Lotus ( v. Faram ) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Lotus ( v. Faram ) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 19:16

Eindelijk gaat het een beetje met dit monster. Ik heb niet echt superveel ervaring met moeilijke paarden, maar dit paard is echt verschrikkelijk af en toe. De keren dat ik hem op stal heb gezet omdat ik het echt niet meer wist zijn ondertussen ook al niet meer op één hand te tellen. Maar nu loopt hij het grootste deel van de tijd de kant op die ik wil, en meestal ook nog in de gang die ik wil ( al heeft hij daar soms nog wat overtuiging voor nodig van mijn zweep). Dus manlief maar eens meegenomen om foto's te maken. Lotus is 13 jaar en ik rijd het sinds mei vorig jaar voor de eigenaresse van de manege. In het begin één of twee keer per week, tegenwoordig zo'n vier of vijf keer. Hij is ooit Z klaar geweest, maar nog nooit uitgebracht. Dat heeft vooral te maken met het feit dat hij alles eng vind, en ook nog eens bodemvrees heeft. Maar ja genoeg gepraat; hier is Lotus @ work

Afbeelding
Het losstappen heeft mijn man overgeslagen, want dat vond hij denk ik saai, dus meteen maar een drafje.

Afbeelding
En een galopje ( ik moet echt leren om op mijn billen te zitten )

Afbeelding
Ik wilde even iets vertellen, maar Lotus dacht dat dat wel een mooi moment was om er eens tussen uit te piepen. Beetje rare foto

Afbeelding
Hier lijkt hij heel mager. Hij is ook erg slank, maar krijgt echt veel voer( waaronder mengsel met mais), en is goed ontwormd. Hij moet echt nog spieren krijgen om een beetje in model te komen.

Afbeelding
Wat achter de teugel, met zijn lange nek krult hij zich het liefst helemaal op. Ik ben al aardig tevreden met deze houding, maar hij moet er nog een stukje uit komen met zijn neus.

Afbeelding
Zelfde verhaal als hierboven, alleen nu moet ik echt op mijn pianohandjes en hakken letten

Afbeelding
Even kijken bij de fotograaf

Afbeelding
Hij zag op het erf een ander paard lopen, dus daar moest hij natuurlijk even naar kijken. Ik moet echt relaxter gaan zitten op zo'n moment, ik zie aan mezelf dat ik spanning heb, waarmee ik hem alleen maar in de weg zit.

Afbeelding
Het volgende moment weer netjes aan het werk. Ik mag alleen iets vriendelijker zijn met mijn binnenhand.

Afbeelding
Ook hier een te strenge binnenhand, maar hij zet zijn achterbenen er wel netjes onder.

Afbeelding
Hier zat ik er even perongeluk met mijn spoor aan op een niet zo eerlijk moment. En dat pikt meneer duidelijk niet ( kijk vooral naar mijn angstige gezicht )

Afbeelding
En nog even zijn surferdude hoofd.
Lotus is dus niet van mij. Het is een heel vriendelijk paard, maar ik vind hem echt moeilijk te rijden. De laatste tijd gaat het aardig. Misschien dat ik binnenkort eens een keertje onderling ga starten. Kijken of we allebei onze zenuwen in bedwang kunnen houden.

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 19:18

Leuk paard
Commentaar heb je zelf al gegeven

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:01

wow wat een aparte kleur heeft hij door zijn manen johh !! wel een erg mooi dier om te zien, leuke foto's ! op die ene kijk je idd een beetje verschrikt hahaa

Zesiram

Re: Lotus ( v. Faram ) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 09:35

Ja ik had die kleur eerlijk gezegd ook nog nooit gezien. Maar pas kwam ik een paard tegen met precies dezelfde kleur. Zijn staart is wel weer bruin. Ik vind het zelf niet zo'n heel mooi exemplaar, maar als hij wat meer spieren krijgt knapt het denk ik wel weer aardig op. Ga er vanavond weer heen, krijg wel zin om weer met hem te werken als ik die foto's zie.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:43

hij is van kleur volgens mij zilverappel vos,bij ons in de buurt liep er ook zo'n kleur mee en werd zo genoemd. Wel apart in de zomer is hij weer iets anders van kleur denk ik..
Verder mooi beestje met net als zijn kleur ,geen alledaags karakter!

Marjo2709

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:46

Heel leuk paard ! Leuk dat je er zoveel moeite in steekt.
Heb zelf ook zon moeilijk paard gereden.. en ik vond zelf dat je dan zoveel eer van je werk hebt.

Ik vond het erg leuk om te doen en volgens mij geniet jij er ook van..

Veel plezier met hem .. en wie weet wat je allemaal nog met hem kan bereiken !

