Valse knik in linkerheup alleen op linkerhand wat te doen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Valse knik in linkerheup alleen op linkerhand wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 21:39

Ik heb een heel leuk paard ookal zeg ik het zelf!

Ze was heel lastig, maar nu niet meer. Maar door dat lastige gedoe is mijn houding erg achteruit gegaan.

Nu zit ik na 4 á 5 maanden weer rechtop, maar nu heb ik zodra ik op de linkerhand rijdt een knik in mijn heup/bekken ook aan de linkerkant.

Mijn instructeurs zeggen probeer je zo lang mogelijk te maken en jezelf als het ware omhoog te drukken, zodat je even veel druk hebt op je linker beugel als op je rechterbeugel. Dit helpt goed, maar ik hoop dat andere ook nog tips hebben.

Want ik heb dit eerder gehad, en dat was na een hele tijd opgelost, maar ik hoop het nu sneller op te kunnen lossen, want ik merk ook dat mijn paard er iets scheef door gaat lopen! En dat wil ik er snel weer uithalen!!!!

Groetjes Pauline

Anne_Loes

Re: Valse knik in linkerheup alleen op linkerhand wat te doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:24

Heey..

Probeer jezelf uit te rekken. Voor je gevoel maak je je lang aan je linkerkant, maar druk je je linkerknie omlaag..
Bij mij hielp het..
Suc6!!

LittleRose

Re: Valse knik in linkerheup alleen op linkerhand wat te doe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:46

Heb het zelf ook. Maar heb ook echt een scheve rug .
Het enige wat je idd zou kunnen doen is op beide beugels evenveel druk. En jezelf zo lang mogelijk maken, hakken goed uitdrukken.

Delphi2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:51

Ga eens met je binnenarm recht omhoog rijden, dus teugels in je rechterhand en linkerarm omhoog en linkerbeen goed lang maken, ziet er niet uit maar werkt zeker wel.

piepelotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:26

Vaak als je linkerheup inknikt, is je linkerschouder lager dan is je hand rechts ook hoger.
Mij helpt het om het te coorigeren om erop te letten dat ik m'n rechtse hand dus laag hou. Voor m'n gevoel zit m'n rechtse hand dan lager dan links .
Als je zo coorigeert dan kom je schouder links dus ook gelijk terug recht en zodoende ook je heup.
Suc 6 . Wat dan ook nog helpt is om in elke hoek je controlepunt te hebben. Elke hoek corrigeer/heriner je jezelf eraan.

Woodstock

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:26

Laats ook gelezen dat je pelvis (daar zitten ook de heupen bij meen ik) dan scheef kan zijn... een kraker kan die weer rechtzetten. Ik ga het ook proberen binnenkort! Als dit zo is, schijnt het niet op te lossen zijn zonder kraker...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:33

Mijn bekken is iets scheef en daar door zit ik scheef. Zitles aan de longe nemen en desnoods een paar keer zonder zadel gaan rijden. Daar krijg je een nette onafhankelijke zit van.