ik met emor At work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caroltje16

ik met emor At work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 10:24

ik kreeg les van Corella.Het ging vrij wel goed met de les maar Ik deedt het verkeerd af en toe ging het wel goed maar niet altijd daarom krijg ik ook heel af en toe les van Corella En binnenkort is het meschien ook zo echt hoop het wel. hier komen foto's

Afbeelding
Effe draven:)In draf probeerde ik het maar het lukte niet echt.

Afbeelding
(Van hand verandere)Hier kwam hij al een beetje naar beneden Maar ik moest meer Stelling geven.

Afbeelding
Hier effe in galop

Afbeelding
Hier weer effe rustig draven en weer proberen.

Afbeelding
Hier kwam hij al een beetje naar beneden hij keek in ieder geval al wel naar Corella.

Afbeelding
Hier ging het al bijna Maar hij is vrij moeilijk dus ja je moet er meer voor vragen.

Afbeelding
Hier gingen we wijken wat eigenlijk niet de bedoeling was maar Corella zei dat het mooi was.

Afbeelding
Hier gingen we ook weer wijken toen begon ik te lachen omdat dat niet de bedoeling was maar het was mooi

Afbeelding
Hier ging hij ook weer wijken maar daar zit ik zelf te veel naar voren.

Afbeelding
Hier ook weer met zijn beentje omhoog net een foto gemaakt maar wel mooi alleen ik kijk heel vaak naar beneden en dat moet ik juist niet doen.

Afbeelding
Hier zit ik te ver naar voren maar dat was toen voor de les.toen probeerde ik het al maar dan op mijn manier net als bij me andere dressuur foto's die mijn vriendin had geplaatst

Afbeelding
Hier stilstaand foto Ik zit dan weer naar voren.

Afbeelding
Effe draven met zijn beentje omhoog lief eh??

Afbeelding
En dit is nou onze Emor supah pony:) :o:9

Comentaar mag maar niet te hard hoor
Ik heb altijd op manege pony's gereden dat is heel anders dan op een eigen paard van me vriendin Ik weet dat ik vaker naar achteren moet zitten.Meer Stelling moet geven. en dat was het wat ik zelf zover heb gemerkt. En deze foto's zijn gemaakt door Corella Dankje wel Corella en haar naam van bokt is stalhaast

(Ja Ja Emor en ik gaan steeds meer voor uit )

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:34

Hoi,

Je mag inderdaad op je kont gaan zitten, en je handen mogen een heel eind hoger want je duwt je handen nu naar beneden weg. Hierdoor heb je continu spanning op je teugels en dit is ook niet fijn voor het paard. Ga anders eerst eens meer schakelen in tempo en rijdt het paard fijn aan je been en ridjt je paard dan pas naar beneden. Verder gewoon blijven lessen en oefening baart kunst.

Blueberry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:45

Dat je les hebt is goed. En ook nodig. Je zet je handen inderdaad te ver naar beneden en ook te breed. Verder vind ik de houding van je handen (daardoor?) er gespannen uitzien.
ik zou zeggen ga eerst lekker aan een afhankelijke zit werken. Dus lekker terug zitten. Je schouders ontspannen en ja handen hoger. Rechtop zitten, voor je uit kijken, en je tenen naar binnen draaien.
En daarna je paard nageflijk rijden. Want daarvoor heb je toch eerst ontspanning nodig.
Ohja en ik weet niet wat jij precies onder wijken verstaat, maar ik zie je paard nergens op de foto wijken hoor
hihi...
Maar als je doorgaat met lessen moet het wel gaan lukken, veel succes ermee!

Saika

Re: ik met emor At work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:48

Leuke fotos, jammer dat je paard continue tegen de hand loopt. De reden is hierboven al beschreven. Denk ook aan je houding, je duikelt heel erg voorover. Vraag anders eens om een zitles aan de longe?? Zonder teugels, gewoon zitten....... Veel succes!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:01

Leuk beestje! Goed dat je les neemt... je ontspant je handen op geen een foto! Doordat je dat niet doet, gaat je paard zich ook niet ontspannen, want je geeft heel veel kracht in zijn mond, waardoor het een averechts effect heeft en hij dus voor die druk op z'n mond wil weglopen, en dus ook niet aan de teugel wil gaan lopen (wat denk ik wat je graag wilt). Probeer je handen hoger te houden en niet vo0rover te hangen.
Verder vind ik het echt een goed paard, en met les komen jullie er wel!
(Deedt is trouwens zonder -t, verledentijd, dus geen -t eraan )

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:14

Ik denk dat je er verstandiger aan doet de sporen af te laten totdat je beter hebt leren zitten. Want zo lang je niet goed zit, hinder je het paard en als je dan ook nog af en toe per ongeluk een prikje geeft met een spoortje op het verkeerde moment, bereik je niet wat je wilt.
Spoortjes zijn om hulpen te verfijnen, maar dan moet je eerst wel in staat zijn om ZONDER sporen een goede hulp te geven. Dat gaat NIET zolang je voorover zit en gespannen bent in je lijf.
Kijk maar goed naar je foto's: Je draait bijna continue je tenen naar buiten, waardoor je spoor onafgebroken in de buik van je paardje prikt. (Dan is het logisch dat hij als protest zijn neus in de lucht steekt, zou jij ook doen!)
Dit is positief bedoelde kritiek, ik hoop dat je het ter harte neemt, zodat jullie samen een mooie combinatie gaan vormen.
Lekker blijven lessen, oefening baart kunst!

