Links vast!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

Links vast!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 18:41

Hallo,

Ik rij nu op de manege op een 4 jarige fokmerrie. Alles gaat super, ze is alleen nog wat vluchterig voor het been. Al rijd ik maar 1 á 2 keer op dr, ik merk dat het steeds vooruit gaat nu. Dit komt ook omdat er nog 1 of 2 meisjes oprijden die ook met dezelfde problemen bij dr zitten en aan het oplossen zijn. Maar nu heb ik eigenlijk een vraagje. Ik ben al wel 7 á 8 weken bezig met het loskrijgen links. Ze heeft de links heel erg vast. Ik probeer het als volgt. Op 2 gelijke teugels rijden, al gaat dat heel vaak toch niet goed, omdat ik op de linkerhand dan automatisch meer aan de linkerteugel ga zitten, omdat zij die dus vast heeft. Dus mijn buitenteugel hangt dan veel meer los (in een klein boogje), en als ik mijn buitenteugel er gewoon goed bij pak en op 2 teugels rijd, kijkt ze continue naar buiten.. Wie weet wat je hier aan kan doen? Ik rij laag over de rug in, en daarna volg ik gewoon de les.. We moeten veel figuren en overgangen maken. Ook veel stelling enz. Dus ik ben daar wel goed mee bezig.. Ook veel voltes 10 meter enz. Maar nu zit ik dus met dat stomme probleempje.. Ik weet wel dat ze eerst links niet meer vast moet gaan houden voordat ik ook echt werkelijk lekker op 2 teugels moet gaan rijden. Maar zijn er tips waardoor ik links niet zo vast ga pakken en dat ik de buitenteugel er beter bij kan houden?

Groetjes

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:34

vraag het eens aan je instructrice, dat is makkelijker dan over de pc. of vraag of iemand anders die weet hoe het moet er even op gaat,

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 21:35

Bedankt voor je reactie.. Maar dit topic mag eigenlijk wel op slot.. Het ging hartstikke goed vanavond. En de instructrice heeft me ook geholpen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:21

oke. mooi dat het zo goed ging, succes verder ermee