Paard onregelmatig bij middendraf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YellyBelly

Paard onregelmatig bij middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 15:35

Hee Bokkers!

Ik heb een 4-jarige pony.. Ze is al goed onder het zadel en het gaat allemaal prima! Behalve de middendraf. Ik weet dat het een kwestie is van lang oefenen en steeds herhalen. Maar Tess blijft moeite hebben met de middendraf. Ze begint heel goed en strekt mooi uit, maar vervolgens wordt ze onregelmatig en gaat ze 'hinken'. Ik probeer dit op te lossen door heel langzaam op te bouwen en ook halve ophoudingen te maken, en verder houd ik km'n teugels er goed aan.

Wie o wie kan me tips geven?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:06

Dan vraag je hoogst waarschijnlijk teveel middendraf. prbeer bij zo'n jong paard vooral geen GP middendraf te vragen. kortere stukjes en niet op de voorhand laten rennen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:12

middendraf voor een 4-jarige is al best veel gevraagd. Bouw het rustiger op en rij kleine stukjes. In de L is het genoeg om wat verruiming te laten zien [niet harder]

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:23

Ik ben het eens met de rest. Je pony heeft gewoon de balans en kracht nog niet om het vol te houden.

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:39

yep; geduld dus met het jonge paard

Rapiti

Re: Paard onregelmatig bij middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:24

Idd, kleine stukjes oefenen. Ik denk dat je voor jezelf ook moet proberen wat het beste gaat: hoe rond (hoog/laag) en hoe 'hard' je moet beginnen enz. Datgene wat het beste gaat, moet je dan natuurlijk oefenen. Daarna stapje voor stapje wat verder gaan.

Probeer er dan ook goed om te denken dat je haar recht stelt en houdt. De druk moet mooi op 2 teugels verdeelt zijn. Ik snap wel dat dat met een jong paar lastiger is, maar de onregelmatigheid kan voortkomen uit ´scheefheid´.

Succes

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:46

Je vraagt te veel op het moment.Ze is nog jong maar ook oudere paarden waar je mee gaat oefenen om te laten veruimen begin je altijd met een paar passen en zo te lezen kan je paard wel een paar passen en begint het dan heel moeilijk te krijgen.Laat je paard na een paar passen terug komen en doe het dan een aantal keren in plaats van heel lang achter elkaar dat is een veel betere training en zal je paard vanzelf wel sterker worden en kun je over een tijd een pasje meer vragen en zo opbouwen.

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:17

Inderdaad zoals hier boven al word omschreven, vraag niet teveel maar bouw het op, kleine stukjes doen en maak pony sterker van achteren. Dat heeft tijd nodig. Hij is nog jong!!!

YellyBelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 20:41

Bedankt voor alle tips! Het is inderdaad misschien wat veel gevraagd... Het gaat wel al met stukjes vooruit en ze heeft wel al laten zien dat ze het kan!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:56

begin met 1 pasje dan 2 etc.
vraag niet te veel voor zo'n jong dier
beter een paar passen middensraf die mooi in balans zijn dan meerdere passen die onregelmatig worden
in de B dressuurproeven worden ook maar enkele passen middendraf gevraagd.. en das niet voor niets
als ze heeft laten zien dat ze het kan.. komt het vast goed
succes

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:01

Ik heb dat ook een tijdje gehad met mijn pony, maar die was al 8/9 op dat moment. Maar wat bij mij het probleem was: dat hij niet tussen twee benen en twee tegels liep, dus zodra hij recht moest was hij de steun kwijt, dus ging hij altijd in een beetje stelling lopen, en vandaar dat hij onregelmatig was, maar ik denk dat het bij jou is, omdat hij het nog moet leren, en gewoon rustig aan proberen.

YellyBelly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 16:32

Afgelopen week heb ik er hard aan gewerkt.. en 't gaat nu al stukken beter! M'n instructrice zei ook; korte stukjes en terugnemen vóórdat ze de kans krijgt om onregelmatig te worden..

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:12

Wat fijn voor je lekker zo door gaan leuk dat je nog even laat weten hoe de tips geholpen hebben.Succes verder.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:48

leuk dat het werkt
succes verder

karlijnd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:04

probeer het rustig op te bouwen en zo lang ze zelf het evenwicht nog niet heeft om regelmatig te blijven zou ik zeker niet te veel druk in de hand houden. succes