Onbewust zet ik mijn linkerhand/pols vast tijdens het rijden en uiteraard werkt dit niet bevorderlijk voor mijn paard en mij. Zodra ik linksom ga heb ik weinig last van mijn hand, het is dan de binnenhand en ontspannen is dan geen probleem. Ga ik echter rechtsom dan zorgt mijn hand voor behoorlijke communicatieproblemen. Ik volg lessen en ik heb zeker het idee dat het wel verbeterd is, toch val ik steeds terug in mijn oude vervelende gewoontes. Zodra ik ''het goede gevoel'' weer ervaar gaat het weer even goed, ik ben dan gewoon los en ontspannen in mijn linkerhand. Doet mijn paard echter even iets wat niet helemaal goed voelt, (versnellen oid.) dan val ik direct weer terug in mijn oude patroon en pak ik opnieuw vast.
Ik vind dit echt een heel vervelend probleem wat het rijden en onze vooruitgangen echt belemmerd. Ik merk ook dat mijn paard langzaam aan steeds iets stugger wordt en steeds slechter reageert op ophoudingen links. (ze stompt langzaam aan een beetje af dus
) Wie heeft er goede tips voor mij om dit uitermate irritante probleem op te lossen? Alvast bedankt voor de hulp!
Hoe krijg je dat voor elkaar?? Je moet ook niet op je voorhoofd schrijven, joh!
) anyway... zonder handschoenen werkt al veel beter.