Hij is een 12jarige KWPN, ik rijd hem nu ruim een maand denk ik dus nog niet zo lang. Toen ik met hem begon had hij een conditie van niks en kwam hij meer omhoog dan vooruit.
We gaan vooruit maar hebben nog een laaaaaaaange weg te gaan, gelukkig lessen we elke week dus dat komt goed.
(Beugels op springmaat dus geen commentaar over de lengte
)Beetje fris bij t eerste drafje.
Leuk hea, zo'n fotograaf.
Hij valt nog heel erg op de voorhand maar als je kijkt naar een maand geleden en de spieren en conditie die hij heeft gekregen in zo'n korte tijd is het best goed.
Gaat al beter.
Galopje. Beetje diep, maargoed..hij komt nog veel kracht te kort.
Whiehooeee
En spring..! Heb een beetje een beroerde zit, moet nog wennen aan zn groooooote sprong. Normaal spring ik een pony van 1,37 dus ja..
Steiltje van het kruisje gemaakt.
Deze is zonder galopbalk ervoor omdat hij niet meer goed uitkwam en ik even niet meer zag hoe hij dan wel moest liggen.
Ging dus niet zo goed, ik voelde hem niet goed aan dus zn sprong kwam onverwacht, vandaar mn handen.
Maargoed, ik ben geen springruiter dus hou het lief.
Daarna nog eventjes Kubayli gereden.
Kubayli is een Arabiertje van bijna 5 jaar oud. Wordt weinig dressuurmatig gereden. Hij is heel gevoelig en ik ben blij als hij ontspannen loopt. Je zal zien dat dat dan heel vaak wel op de voorhand is maar daar is aan te werken.
Dit was trouwens de 2e keer dat ik hem dressuurmatig reed. In totaal de derde keer dat ik erop zat.
Zaterdag heb ik hem weer gereden, helaas geen foto's van maar dat ging weer stukken beter. Ben blij dat we zo vooruit gaan, echt een lekker gevoel.

Beetje ver weg.
Dit krijg je dus ook vaak, los het op door hem meer naar voren te rijden.
Baaltje de stofzuiger.
En weer iets te gespannen..
---
Nouja, met beide paardjes dus nog veel te leren.
Maargoed ook anders zou het saai worden.

Springen ziet er leuk uit! Hoe hoog had je gesprongen?