hinniken tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

hinniken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 20:54

Ik wordt er helemaal gek van! Vooral tijdens het uistappen blijft mijn hafje maar hinniken. Ze doet het ook op buitenrit als we naar haar idee te ver van huis gaan.
Ik corrigeer haar altijd direct, eerst alleen met stem, daarna met stem en been erbij. Dit heeft geen enkel effect gehad. Nu laat ik haar als ik in de bak rijd gelijk aangalloperen. Hinniken=lopen, en hard ook. Vandaag was het echt heel vervelend. Zodra ik in stap overging liep ze te brullen, het slaat echt helemaal nergens meer op!

Weet er iemand misschien een oplossing voor dit probleem.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:00

Hinniken afstraffen met galoperen is volgens mij niet de juiste manier (zeker niet als de spieren nog koud zijn en je er net op zit). Zoek eens uit waarom je hafje hinnikt. Mist ze een stalgenootje, is ze net van haar veulen af en is ze die aan het roepen?
Aan het werk zetten is goed, maar ga haar gewoon bezig houden, zodat ze zich op jouw gaat concentreren.

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:03

hoi, mijn pony hinnikte in het begin ook heel erg, maar niet zo erg als jij het omschrijft. is je pony nog jong? want dat zou ook een reden kunnen hebben. mijn pony doet het nu niet meer. misschien dat hij het vanzelf afleert. het kan speelsheid zijn. maar wat hierboven staat ben ik helemaal mee eens. maar misschien dat het op den duur over gaat.

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:09

Ze is bijna veertien...

Het is trouwens met uitstappen, niet met instappen, dus haar spieren zijn al warm. Als ik haar aan het werk zet hinnikt ze niet, maar ik kna niet fatsoenlijk meer uitstappen.
Waarschijnlijk roept ze wel naar haar vriendje, want ze doet het niet als hij met haar samen in de bak is.
Ik hoopte eerst ook dat het vanzelf over zou gaan, maar ze doet het nu al maanden.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:11

Die van mij doet het ook weleens. Ze kan moeilijk haar stalmaatje missen. Ik negeer het hinniken op zich maar eis wel al haar aandacht op door veel oefeningetjes. Ook praat ik tegen haar. Dit werkt wel goed. Als ze goed bezig is, hinnikt ze niet.
en als het onder het uitstappen hinnikt, hoe erg is dat?

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 21:16

Als ze hinnikt, is het ook goed. Ze gooit haar hoofd in de lucht en gaat me daar een partij staan brullen. Vaak draaft ze er ook bij aan, of gaat ze stilstaan. In principe wil ik haar gewoon leren dat het niet goed is als ze hinnikt als ik erop zit. Nu is het (bijna) alleen bij het uitstappen, maar als ze denkt dat het mag, gaat ze het ook de rest van de tijd doen. ze gaat nu al meer hinniken en ook als ik met haar bezig ben. Vandaag ook: ze had het een beetje moeilijk met buigen op de volte, en dan gaat ze gewoon staan gillen. Ik weet nu eht niet meer hoe ik haar moet corrigeren.

Hans__

Re: hinniken tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 03:29

Ik heb hier maar 1 ding op te zeggen:

Een paard is een dier. Het heeft geleerd om ons mensen te vertrouwen en ons toe te laten op hun rug.
Wat je niet kunt verwachten is dat ze hun gebruiken op gaan geven.

Een paard proberen af te leren om te hinniken of zelfs ervoor straffen is precies hetzelfde als dat ik elke keer als jij iets wilt zeggen je de mond snoer.

Klopt niet he. Laat je paard een paard zijn en ook al hinnikt hij de hele dag door.. Paarden hinniken nu eenmaal.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 06:04

ik zou het negeren.
gewoon haar goed aan het werk zetten en proberen door te gaan.

kazziamana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 13:14

Op wandeling hinnikt mijn paard ook, na 10 minuten ongeveer begint het liedje en het stopt pas als we terug zijn. Ik heb al geprobeerd met meerdere paarden te gaan wandelen maar dan doet ze het ook (ik wandel altijd alleen aangezien ik er dan zeker van ben dat ik erop blijf zitten en mijn paard geen andere paarden en ruiters aanvalt en stampt).

Mijn oplossing is oorstopjes insteken en het gehinnik negeren.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:35

haha.. dat doet mijn vzpony (haf) ook.. maar die doet het alleen aan het begin als we gaan rijden, en ook alleen in de binnenbak, maar dat komt omdat ze best gewend is aan een andere pony waar ze meestal mee samen 'werkt' maar als ze bijv. in de buitenbak of wei ofzo is dan heeft ze er geen last van