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:08

ik zie een aantal dingen ,waardoor ik heel goed begrijp, waarom het paard "moeilijk "doet ,vooral de hals .......kabelachtigstrak en onregelmatig gevormd ( niet in lengte gevormd) en hij is strak in de lendenen...goed gymnastiseren is mijn advies!hij is niet bang voor de bodem maar bang voor pijn wat oprekken met zich mee neemt!Dus met beleid oprekoef. doen!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:48

Bedoel je dat hij moeite heeft zijn nek te rekken? Want hij loopt juist het liefst met zijn neus op de grond. Aan welke oefeningen moet ik denken om hem op te rekken? Ik denk dat met name zijn strakke lendenen hem inderdaad nogal in de weg zitten. Als je tips hebt hoor ik het graag, ben echt van plan er energie in te steken.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:45

hij loopy óf met de neus op de grond óf te hoog óf strak naar voren, omdat de souplesse in de HALSSPIER ( DUS NIET DE NEK!!! )mist, ik raad je aan om op schouderhoogte (neus) te spelen met zijn lijf, d.m.v.buigoef. (links en rechts, dus nog niet naar beneden) voltewerk, bergopwaarts te werken.en in rustige maar wel goeie stap stappen en de neus naar voren laten strekken ( schouderhoogte),zover als het paard kan geven, dus afwisselend stap-draf, nog géén galop!Dit is een oef. waarbij jij hem de vrijheid moet geven om zich op schouderhoogte en in zijn lengte van dat moment zich los te schudden.....probeer het maar je zal merken dat gaandeweg de lendenen ook losser worden!!!!
Werk áltijd van achteren naar voren, het kan niet vaak genoeg gezegd worden!!!!!!!

Onienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:49

Wat een Super mooi paard
commentaar heb je al zelf gegeven!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:38

Een zeer mooi paard
Het commentaar geef je zelf dus ik denk dat je je wel degelijk bewust bent van wat je doet Ziet er goed uit, nog veel succes

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:37

Heee leuk nog een faram is het ook zo'n heethoofd af en toe?.

En idd een erg aparte kleur.

De bruine in mijn profiel is ook een Faran.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:57

Het kan inderdaad nog al een heethoofd zijn. Vandaag lag ik er nog bijna af, door een paar uit de hand gelopen vreugdebokken. Maar hij liep weer heerlijk ontspannen, en is ook niet meer zo angstig. Ik heb echt het idee dat ik nu zijn vertrouwen aan het winnen ben.

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:12

leuk paard!! En mooie foto's !

B.T.W: Je paard heeft de zelfde vader als mijn pony (schimmel in profiel). Is ook een Faram.
Is die van jou ook moeilijk met het rijden? En drammerig??
En idd af en toe zijn het heethoofden (herken het ) .

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 08:46

Drammerig in de zin dat als hij iets niet wil, hij het ook echt niet doet wel. Hij kan zo tien minuten stilstaan en achteruit bokken omdat iemand zijn jas over het hek heeft gehangen en hij dan echt niet meer op die helft van de bak wil komen.
Leuke pony ook trouwens. Ik vind dat Faram toch nog wel aardig wat paarden heeft voortgebracht. Ik kende hem eigenlijk helemaal niet voordat ik op Lotus ging rijden.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:00

geweldig dier!! ben gek op geldersen
Als je er wat meer spieren optraint is het echt een plaatje om te zien

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:56

euh geldersen???? Pardon Faram is alles behalve gelders .

Ik heb leys zijn vertrouwen ook moeten winnen dit kwam mede door een verkeerde opvoeding. Farams zijn merendeel paarden met veel energie die graag willen werken. Ik heb de man die Faram een tijd getraind heeft gesproken. Hij vond hem fijn om mee te werken alleen vaak druk en wakker. Als hij maar zijn aandacht en energie kwijt kon was het geen probleem.

Leys heeft veel meegemaakt afgelopen jaren (koliek operatie, atrose aan 4 benen slecht) maar zijn karakter is zo super hij blijft vechten en geeft niet op. 8 jaar geleden was leys een kreng en gemeen en nu kan een kind met hem wandelen en onder hem doorlopen. Hij zal nooit zomaar een bok geven onder het zadel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:50

Leuk dier om te zien!

Erg leuk dat je zoveel tijd en energie in hem steekt.
Gelukkig heeft het ook zijn resultaat!
Veel succes en plezier nog met hem!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 15:14

Prisca schreef:
euh geldersen???? Pardon Faram is alles behalve gelders .

Ik heb leys zijn vertrouwen ook moeten winnen dit kwam mede door een verkeerde opvoeding. Farams zijn merendeel paarden met veel energie die graag willen werken. Ik heb de man die Faram een tijd getraind heeft gesproken. Hij vond hem fijn om mee te werken alleen vaak druk en wakker. Als hij maar zijn aandacht en energie kwijt kon was het geen probleem.

Leys heeft veel meegemaakt afgelopen jaren (koliek operatie, atrose aan 4 benen slecht) maar zijn karakter is zo super hij blijft vechten en geeft niet op. 8 jaar geleden was leys een kreng en gemeen en nu kan een kind met hem wandelen en onder hem doorlopen. Hij zal nooit zomaar een bok geven onder het zadel.

oeps
hij leek iets gelders door zijn platte achterhand

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 10:41

Hij heeft inderdaad een erg platte achterhand. Ik heb trouwens geen idee wat er aan de moederskant zit, misschien is dat wel gelders. Ik zal het eens navragen.

Fantabulouss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 10:46

leuk paard hoor! maar ligt het aan mij of hangt hij erg aan je handen ?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:40

Hij kan inderdaad aardig hangen, hier vind ik het zelf nogal meevallen. Ik probeer zoveel mogelijk los te laten van voren, zodat hij op zijn eigen benen gaat lopen. Maar met zo'n groot hoofd is het waarschijnlijk ook wel zwaar om het de hele tijd zelf te moeten tillen

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:47

wel netjes hoor .. Goed dat je er op let dat je niet al te streng bent met je hand . Ik zou mijn teugels wel iets korter nemen en juist iets meer mee veren met je hand . zodat het er net iets netter uitziet en je handen juist net voor het zadel zitten .