rechtergalop

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

chappy84

rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 21:21

Hallootjes,mijn paard gaat heel moeilijk in rechtergalop. Ik moet met haar een kleine volte rijden en heel fel rechterstelling vragen vooraleer ze rechts aanspringt. Op links gaat het wel heel vlot,heb al vanalles geprobeerd en weet me geen raad meer. Kunnen jullie me helpen???

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:22

Bedoel je dat ze verkeert aanspringt of helemaal niet aanspringt?

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:23

ik ga dit in de gaten houden mijn paard springt onder de man helemaal niet rechts aan links zonder problemen en rechts niet
en aan de longe wel

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:24

Ik denk dat dit meer iets is voor RT, of niet?

Nannes

Re: rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:24

dit heb ik ook met me verzorgfjord. Die is links gebogen. ik heb een helemboel tips van Bets op bokt gehad en van haar de site gekregen waar ook heel veel info op stond: www.paardenbegrijpen.nl

chappy84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 21:28

Ze springt wel aan,maar steeds links. Tenzij ik heel fel rechterstelling vraag. Ze doet dit zowel onder de ruiter als aan de longe. Vind het een beetje raar omdat ze over het algemeen rechts soepelder rijdt dan links

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:32

Je zou dit kunnen proberen:
Als je aanspring (hij moet rechts maar hij gaat links), een lange zijde middengalop en goed voorwaarts houden en dan een volte draaien.
Als dit niet lukt eventueel een kleine volte.
Misschien helpt het ook als de fysiotherapeut komt kijken, die zou het paard rechts losser kunnen maken...

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:43

kun je twee fotos laten zien..... de zijkant( van het hele paard )1links en1rechts?????

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:45

-> naar RT

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:49

broadway schreef:
kun je twee fotos laten zien..... de zijkant( van het hele paard )1links en1rechts?????

en wat wil je daarmee bereiken?

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:07

ik doe aan massage/ fysiotherapie en werk ook via foto's, die kunnen soms heel véélzeggend zijn!

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:12

ik heb dit probleem met mijn verzorgpony ook gehad (het is er nog steeds niet helemaal uit maar het gaat steeds beter en ze springt voortaan zelfs uit haar eigen buiten in de rechtergalop). Ik had toen op bokt de tip gekregen om het met een balkje te proberen. Gewoon 2 balkjes op de grond leggen en dan tussen de 2 balken in galop aanspringen. hoop dat je er iets aan hebt, ik heb er in ieder geval veel aan gehad.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:14

@ broadway: cool, wat zie dan allemaal op een foto?
Een kennis van iemand die bij ons op de manege staat kent dat ook. Die had toen op papier gezet hoe het paard zich voelde, zijn verleden enzo. Hij kende het paard niet. En dan wat hij allemaal opschreef, klopte gewoon allemaal. Echt gaaf. Dat hij vroeger een niet zo'n hele aardige eigenaar heeft gehad (je snapt wat ik bedoel :p ) en dat hij daardoor nog wantrouwend is tegenover vreemde mensen. Echt zo knap man. Het klopte allemaal nog ook.
Heb echt respect voor dat soort mensen.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:18

ik vind het niets bijzonders hoor!!!!!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:21

broadway schreef:
ik doe aan massage/ fysiotherapie en werk ook via foto's, die kunnen soms heel véélzeggend zijn!

Oh stoer...
Zoiets zou ik ook wel willen van mij paard maar volgens mij kost dat wel duur is het niet ?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:28

broadway schreef:
ik vind het niets bijzonders hoor!!!!!

Maar wat lees je dan af van die foto's ?

chappy84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 22:49

zal er zo snel mogelijk foto's opzetten,heb ze nu niet direct bij de hand

Sophiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:24

Moet je eens proberen je paard naar buiten te laten kijken, en zelf ook naar buiten te zitten. Zo ontlast je de binnenschouder zodat 'ie als het goed is aan goed aanspringt.

love_FlAmE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:53

Omdat chappie84 nieuw is hier op bokt plaats ik voor haar even de foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
misschien heb je ook iets aan deze foto?

Het paard in kwestie heeft over het algemeen ook een hele gevoelige rug, met poetsen zie je haar een beetje in elkaar krimpen en af en toe met rijden als je gaat doorzitten gooit ze haar hoofd omhoog wat ze normaal niet doet... Mss kan dit je helpen? Zou ze last hebben van kissing spines?

love_FlAmE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 23:54

Betere foto's kunnen eventueel morgen gemaakt worden

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:06

je krijgt morgen antwoord op je emailadres ! welterusten!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:09

Ik doe dit alléén als er problemen zijn met een paard! Ik lees vaak dat ze iemand zoeken die met het paard kan praten, ik geloof hier niet in,dus je moet niet denken dat ik dát doe!!!! Ik werk als masseuze/fysiotherapeute en doe daarbij longeerwerk en werk samen met ruiters en amazones en kijk dus op die manier naar het paard ! Het gedrag van een paard kun je vaak opmaken uit zijn lich.gestel.

Anne_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 14:49

Heey..

Waarschijnlijk is je paard (leuk paard trouwens ) niet rechtgericht en heeft hij een zwak rechterachterbeen. Je kan proberen om in de linkergalop een volte te verkleinen en weer vergroten, hier worden z'n achterbenen sterker van. Waarschijnlijk is je paard één kant op moeilijker met wijken/schouderbinnenwaarts. Op die kant veel oefenen, ook vanaf de grond. Ook kan je de contragalop gebruiken om z'n achterbenen sterker te maken. Let er wel op dat je als je aan wil springen in de rechtergalop niet naar voren gaat zitten (dan heeft die stelling geen zin meer) Niet je teugels/handen naar voren steken, je moet voor je gevoel wel een klein beetje tegendruk voelen. Ook je buitenteugel er goed bijhouden!!
Suc6!

joriwester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:49

Hoi, ik ben zelf osteopaat en fysiotherapeut. Uit je verhaal lijkt het toch of je paard een probleem in de rug heeft. Daar komt ook nog eens bij dat aan de rechter zijde bij een paard de blinde darm ligt en die is behoorlijk bij een paard. Als daar spanningen zijn, zal het paard ook niet makkelijk naar rechts willen buigen en al helemaal niet zijn rechter achterbeen ver onder de massa willen plaatsen, wat bij in de rechter galop aanspringen wel gevraagd wordt.
Mijn advies is om toch eens een dierenarts of osteopaat naar je paard te laten kijken.
Succes ermee