Manege Grol in Renesse is bezig met het Ruiterbewijs onder leiding van Lennard.
Het examen is begin maart.
In het begin bestond het groepje uit slechts 4 mensen, maar dat is nu uitgegroeid tot 15.
Daarom werd de groep in tweeën gedeeld en kregen ze springles.
Voor het examen moet je namelijk laten zien dat je 60 cm kan springen.
We stellen jullie voor: groep 1, 'de volwassenen'.
Dit is Stella met Amigo, een medewerkster van de manege.
En hier nog een keer. Amigo vindt springen zo leuk!! Echt geweldig om hem bezig te zien.
Manuela met haar paard Linda, een kruising tussen een Belg en een Haflinger. Zelfs Linda kon goed meekomen!
Achmed met zijn 4-jarige hengst. Achmed werkt ook op de manege.
Carla met haar paardje Pumba.
Kyona met Nozem. Nozem is erg geliefd in de lessen, want hij kan goed nageeflijk lopen en hij springt alles.
En daarna was groep 2, 'de jongeren' aan de beurt.
Hier dus weer het overbekende groepje.
Hier is Alyssa met Cheyenne.
Lara met haar paard Larix. Larix doet even aan de rest voor hoe je je benen op moet tillen over die balkjes heen..

“Ja, goed zo Hatsjie, zo moet het!” Hier dus Charlène met Hatsjie.
“Hee Charlène? Wat doe jij nou achter Lennard zijn rug om?”
Hatsjie vindt het zo leuk he..

Phébe en Jacky.
En ZOEFFFF… daar komen Alyssa en Cheyenne… of toch niet?!

Esmée en Dimphey. Dimphey heeft een nieuw setje…
En onze enige echte Amigo, dit keer met Brenda.
En ook Larix, hij is al iets ouder, leefde weer helemaal op toen hij wat hoger mocht springen! Echt zo leuk om te zien!
Rochelle zou eigenlijk met Alina het Ruiterbewijs gaan rijden, maar Alina blijkt toch niet zo geschikt. Ze is namelijk nogal onvoorspelbaar en dwars en dit kan je met het Ruiterbewijs niet goed gebruiken. Bovendien moeten er waarschijnlijk 2 mensen op hetzelfde paard Ruiterbewijs doen, vandaar dat ze ervoor hebben gekozen een ander paard te nemen. Het enige wat zij die dag ‘gesprongen’ heeft was dit..
Daarna ging ze verder op Jester, een hartstikke braaf paard wat wel uitermate geschikt is.
En dat was de laatste alweer…
Het Examen komt steeds dichterbij.. wel spannend!
We houden jullie op de hoogte!

Hatsjie heb ik toen ook gezien heel leuk paardje 
dat voetje! 

ik heb praktijk hellaas in 2 keer moeten doen
want de eerste praktijk had ik een pony die een beetje knetter gek was maar de jaar der op had ik een super pony
Dat zeg je toch niet over AISE!!!!!