Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het kan zijn dat ze eens iets naars heeft meegemaakt in de ring? Heb je haar eens afgestraft in de ring? Ik denk dat je gewoon een heel gevoelig beestje hebt! Want paarden die worden niet 'vanzelf' helemaal gestresst in de ring, er moet echt wat gebeurt zijn ooit, want ze hebben een supergoed geheugen, helemaal als het gaat om slechte ervaringen!
Citaat:maar hoe dat sommige mensen hier reageren vind ik niet echt leuk.
Olrike schreef:Hoi Eveline,
we hebben het hier ook al over gehad tijdens een msn gesprek, maar hoe dat sommige mensen hier reageren vind ik niet echt leuk.
Zelf heb ik ook een merrie ( Junior STV * Variant jaja moeilijk*moeilijk) die merrie is gewoon overijverig. Zogauw dit paard weet dat ze op wedstrijd mag word ze gespannen. Met losrijden inderdaad niets aan te merken, maar zodra je de proef inrijd... Een en al spanning, het enige wat je hieraan kan doen is proberen om de concentratie van het paard weer bij jou te krijgen. Door bijvoorbeeld minimale tempowisselingen te rijden of een pas naar buiten zetten of naar binnen. Dit helpt vaak wel.
Dit heeft absoluut niets te maken met de zenuwen van de amazone, ik heb het er met haar over gehad, maar je hebt gewoon paarden die prestatiedrang hebben, zo heb je dat ook bij mensen.
Uiteindelijk is deze instelling natuurlijk super, de paarden geven zich natuurlijk voor 100%. Daaruit komt natuurlijk meer energie, dus activiteit in het achterbeen, en wie wil dat nou niet...
Daarbij wil ik nog wel even melden dat dit de manier is waarop " ik " het probeer, dat wil niet zeggen dat deze manier altijd resultaat bied. Maar ik hoop wel dat Eveline er iets meer aan heeft dan dat sommige van jullie zeggen: Het ligt aan de amazone.
Voor die mensen die dat zeggen: Jullie zijn bij deze uitgenodigd... Er staat er nog 1 klaar
) Maar dan dus gewoon zo lekker doorrijden zoals je met het inrijden ook doet.