van een bijzet. Zet hem namelijk vast aan het longeersingeltje, haal hem dan (langs de zijkant van het paard dus), dooor het bit, en dan terug naar het singeltjeKnup m'n peerd dus niet met de kop tussen de voorbenen
Vonnie84 schreef:Het zou ook een uiting van pijn kunnen zijn. Heb je zijn rug/zadel al eens na laten kijken?
Vonnie84 schreef:
Maar waarom denk jij dan dat je paard zich verzet??
Vonnie84 schreef:Vonnie84 schreef:Het zou ook een uiting van pijn kunnen zijn. Heb je zijn rug/zadel al eens na laten kijken?Vonnie84 schreef:
Maar waarom denk jij dan dat je paard zich verzet??
@ Hans, daarom vroeg ik die laatste zin ook aan haar. Ik hoopte dat ze zelf tot de conclusie zou komen dat het paard toch wel iets wil laten blijken aan haar.
Emaartje schreef:maar als het hem niet aanstaat of duurt het telang uit zich dat in verzet
zodat hij dit vervelende gedrag afleert..
broadway schreef:met springen moeten ze de spieren aanspannen en gelijk weer loslaten......Dressuur is aanspannen.....vasthouden.....loslaten....ik denk dat dat het probleem is de rugspieren en de zitspieren, moeten sterker worden d.m.v training! Er zijn springpaarden die dat niet kunnen, dus niet iedere springpaard is een dressuurpaard en niet iedere dressuurpaard een springpaard, is afhankelijk van bouw en bespiering!