scheef galopperen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesV89

scheef galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 18:47

Mijn pony wil graag met de achterhand naar binnen galopperen. Dit doet ze sterker op linkerhand dan op rechterhand.
Als we buitenrijden en we nemen een sprintje (ik ga dan in verlichte zit zitten) doet ze het niet.

Wie heeft er tips om de achterhand in galop recht te houden zeg maar.

oja in draf en stap loopt ze gewoon recht

gietepiet

Re: scheef galopperen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:57

Op rechte lijnen schoudervoor/schouderbinnenwaarts gaan rijden, dat ie met zijn achterhand naar binnenloopt heeft er ook mee te maken dat je je buitenteugel niet goed erbij hebt en door schoudervoor te gaan rijden in de galop dan heb je die teugel er automatisch meer bij. En voltes rijden en die dan kleiner en groter maken wil ook weleens helpen.

Meryl_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:59

Dante heeft dat ook een poos gehad,
veel rechtrichten met indd.
schoudervoor/schouderbinnenwaarts
uiteindelijk ging zelfs dante recht galloperen!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:00

mijn pony doet het ook, ben wel benieuwd hoe je het op kan lossen.

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:04

Mijn paard doet dat af en toe ook op de rechterhand ik rij dan ook inderdaad een beetje schouderbinnenwaarts om haar recht te stellen en dat helpt vrij goed.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:28

de mijne doet het ook! en nog geen beetje, ben net travers aan het rijden in galop dan!

Ik rij dan ook op de lange zijde schouder voor, en op cirkels probeer ik ook de voorhand wat eerst te krijgen en haar kont wat naar buiten te krijgen.

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:17

Een merrie die ik rijd heeft het ook, ik heb me alleen laten vertellen dat de achterhand dan niet sterk genoeg zou zijn.
Door schoudervoor te rijden stel je het paard niet alleen recht maar train je ook het binnenachterbeen, waardoor ze sterker word.
Vaak gaat dit ook wel gepaard met over de schouder weglopen op voltes. Daar helpt het schoudervoor/binnenwaarts rijden niet goed, ik los dit op door voor mijn gevoel recht door de volte te gaan, ze heeft dan nog genoeg lengtebuiging, maar door voor je gevoel de volte zonder buiging te nemen, corrigeer je juist het uitzwaaien.

groetjes

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 09:21

dank jewel voor jullie tips
Ik heb gister gereden en de tips geprobeerd en merkte na een tijdje al dat ze rechter ging galopperen

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:19

Ook op binnenhoefslag rijden en dan op linkerhand de schouder naar binnen brengen. En op rechterhand goed paard laten buigen om je binnenbeen. Zodat je het linkerachterbeen sterker kan gaan maken. Rechtrichten. Succes

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:16

vooral schoudervoor en schouderbinnen rijden. Niet proberen de achterhand naar buiten te duwen want dat heeft dus geen zin, dan verlies je impuls

MaraZonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:31

Ik weet niet of je dit al doet maar toch een tip:
Recht vooruit kijken, kijken naar waar je heen wilt.

Yannicke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:03

ik heb geleerd om het paard iets naar binnen te laten kijken, en tegelijkertijd toch ook druk op de buitenteugel te houden, en dan je binnen been erbij! mijn paard heeft er ook nogal een handje van om zn kont maar eens naar binnen te gooien, en met het bovenstaande kan ik dit toch redelijk tegenhouden! suc6