Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Probeer zo toch telkens te gaan, wat afwisseling in de route te zoeken
.
Vogue schreef:Hallo iedereen,
Ik ben een meid van 16 jaar en sinds 5 jaar rijd ik weer paard. Ik rijd nu bij een rijstal en daar heb ik het hartstikke naar m'n zin, maar helaas is er geen binnenbak. Dus als het vriest, zoals nu, gaan we meestal een rondje buiten doen. Mijn probleem is nu dat ik dit absoluut niet fijn vind, en er eigenlijk ook wel een beetje bang voor ben. De voornaamste reden is dat we dan over het fietspad moeten en ook een stukje over het viaduct. M'n paardje doet het ook wel goed en vindt het ook hartstikke mooi, maar door mijn 'buitenritstress' neem ik een verkeerde houding aan enzo, dus dit is ook niet fijn voor het paard.
Ik heb het hier ook met mijn instructrice over gehad, en ze zei dat, als ik me niet veilig voelde, dat ik het beter niet kon doen. Maargoed, hier schiet ik niet zo veel mee op, dus ik hoop dat iemand mij een paar goede tips kan geven om me relaxed te voelen met een buitenrit.
(In de bak heb ik het volste vertrouwen in m'n paard, en gaat het ook altijd prima)
Groetjes Joyce

Citaat:Hoe kan het dat jij buitenritstress hebt, heb je een keer iets onplezierigs meegemaakt op een buitenrit of voel je je te opgejaagd?