gsus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:51

leuke foto's hoor..maar wat idd al gezegd is probeer meer op je kont te gaan zitten en probeer ook gewoon te ontspannen in je armen....als jij altijd maar kracht blijft zetten in de mond van je paard gaat hij dat ook doet en dat wint een paard van 500/600 kilo bijna altijd wel..
maar neem gewoon lkkr les en hoevaker je het doet en probeert hoe beter het gaat..
succes..

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:04

Mooi paard zeg!!!

Probeer inderdaad je handen te dragen en niet naar beneden te drukken, je krijgt je paard zijn hoofdje echt niet naar beneden door het te dwingen, het moet komen vanuit zijn rug en achterhand, niet uit zijn hals.
Ik zou ook idd je sporen af doen, op de fotos lijkt het alsof je ze niet op de goede moment gebruikt, en behalve dat, je gaat je tenen zo helemaal naar buiten drukken, dat lijkt me ook niet de bedoeling!
Probeer wat arroganter op je paard te zitten (Doe alsof je de koniging van engeland bent ), dus, handen hoog, kin omhoog, rug recht (leun voorje gevoel wat naar achter), beugels een gaatje langer (of zonder beugels en dan je benen zo lang mogelijk maken), en voor je kijken, het hoofd van je paard valt er echt niet af

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 12:21

Hey.Tessa_frida
Ja meschien zie ik ut ook verkeerd maar ze had ook een foto gemaakt dat ik deej wijken maar op sommige foto's zie je het niet dus ja maar miss heeft ze die opgestuurt dat weet ik niet .maar bedankt voor jullie reactie's ik heb altijd op een manege gereden en daar kregen we geen goede les en dan was het ook op manege paarden dus het is best wel anders toch???En over dat naar voren zitten ik heb vroeger altijd op een mountenbike gereden dus ja dan zit je zo ie zo gebogen en ja Toen was me rugge graat niet echt goed maar af en toe zit ik wel eens naar achter maar dan krijg ik de neiging om weer naar voren te zitten maar Ik zal het zeggen tegen me vriendin Bedankt voor de reactie's het zijn geen gemene reactie's maar toch bedankt
Groetjes van Carola

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:53

Ik ben het met iedereen hierboven eens
En , waarom al wijken als de pony nog niet ontspannen loopt?
Op een hoop foto's zie je echt protest.
Denk zogauw jij je spoortjes af doet, lekker ontspannen gaat zitten en ontspannender werkt met je benen/handen , dat je dan al een heel stuk verder bent
Het zijn zeker geen gemene reacties Iedereen probeert je juist te helpen (door tips te geven ) zodat jij je paardje ontspannen kan laten lopen !!

Succes ermee!!

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:06

Nou er staan genoeg tips ....
Jullie hebben plezier, Penny gehalte is volgens mij
nog wel heel erg hoog

nuri_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:17

leuk beesje

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:19

Flower schreef:
Nou er staan genoeg tips ....
Jullie hebben plezier, Penny gehalte is volgens mij
nog wel heel erg hoog

Abercrombie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:42

LieVVV

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:13

Flower Wat bedoel je met penny,gehalte
is volgens mij
nog wel heel erg hoog Wat bedoel je daar mee ??? groetjes Carola

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:15

Tja hoe ga ik dat nou eens uitleggen

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:16

Hoe bedoel je ik trek mn pony in de krul.. zal die vast lekker vinden

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:20

Ghehe Flower

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:21

nou krijg ik het nog te weten of niet??? Want Ik snap ut echt niet Groetjes

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:25

Help..........

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:25

Weet je het zelf ook niet ?? Flower??Groeten

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:26

Zou het woord pennygehalte in het woordenboek staan ?

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:27

... Ken je überhaupt de Penny Emorfan ?

Je weet wel die jeugdige strips

caroltje16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:29

ik weet het al :S:S:S Leuk hoor.Echt een manege kindje.dat vindt ik dus best wel hard Als ik een echt manege kindje zou zijn dan zou ik nou nog steeds bij de manege de belle rijden en dat doe ik niet meer:S:S:S :@:@ Jullie kunnen meschien wel beter rijden dan mijn.Maar wat maakt het nou uit wat je bent als het jullie uit maakt kun je beter niet reageren jullie kennen me nog eens niet:S:S Groeten

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:29

Doe gewoon normaal. zij heeft nu 2 a 3 lessen gehad op deze pony. het is een springpony en totaal NIET makkelijk te rijden voor een kind dat van de manege afkomt.
en over het penny gehalte, zo zijn de meeste hier geweest op bokt!
houd rekening met de leeftijd van anderen asjeblief!