motivatie probleem.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

motivatie probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:19

hebben jullie dat nou nooit, dat je motivatie gewoon wat weg is? weinig zin in rijden, weinig zin in wedstrijden, het gevoel hebben dat het goed gaat, maar erachter komt dat het 3 keer niks is. je er gewoon achter komt dat je op een dood spoor zit, je maar beter kan stoppen......

maar toch ergens kriebelt het en voel je dat je het niet op wilt geven.

best lastig vind ik zelf en soms weet ik niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan, ik wil zeker blijven rijden en mijn eigen paard houden en mijn paard weer heel snel thuis kan staan. maar ik mis gewoon wat motivatie.

hebben jullie dat weleens?

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:31

Ja, wel vaak...
Maar ik ga gewoon door, omdat ik van mijn paard houd..

Welshcob

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:36

Ja, ik heb het ook heel vaak. Ik rij dan wel geen wedstrijden, maar ik ben wel een pony aan het opleren, en nu ik met de dressuurmatige dingen bezig ben heb ik vaak het gevoel dat ik evengoed gewoon het paard kan verkopen omdat er toch niks mee aan te vangen is (natuurlijk weet ik wel vanbinnen dat ik het ben die het fout doe ). Soms neem ik een weekje "vrij" en dan doe ik gewoon wat grondwerk met het paard en longeer ik ze een beetje. Dat kan in mijn ogen niet veel kwaad, en na die week heb ik dan weer zin in het rijden !

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:37

Af en toe.. moet ik mezelf er even toe aanzetten. Dit is altijd het geval als het nie zo goed gaat Maar daarna als het weer goed gaat is het weer leuk

Juro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:38

zelfde probleem

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:48

Probeer eens een andere instructeur, of ga iets heel anders doen.
Een vriendin van mij was ook een beetje de zin kwijt en die is toen vrijheidsdressuur gaan doen, tot volle tevredenheid van haar en haar paard( bleek een natural te zijn) Nu zijn ze weer volop in training om de M2 vol te gaan maken.
De zin is er weer.

En anders, rustig aan doen tot de lente weer komt! De dagen zijn alweer aan het lengen.

MiiZelff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:49

Ja, Soms als ik eraan denk om hard te vallen of en als ik op een pony zit die ik niet leuk vind ofzo..!! Maar ik heb nooit zo iets dat ik eraf wil, ALS PAARDEN EENMAAL IN JE LEVEN ZIJN KUNNEN ZE ER OOK NIET MEER UIT! Zo denk ik..!

versailles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:15

doe je alleen aan dressuur of aan springen? wissel het een beetje af of ga niet alleen rijden. longeer ook ga met hem wandelen! en inderdaad probeer een andere instructeur! of ga gezellig met z'n tweeen rijden of in een groep!!

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:59

Je kunt ook eens een weekje longeren is plaats van rijden, dan krijgt hij toch beweging en dan heb je zelf ook ff een weekje vrij.

Steph1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:15

Dat heb ik nou ook zo vaak ! Gewoon niet eens zin om naar de manege te gaan (vooral nu niet, het vriest, er is modder (als die al niet bevroren is) en we hebben geen binnenbak ! ) ! Maar dan vraag ik gewoon eens aan iemand van de manege les, of ik zet ze eens ff op de wei en longeer ze is, en ga dan is uitgebreid poetsen ofzo , of ik kuis myn materiaal nog is op dat helpt ook, dan heb je zo weer zin om met dat terug splinternieuw hoofdstelletje te gaan ryden ofzo ! dat helpt by my toch !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:32

Ja op dit moment! Ik heb zo lang niet gereden omdat ik gewoon geen zin had. Geloof me dat is niet zielig want zij vermaakte zich wel op grote wei met haar vriendjes. Vandaag weer een beetje begonnen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:37

Margytje schreef:
dan heb je zo weer zin om met dat terug splinternieuw hoofdstelletje te gaan ryden ofzo ! dat helpt by my toch !

Daarom had ik vandaag weer zin in rijden !

Pops

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:19

Soms heb ik ook zo minder zin om te rijden... Het gevoel dat het niet voorruit gaat enzo..
Nu is dit verbeterd lessen gaan meestal goed..
Het is altijd het vertrekken naar mijn paard (en ik ontzie mij het naar de manege stappen, we hebben geen piste op stal)
maar als ik eenmaal onderweg ben vergeet ik al die zorgen en als het rijden goed gaat ben ik al helemaal happy!

Sily

Re: motivatie probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:28

Ja hoor, heb het nu ook en los het vrij makkelijk op.
Paard hoeft niet perse te rijden, dat ben ik, paard vind het even lekker om te wandelen, longeren, los te lopen en gek te doen met vriendjes, doet ze dat toch op het moment?

Heeft totaal geen nut en zin om er met tegenzin op te stappen, dus we doen nu leuke dingen, stap er tussendoor eens op als ik zin heb en dan hebben we het ook naar ons zin.

Vriendin heeft me ook ooit weleens verteld (toen ik een dip had) dat je niet verplicht bent om te rijden als je een paard hebt, je bent verplicht er plezier mee te hebben, dus daar hou ik me nu maar aan, werkt voor ons beide erg ontspannend.

Pareltjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 01:46

jah meestal is het dan tijd voor wat nieuws!

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:12

Marloezke,

Nee dat heb ik nooit dat mijn motivatie weg is.

Ik bedenk me altijd dat er maar weinig mensen zijn die een eigen paarden kunnen betalen en hebben.

