voor iedereen die hem nog niet kent, dit is Jarl vandaag de dag.
HIj mocht eerst even zijn energie kwijt, hij was het er niet mee eens dat hij naar de 'longeerkraal' ging terwijl zijn beste maatje naar het grote groene weiland mocht...
Hier ging hij vanuit stilstand naar galop, vreemd moment het lijkt wel drölt zo.
WOEM daar komt Jarl. Hij wil eruit...
Net in de 'kraal' aangekomen.
Lopen aan de hand. Even de kraal laten zien.
Halthouden, ik veranderde net mijn positie om te gaan 'driehoeklopen'.
Ik heb in een boek over grondwerk gelezen dat het zogenaamde driehoekslopen een goede overgang is tussen leiden aan de hand en longeren. Daarom ben ik daar nu veel mee bezig.
Hier begonnen we net met driehoeklopen.
Jarl viel steeds meer naar binnen en hier wisselde ik tijdens het lopen terug naar leiden aan de hand om duidelijk te maken waar hij moest lopen. Grappig dat we net tegelijk onze voet optilden

Hier luisterde hij niet goed en probeerde ik hem te corrigeren. Het lijkt alleen net alsof ik een snor heb!
Geen idee wat we hier deden
Hier ging het driehoeklopen precies hoe het moest. En Jarl kijkt ook nog lief
Aaah dat oogje... zo lief. En dan die wilde bos manen
Halthouden, hierna liep ik even een rondje om hem heen terwijl hij moest blijven stilstaan. Deze oefening lukt nu eindelijk goed na veel oefenen. *trots*
Nog een keer driehoekslopen.

Voor het eerst tijdens het driehoekslopen proberen te draven. Het ging goed. De eerste keer niet zo, de tweede keer beter. De derde keer super!

En tussendoor en naderhand natuurlijk vaak beloond.
Nog een bedankje aan Hinke, zij was zo lief in de vrieskou deze foto's te maken.
Jarl lijkt wel een mak lammetje zo, maar hij was behoorlijk vurig. Langzaam lopen is niet echt een begrip dat in zijn woordenboek staat en lekker bokken komt er meer dan eens in voor...
Ik doe nog niet zo lang aan grondwerk. In vind het best moeilijk en ik lees er allerlei boeken voor. Mocht je tips, commentaar en verbeteringen weten, meld het alsjeblieft.

.