Pony rent onder me vandaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnee

Pony rent onder me vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 22:04

Mijn pony kan heel veel, heeft ook Z1 gelopen. Maar als ik oefeningen wil doen, of op de linker hand rij, rent ze heel de tijd onder me uit. Vaak zet ik haar dan stil maar dan is ze even rustig, en daarna rent ze weer onder me uit. Komt het misschien omdat ik het moeilijk vind mijn handen stil te houden?

Groetjes Dionne.

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 22:41

Aan je handen kan het wel een beetje liggen, kneepjes geven en niet gaan trekken. Net alsof je een spons uitknijpt. Ik weet niet hoe jij rijdt, dat kan ik ook niet via de pc zin. Maar als ze dus onder jou vandaan dreigt te rennen, zet haar dan op de volte.. En wacht net zo lang tot ze rustig is.. wel natuurlijk van volte wisselen ofzo? En haar veel bezig houden kan ook helpen. Veel overgangen rijden enz.

Lessen nemen van een goede instructeur kan wonderen doen.

naomi_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:55

en vooral niet telkensn stilzettena sl ze het doet, dat weten ze op een gegeven moment, je kan dan beter net wat BellyBel zegt op een volte zetten en vooral doorrijden. heel veel succes, ik wete wat het is, mijn pony deed dit ook gelange tijd..

Dionnee

Re: Pony rent onder me vandaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:56

Oke danjewel allebei. Ik zal er op gaan letten En ik krijg al les van een goede instructeur hoor maar dat is juist op een manege waar z altijd helemaal haar best doet.

BellyBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 13:18

Kun je anders dan niet een keer vragen of jou instructeur bij jou thuis (of op de stal waar ze staat) les kan geven? Prive les bv.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 15:53

Waar je je niet in moet vergissen is dat een Z-pony niet altijd Z blijft als jij haar niet door rijdt op dat niveau dan word je pony stijver en zal het rijden lastiger worden.Ik weet natuurlijk niet op welk niveau jij rijdt dus mss trek ik iets te snel mijn conclusie.Je paard is volgens mij stijf op links en als jij nu iets van haar vraagt wil dat niet haar spieren zullen pijn doen en gaat ze onder je vandaan rennen.Probeer weer goed aan je basis te werken maak je paard lekker los en vraag dan weer eens wat moeilijkere oefeningen van je pony.Ik zou trouwens je pony niet stil zetten als hij onder je vandaan rent dat heeft geen enkele zin ga juist heel erg met je tempo controle bezig dus heel veel overgangen rijden de rust er in rijden door heel erg langzaam te gaan lichtrijden kun je je pony terug laten komen en zelfs een overgang naar stap laten maken ga hier mee an het trainen voor je weer verder gaat.

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 17:11

Stilzetten is niet de juiste manier om een pony die graag onder je uit loopt dit af te leren. Je pony ziet dit onder je weg schieten als uitweg om maar niet aan het werk te hoeven. Als je hem stilzet geef je hem dus eigenlijk zijn zin.
Het beste wat je kan doen is op het moment dat hij het weer probeert, een kleine volte in rijden, eventjes sluiten op die volte en weer verder rijden. Dit soort dingen zul je eindeloos moeten herhalen.
Daarbij zul je veel tempowisselingen moeten gaan rijden. Zet hem op de volte (voorál linksom dan!) en rijd hem stukjes naar voor en weer terug, terwijl je hem constant aan je buitenhand probeert te houden. Ook overgangen rijden is één van de manieren om hem beter onder je te krijgen. Probeer hem stééds meer op je zit terug te laten komen! Je zult merken dat dit enorm zal schelen in je oefeningen.
Succes, en vooral consequent zijn!

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:50

Je kunt ook veel overgangen rijden zodat hij bij je moet blijven. Je kunt ook halve overgangen rijden. De draf iets verruimen dan weer opvangen dan weer verruimen enz.. dat weet ie op ten duur dat hij op het tempo moet lopen wat jij wilt en niet dat hij het zelf mag bepalen. Succes!

hatseflatse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:12

Je kan eens proberen een scheepsanker mee te nemen,en die uit te gooien,dan kan die in elk geval niet zo hard!

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:17

Dankjewel iedereen! Monsera: Ja ik rijd nog geen Z1, maar ik train haar wel op dat niveau. En idd van die linker kant had ik eerder overna moeten denken dat ze daar sijf zou worden dus ik ben er al een tijd mee bezig omdat weer goed te krijgen

@sjaantje: Dankjewel, dat was wat mijn leraar ook zei, consuquent blijven.

@hatseflats: Hier ga ik niet op reageren, op iemand met 2 posts die zulke domme dingen zegt.