Ik verzorg Chesney al een jaar, en eigenlijk nooit intensief gereden. (wel beetje aan de teugel, figuren, uitstrekken) maar verder lukte dat ook niet echt. Chesney luisterd namelijk niet zo goed naar beenhulpen. Ik denk wel dat ze het kán maar dat ze het gewoon niet wíl ..
Als ik bijv. gewoon haar opzij wil drukken naar de hoefslag .. dat gaat nog wel met een beetje kracht, maar echt wijken (voor de kuit) oid. Dat lukt niet. ik weet ook niet of ze het in het verleden heeft geleerd, maar ik neem toch aan van wel! Als ze wel naar een gewone hulp om op de hoefslag te komen luisterd .. nou, misschien doe ik wel iets verkeerds! We hebben een tijd een dressuurleraar gehad, die elke week kwam, maar die is er ook helaas mee gestopt.. Sporen heeft de eigenaresse liever niet.
Heeft iemand tips om het Chesney weer een beetje bij te leren? (even voor de duidelijkheid,, ook gewoon als je aan een halstertje wil oefenen ofzo doet ze het ook niet zo snel) Misschien doe ik wel iets verkeerd? dus zeg het maar

En aan de teugel .. W hebben een tijdje niet meer kunnen rijden door de bak (was te nat), maar tijdje geleden heb ik even op het erf gestapt, en ondanks dat ze een tijd niet meer had gereden vond ik dr erg soepel aan de teugel gaan .. maar als ze de kans krijgt gaat ze gewoon weer omhoog, misschien krijg ik dan reacties van: teugels aannemen, maar als ik de teugels ervóór al aanneem dan doet ze het niet zo makkelijk, en als ik het erná de teugels aanneem gaat ze eruit
dus ook misschien wat tips?Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen =)
groetjes
Jennifer