Paarden zijn de meest geweldig dieren hoe verkeerd wij ze ook behandelen de volgende dag staan ze ons weer liefdevol te begroeten.

Paarden zijn super gevoelig voor spanning. Ben je verdrietig dan zal je merken dan een "stout" paard ineens voor jou een knuffel paard is om jou te steunen.

Het feit dat een dier toestaat dat jij op zijn rug mag zitten en hij met jou wil samenwerken en zijn uitertste best doet om jou te begrijpen ondanks dat hij niet onze taal kan spreken moet elk mens laten glimlachen van oor tot oor.

Kort gezegd. Probeer te genieten van alles wat het paard voor jou doet.

Groet
Conrad

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:16

heb het ook wel eens hoor dat ik even geen zin heb om te rijden, en vind het heerijk om dan lekker te gaan knuffelen enz. en voor je paard is het ook niet erg af en toe even rust. En inderdaad zoek een nieuwe motivatie om dan weer te gaan trainen.....

saden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:20

ik heb het ook wel eens. zelf moet ik met de trailer elke dag weg want hij kan thuis er niet uit. mijn paard is dan ook nog een die niet stil kan staan. als ik les heb dan loopt hij super maar dan ga ik op de manege rijden dan wil hij niks. erg vervelend en daarom heb ik af en toe geen zin.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:26

Ow ja, dat heb ik ook wel eens.
Ik zit op het moment ook op een dood spoor.
Ik heb nu wat nieuws bedacht, ik heb zaterdag een wedstrijd, dus ik zal zien of het geholpen heeft.
De ellende is dat ik het zelf moet bedenken, want mijn instructrice zegt alleen het ziet er goed uit, maar ja daar zijn de punten niet echt naar.
En soms als ik moe ben, dan moet ik mezelf naar mijn paard slepen, maar als ik er eenmaal op zit is het vaak wel goed

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:36

Ik heb dat eigenlijk bijna nooit. Wel eens geen zin om weer die binnenbak in te gaan of serieus te werken. Nou, dan gaan we toch lekker wat anders doen? Gisteravond heb ik nog naar volle tevredenheid zonder zadel gehobbeld met Mileen. Heerlijk is dat; 34 zijn en nog zo ontzettend kunnen genieten van gewoon languit op je paard liggen kroelen, beetje stappelen, galoppie maken, d'r half afglijden, beetje tutten....
Mijn paarden vinden op 1 of andere manier ook bijna alles leuk. Longeren is leuk, tutten is lekker, "circusje" is leuk (met z'n allen los in de bak, rondjes rennen, ineens de andere kant op, grote circels maken, tussendoor even komen kroelen en kunstje doen voor een stukje wortel etc), maar ook lekker wandelen (bovenmaatse hond ), buitenritjes, beetje crossen....

Mijn paarden en ik zijn wat dat betreft redelijk van het zelfde soort; wij vinden alles leuk wat we samen kunnen doen

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:41

Ik denk dat bijna iedereen dat wel eens heeft hoor .

Zeker op momenten dat het minder klikt tussen jou en je paard (bijv. rijtechnisch).

Denk eraan dat paardrijden altijd met ups en downs gaat !

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 14:14

haha gelukkig ik ben niet de enige.

het komt misschien ook wel omdat mijn paard altijd thuis heeft gestaan en nu bij mijn tante staat, waar ik het niet zo naar mijn zin heb eerlijk gezegd. maarja ik heb weinig keus op het moment, we zijn aan het verbouwen en hij kan voorlopig nog niet naar huis. en eigenlijk heeft hij het daar ook wel goed.

ik heb het vooral ook als ik een tijdje heel fanatiek gereden heb en dan op concours ga en er achter kom dat het toch niet zo goed ging, dan heb ik zoiets van: grrr allemaal voor niks. als ik weer begin met trainen vind ik het wel weer leuk!

ik train vooral dressuur matig, wat cavalettie werk, soms een sprongetje ben niet zo'n held, regelmatig een blokje om buiten. regelmatig een weekje alleen longeren.

alleen ben ik wel nog steeds opzoek naar een nieuwe instructrice.

thx allemaal.

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:47

pruyssen schreef:
Marloezke,

Nee dat heb ik nooit dat mijn motivatie weg is.

Ik bedenk me altijd dat er maar weinig mensen zijn die een eigen paarden kunnen betalen en hebben.

Paarden zijn de meest geweldig dieren hoe verkeerd wij ze ook behandelen de volgende dag staan ze ons weer liefdevol te begroeten.

Paarden zijn super gevoelig voor spanning. Ben je verdrietig dan zal je merken dan een "stout" paard ineens voor jou een knuffel paard is om jou te steunen.

Het feit dat een dier toestaat dat jij op zijn rug mag zitten en hij met jou wil samenwerken en zijn uitertste best doet om jou te begrijpen ondanks dat hij niet onze taal kan spreken moet elk mens laten glimlachen van oor tot oor.

Kort gezegd. Probeer te genieten van alles wat het paard voor jou doet.

Groet
Conrad

Heel mooi gezegd Conrad!

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:52

Ik zit momenteel ook in zo`n dipje..In de zomer voor het eerst L2 gestart, steeds winstpunten(159-165) en prijzen, terwijl ik eigenlijk `maar was deed` Nu weet ik hoe het moet voelen, hoe het rijtechnisch hoort, en zit ik steeds rond de 150-154 punten, raar he?

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:57

ik heb daar erg moeite mee,motivatie erin houden:

ik heb door privelessen,af en toe wedstrijd en eens samen rijden met vriendin de motivatie toch iedere keer om weer door te oefenen.