Opnieuw beginnen geeft problemen ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Opnieuw beginnen geeft problemen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:15

Hallow,

De titel is mss niet zo duidelijk maar ik zal het proberen uit te leggen ..

Ik heb 2 maanden geleden een operatie gehad en moet nu nog eens 2 maanden minimaal wachten voor ik weer voor het eerst op mn paard mag en kan stappen ..
De afgelopen 2 maanden heeft mijn paardje 24/7 weidegang gehad en is 1x in de week gelongeerd..

Vanaf vandaag kan ik weer zelf gaan longeren, zei het eigg puur op vertrouwen, maar er vielen mij meteen een paar problemen op .. Eerder trouwens ook al
En dan in het bijzonder in de galop (goh nog niet genoeg topics over )

- Ze heeft moeite om op links aan te springen, gaat heel hard draven, hoe op te lossen? (dus puur aan de longe !! )
- Er zit haast geen sprong in, ook dit probleem, hoe op te lossen aan de longe?

Wat ik nu doe is als ze snel gaat draven om haar rustig terug te laten gaan en opnieuw galop aangeven..
Binnenkort wil ik ook weer een keer met balkjes gaan longeren om er mss wat kracht in te krijgen in de achterhand ..

Heeft iemand oplossingen om deze problemen aan de longe te verbeteren, zodat ik ze straks onder het zadel niet weer tegenkom?
Let op, rijden kan dus nog niet

Hoop dat het beetje duidelijk is ..

[Edit; ze is 4 jaar en ongeveer 1,5 jaar onder het zadel ]

_Unexpected_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:38

Mijn pony had dat precies hetzelfde. Hij werd spierbevangen..
Hoeft niet het geval te zijn bij jou paardje.. Misschien kan je iets meer met de zweep haar naar voren drijven, zodat ze wat meer sprong krijgt? En met dat heel hard draven, misschien kan je een hele plotselinge hulp geven. Zoals met je stem: gaaalop, en dan met een snelle beweging de zweep naar het paard toe brengen, zodat ze schrikt. Misschien dat ze dan in 1 x in de galop springt.

Ik weet niet of het helpt.. Maar ik zat zo te denken hoe je het kan oplossen. Sorry als ik helemaal verkeerd zit Maar ben op dit gebied niet zo heel slim

EdwardR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:44

Met dubbele longe longeren geef al heel wat meer contact met het paard