jessika's B-debuut

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

jessika's B-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:23

gistern had ik mijn 1e wedstrijd met jessika. het gaat nog niet zoals het moet dat weet ik ook wel maar 4 maanden geleden is ze bij ons gekomen en kon ze alleen maar recht toe recht aan in het bos lopen. ondertussen is ze dus ook mijn benen gewend en krijg haar zonder tussensprint in de galop (galoperen kon ze helemaal nog niet ook in het bos niet maar ondertussen is de 'cros-knop' ook gevonden). ze had 4 maanden geleden nog nooit een bak van de binnenkant gezien, laat staan een binnenbak. gelukkig viel het allemaal reuze mee en ging het gewoon goed. in de 2e proef was mijn impuls helemaal weg. ze is het geowon nog niet gewend en heeft al een lange tijd geen bak kunnen zien vanwege het slechte weer en de grootste oorzaak is ook wel dat ze over kleine3 maanden mama gaat worden. commentaar mag best,maar hou het rustig. ik ben tevreden zo voor de eerste keer en daar gaat het grotendeels ook wel om...

fotos zijn wel bagger kwaliteit, was avond/binnebak maar heb wel geprobeert om ze lichter te krijgen

Afbeelding
Afbeelding
mooie rooie oogjes...
Afbeelding
mooi kontje
Afbeelding
Afbeelding
k-x-m van hand veranderen, overgang maken na de arbeidsstap..
Afbeelding
a-x halve grote volte links
Afbeelding
en we duiken in de galop de volte op..
Afbeelding
kom hier net uit de galop
Afbeelding
"halsstrekken" had ook wel verwacht dat ze het niet zou gaan doen. thuis doet ze het ook nog niet maar in het bos weet ze wel hoe ze met dr neusje over de grond heen kan. wel rare punten want in de 1e proef (deze foto) kreeg ik een 5 geen comm en in de 2e proef gign ze een aardig stuk de hele volte na benden en kreeg ik een 4 met comm: paard mag meer zakken
Afbeelding
en we zitten weer in de galop..
Afbeelding
bijna 4kant met afgroeten..
Afbeelding
niet zoveel fotos van de 2e proef de rest is mislukt had een andere fotograaf voor deze proef.
super tegen de hand
Afbeelding
en alweer afgroeten, weer mooi bijna 4kant
Afbeelding
buiten nog even snel fotos gemaakt
Afbeelding
moe maar voldaan
Afbeelding

ben best trots op me meissie. ik zat te sheaken voor de spiegels maar ze liep er zo langsheen.. voor de rest mag je best commentaar geven maar hou er even rekening mee dat ze dus pas sinds eind september een bak heeft bekeken en altijd recht toe recht aan op stemcommando in het bos heeft gelopen en we een poos niet konden rijden vanwege het stomme weer...

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:24

hey marijke wat leuk!! we moeten nog een x samen t bos in
Leuk beestje hoor

hoeveel punten had je?

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:27

1e proef 148 punten en de 2e 140. vind het best redelijk. whaha jah we moeten heel snel het bos in, ben je toevallig morgenmiddag vrij? of moet je na school? oh w8 ik overleg nu wel ff met je op msn..

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:36

nette punten voor 1e B wedstrijd (of lees ik er overheen ? was 1e x B ofniet?)
Leuk diertje

[edit] zie al dat ik er niet overheen heb gelezen

Retlaw

Re: jessika's B-debuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:42

no hard feelings...maar ik vraag me af waarom je zonder fatsoenlijke voorbereiding op wedstrijd gaat ???
leuke combi verder...

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:45

loez: jeps was 1e keer
heyitsme: omdat het super met dr ging tot de poedersuiker sneeuw er lag en wij niet meer konden trainen. jammer genoeg kon ik me niet meer afmelden en moesten we toch. maar ach goeie ervaring voor dr. en so what? had jij dr last van?

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:46

dit is bij riant toch je startte bij de paarden of niet?
Snap alleen niet waarom je nu al op wedstrijd gaat, waarom niet wachten totdat ze wat meer ervaring onder het zadel heeft

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:48

vera: jeps was bij riant jah. ik moet bij de paarden ben 18
miss moet je ff het hierboven lezen wat ik ook al tegen loez zei.
wat waren jou punten?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:50

Ervaring kan geen kwaad, maar je moet nog wel veel gaan oefenen.

FenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:50

Hooii,,

Ziet er leuk uit gaat zeker de goede kant op!

Even voor de anderen ik denk dat ze het gewoon een leuke training vond en wat maakt het uit als je niet voor de puntne gaat maar gewoon om lekker te rijden:)? Of je dan een wedstrijdje rijd of gewoon.. Ze is gewoon weer een ervaring rijker:)

Veel plezier nog met haar en het veulen:D:D

xxx Carolien

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:53

jeps sammie en fenW met jullie kan ik leven.
als het veulen er af is en we weer 'normaal' door het weer/buikkie kunnen trainen gaan we echt serieus starten. en ervaring kan nooit geen kwaad zeg ik altijd..

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:57

Ik reed B bij de pony's, had 147 en 151. 147 was verdiend, maar die 2e had ik hoger verwacht, vond dat ze érg streng beoordeelden, en dat hoor ik van iedereen die mee deed

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 23:02

jeps klopt dat hoorde ik ook al. weet niet of je het stukje gelezen hebt bij mijn 'lange-teugel' foto is erg raar. ook zo raar vond ik dat die vrouw na mij 1e is geworden. haar paard schrok van alles,kantine, spiegels, voorlezer, deur waar je na binnen mocht, bakrand. zij heeft geen enkele oefening normaal kunnen rijden omdat die ook vaak weg sprong maar toch word ze 2x 1e met 162 en 169 punten. vind toch wel erg raar maarjah

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:04

Bij ons had de 1e maar 158, en in de L1 had de eerste 153..
Had ook vaak 5-en zonder commentaar, terwijl er niks fout ging. Stomme jury dus

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 12:01

iemand nog tips waar ik miss wat aan heb?

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:30

De foto's zijn een beetje donker, maar je moet proberen je hakken iets meer uit te drukken...voor de rest ziet het er leuk uit.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:52

Jammer dat de foto's zo donker zijn.
Maar het is toch goed gegaan voor de 1e keer in de B.
Je hebt nu een idee wat je kan en waar je op moet letten.

Offtopic: mijn zusje had ook een haflinger die Jessica heette. Waar komt jouw Jessica vandaan?

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:34

Hej! Leuke haf hoor! Ik vind het wel goed dat je nu al op wedstrijd gaat, een pony wordt daar heus niet slechter van en elke ervaring is weer mooi mee genomen! Als ik de kans had zou ik het ook doen met mijn haf

Offtopic: kom je nog weer een keer naar de manege? Gezellig!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:08

Leuke haflinger
probeer hem wat ronder te gaan rijden dan haal je vast wel w.punten!
Succes.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 21:47

luuntje: mijn haflinger van stal van het lighterink. en mijn jessika schrijf je met een K in plaats van een C zoals bij de meeste jessicas..

twellogirl: tuurlijk kom ik nog wel een keer met marieke mee na de manege.. julie zijn voorlopig nog niet van me af.. moet alleen even kijken wanneer want ik zit beetje met vriendje/paardjes/wedstrijden enzo maar ik kom zeker nog wel langs.. wat sneu wat gerlinde maar wel beter voor haar!waarom start jij niet met mary?

muislover: dankje.. dat ronder rijden ging voor de sneeuw ook heel goed. ze had het echt heel goed onder de knie maar toen kwam dus de sneeuw en kon toen anderhalve week niet rijden. alles was weg. we konden toen nergens de bak in dus dan word het maar in het bos rijden. toen werd mijn instructrice ziek, was het weer rot weer, werd ze geopenreerd en dat is eigenlijk alles tot afgelopen week

qwinty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:54

Hey marijkje,

Nou ik vind het echt super gegaan voor de eerste keer je had slechter kunnen eindigen ( you no ) ...
En waarom zou ze mee moeten voor bereiden..? Het is juist een goeie oefening voorhaar en ze liep lekker tot ze even niet meer zo intensief kon oefenen..
Maar goed je hebt het super gedaan meissie

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 18:08

wel een beetje donkere fotos maar wel een mooi paardje

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:47

thqs lin... tja this dat die sneeuw en slechte bak er iedere x tussen door kwam. maarjah in feb weer een kans...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:05

Tsja ik vind dat ze voor de eerste keer erg goed loopt, ik heb a.s zondag mijn allereerste wedstrij *ben erg zenuwachtig* maar leuke foto`s hoor!