Galop...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Galop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 14:56

[***] (draver) is erg moeilijk met galop. Als ik wil aangaloperen en ik breng haar in galopstelling versneld ze verschrikkelijk en dan moet ik echt duwen met mijn zit om haar in galop te krijgen , dit gaat dan alleen als ze sneller loopt. Met als gevolg dat ik mijn hiel optrek en voorover ga hangen... Iemand die hier oplossing voor weet?

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:55

Ten eerste er eerst een ontspannen drafje in zien te krijgen; OOKAL is het een draver. Oefenen Oefenen Oefenen. Je moet niet jagen met je pony; dus als ze sneller wil neem haar dan trug.. en probeer weer rustig aan te springen.. Al moet je 10x je pony terug nemen ze moet leren om niet onder je uit te lopen. Over je hakken.. dat is gewoon een kwestie van onthouden van;; Ohja hakken laag en rechtop zitten. Succes ermee!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:59

Hoe harder je paard draaft tijdens een overgang, hoe lomper en onbeheerster de galop zal zijn. Zoals Ester zegt; eerst een normale rustige ontspannen draf en van daaruit gaan aangaloperen.
Hoe doet je paardje het aan de longe? Leer hem aan de longe aangaloperen op je stemhulp die je later onder het zadel knut gebruiken. Ook als je met een rechte rug en uitgedrukte hakken op je paard zit, kun je heel veel met je zit. Niet naar voren kruipen dus.

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:34

Aan de longe doet ze het wel goed , maar onder het zadel is het echt naar de ****
Nochtans doet ze het met een zweepje erbij vrij goed , maar dan is ze wel erg hitsig in draf...
Als ze goed aanspringt meteen van de eerste hulp geef ik haar altijd mijn binnenteugel losser zodat ze even kan ontspannen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:53

Nogmaals, eerst de draf voor 100% onder controle en ontspannen. Van daar uit kun je verder gaan werken met je paardje.
Goede instructie wil ook nog wel eens werken

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:31

Dat heb ik hoor
Elke vrijdag , ik leer er geweldig veel van! Mijn probleem word nu onder handen genomen , maar niet alles tegelijk zegt mijn instructrice.
Ik kwam daar aan en kon eigenlijk voor geen bal rijden als ik het zo moet zeggen.
Nu , na 3 maanden:
-Mijn houding is flink onder handen genomen
-Draf is compleet geperfectioneerd
-En de ontspanning is er ook al , dus nu gaan we aan galop werken heeft ze gezegd...

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:37

Nou, dan komt het vanzelf wel