ik weet het echt niet meer hoor!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkiej

ik weet het echt niet meer hoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 12:56

zoals de titel al zegt: ik weet het echt niet meer hoor.

Ik rijd meestal op me kleine lieve draak Elske.
maar ze gaat altijd van de hoefslag af, en gaat stilstaan of achteruitlopen en weer stilstaan.
ik geef been de hele tijd en een zweepje, maar hte wil echt niet.
wat kan ik hier aan doen?
ze doet het express, ze wil altijd achter pony aan wat ik niet toe laat en dan gaat ze maar stilstaan of achteruit lopen.

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 13:14

iemand?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:14

zorg dat je les krijg van een goede instructische (of hoe jet ook schrijft

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:19

Goede les gaan volgen, want je pony neemt een loopje met je.

Anne_Loes

Re: ik weet het echt niet meer hoor!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:35

Heey..

Probeer eerst vanaf de grond met stemhulpen duidelijk te maken wat je van je paard wilt. Dan ga je erop zitten, gebruik je stemhulpen en daarbij de hulpen met je been, hand, zit. Vooral duidelijk en consequent zijn, duidelijk weten wat je wilt!
Suc6!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:45

Hoe hard dit antwoord ook is dit is een probleem wat aan de ruiter ligt.Ga les rijden met dit paard laat iemand je helpen want zo komt het echt niet goed.Het paard slaan met de zweep is al helemaal geen oplossing je geeft zelf geen goede hulpen aan het paard en straft hem er voor als hij je niet begrijpt.Echt zoek hulp.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:09

een typisch communicatie probleem. je pony heeft duidelijk geen lol in het rijden in de bak. je kan het dus makkelijk oplossen; door het leuker te maken!

japke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:03

merrieveulen schreef:
een typisch communicatie probleem. je pony heeft duidelijk geen lol in het rijden in de bak. je kan het dus makkelijk oplossen; door het leuker te maken!

soms heeft je paard niets te willen alas jij met je paard door de bak wil rijden is dat echt niet teveel gevraagt aan je paard tuurlijk wel afwisseling conseqent zijn

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:02

Inderdaad zorgen voor wat afwisseling, dat maakt het leuker voor je paard.
En verder onder goede begeleiding verder werken aan dit probleem, en vooral consequent zijn!

mosagaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 11:19

Als ik je korte berichtje lees ga ik er even van uit dat dit gebeurt tijdens een les. Vraag in dat geval aan je instructrice of de gene die les geeft m een te kijken of je echt wel goed recht op je paard/pony zit met en of je beide benen gelijkhangen en zonder een knik in je middel. vaak gebeuren dit soort dingen doordat je ongemerkt verkeerde signalen geeft. je instructeur kan je dit vast vertellenen verder helpen.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:53

Hoi,

zo ver ik het begrijp is het niet jouw pony, maar een manegepony waar je regelmatig op rijd. In een les heeft de instructeur natuurlijk niet de hele tijd aandacht voor jou. Misschien moet je met die pony eens een privéles nemen. Succes!!!

Bokkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-06 21:34

ik mag geen priveles, en het is een manege pony. en buitenritten maken is al helemaal geen goed plan want ze is heel erg snel bang en schrikkerig. ik wandel wel veel met haar over het erf. maar meer kan ik ook niet voor haar doen...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:00

Tja, slimme manegepony's, wie kent ze niet. Daar is weinig aan te doen.
Op de verende wagen in Houten stond Pino, zelfde verhaal.
Behalve tijdens de springles, dan was het de beste, vlotste en gehoorzaamste pony van de hele manege.

Zo'n soort oorzaak zal er bij jouw pony ook wel zijn, verveling en weten dat je er mee weg komt. Zeer geschikt voor beginners( die staan nou eenmaal liever stil dan dat de pony te snel gaat)

Je kunt proberen hem eens te overdonderen, opstappen en direct actie eisen, 1 keer drijven en bij niet direct voorwaarts gaan een fel tikje met je zweep. Zorg er dan wel voor dat je hem absoluut niet in zijn mond terugneemt, liever nog helemaal geen druk op de teugels, maar wel op je benen, knijpen, niet telkens losse schoppen.

Succes met je paardje.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 12:11

Doet ie het altijd al, of pas sinds kort? Rijd je het beestje allang?

Als het gebeurt tijdens de manegeles, daarvoor heb je instructie en rijd je les. Vraag je instructrice om je een keer goed te begeleiden. Zij kent de pony en weet vast wel hoe je hem er even doorheen krijgt. Zodra je dat een paar keer met hulp is gelukt, weet je zelf welke aanpak dit beestje nodig heeft en boek je vast wel weer vooruitgang..

Succes en misschien voor je eigen afwisseling eens vragen of je eens op een andere pony mag? Want eeuwig maar in de manegeles op zo´n pony leer je ook niet echt mee rijden, af en toe een anere pony zodat je weer iets anders kan leren kan geen kwaad denk ik.

Tijdens elke les van begin af aan streng zijn, met instappen al je eigen weg en goed voorwaarts laten lopen. En ook in draf enzo, gelijk vanaf de eerste overgang een goed vlot tempo vragen en houden. Let erop dat je zelf hoe dan ook achterover zit om de pony als het ware met je zit naar voren te duwen. Zo geef je hem geen vrijheid om achteruit te gaan lopen als je vooruit wilt en geeft jouw houding al aan dat je naar voren wilt.

Consequantie vanaf het directe begin, zoals monsera al bedoeld en vraag je instructrice je te helpen. Daarvoor heb je les en ze staat er niet voor niets..

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:22

sluit me volledig aan bij Bienotje, niks meer aan toe te voegen. Heb dit zelf ook gehad. Door in het instappen haar al flink voorwaarts te rijden aan redelijk losse teugel (zodat je zeker niet de verkeerde hulpen geeft) en gewoon lekker voorwaarst blijven draven, en gewoon rustig blijven is al de helft.

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:39

Weetje zeker dat het aan die ene pony ligt waar die achteraan wil zoals jij het zegt, zo ja, ga dan een keer in een les rijdne waar die pony niet bij is, en kijk dan of het nog zo is.

naj wat ik bedoel: vraag gewoon of je instructrice je er bij wil helpen,

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:30

Zorg dat je pony lekker voorwaarts blijft. Als die weer stil wil gaan staan of achterwaarts, probeer dan gelijk een klein rondje om te draaien en flink voorwaarts verder te rijden, Dat ie geen tijd heeft een na te denken.
Veel figuren rijden om hem beter op te laten letten en aan je been te krijgen. Als je pony het doet kan je als je op dat moment les hebt, vragen om hulp.
Heel veel suc6!!!