Eerste springwedstrijdje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Eerste springwedstrijdje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 23:06

Nadat de eerste springles van ong 2 weken terug erg goed ging, hebben we ons ingeschreven voor een onderling springwedstrijdje.
Flower had nog nooit een parcours gesprongen, verder als een dubbelsprong zijn we nooit gekomen, en ze is maar 1x hoger geweest als 50 cm, namelijk in die springles

Aangezien wij zelf maar 1 hindernis hebben leek het me wel handig om hieraan mee te doen als een soort oefening, ik had mij ingeschreven in 50 cm (Flower is maar 1.50, en bijna 4) maar werd ingedeeld in de 70 cm!!
Nou, ik schrok me dood toen ik het hoorde (zó hoog voor de eerste keer?) maar toen ik eenmaal op mijn pony zat viel het eigenlijk wel mee :p

Ik heb ook voor het eerst met de trailer gereden!!! Ik heb goede tips gehad, en volgende keer lukt het me alleen (er was iemand mee met B achter E, om mij te helpen).
Deze persoon had toevallig een videocamera mee en heeft mijn parcoursje gefilmd, waar ik heel blij mee ben! (Het is wel allemaal zwart wit, maar het staat er iig op! Fotos zijn ook stills uit t filmpje)

Hier het inspringen, hindernis 1 t/m 3 mocht je inspringen.
Daarna moest je 1 t/m 5 foutloos springen, en dan mocht je door, 6 t/m 10 waarbij de tijd telde.

Bij het inspringen had ik dus een soort van weigering op 2, ik reed scheef aan op 1(wending was scherper dan ik dacht) en Flower snapte het niet (nog één??)
Afbeelding

Daarom daarna de wat scherpere wendingen lekker uit draf gedaan, paard moet het ook nog leren.
Filmpjeeee!!
http://oege.ie.hva.nl/~lassch07/Flowerinspringen.mpg
Artistiek:
Afbeelding

Daarna mocht ik echt beginnen!!!
Groeten,
Afbeelding

Filmpje!!!!!!!!!!!
Afbeelding

4 ging wat raar, en bij 7 ging alles mis, maar zowaar bleeft het liggen!
Hindernis 2:
Afbeelding

Hindernis 3:
Afbeelding

Van 3 naar 4:
Afbeelding

Hindernis 5 (kontjes hahaha)
Afbeelding

hindernis 6:
Afbeelding

na 7 zette ik haar eerst terug in stap, even rust, en pas daarna ben ik verder gegaan, omdat er voor mij geen wedstrijd gevoel achter zat ik wil gewoon dat ze rustig en beheerst een parcours inkomt. En ik moest even kijken of ze zich bezeert had natuurlijk...
Super sprong van 7:
Afbeelding
Afbeelding

En daar ging het mis, rechtsachter landt óp de balk, maar het bleef allemaal liggen:
Afbeelding

Hindernis 8
Afbeelding

Hindernis 10
Afbeelding

En Belonen!!
Afbeelding
Tips zijn natuurlijk welkom, ik rijdt op een Barefootzadel zonder kniewrong en dat gaan helaas ten koste van mijn houding, ik ben aan het sparen voor een springzadel. (k ben wel heel blij met mn BF hoor!)

Uiteindelijk waren we nog 4de ook! van de 10 ofzo, waarvan er 5 foutloos waren. Knappe meid heb ik he!

Cieltje90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:36

Ahhh..super toch!!
Zeker knappe meid heb je!
Meer je hakken naar beneden drukken heb ik alleen als opmerking...maar ik kan het niet goed bekijken vanaf de foto's..

SUper...ga zo door!!

Liefs Cilia

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 08:20

Cieltje90 schreef:
Ahhh..super toch!!
Zeker knappe meid heb je!
Meer je hakken naar beneden drukken heb ik alleen als opmerking...maar ik kan het niet goed bekijken vanaf de foto's..

SUper...ga zo door!!

Liefs Cilia

Thanx
Klopt, in dit zadel doe ik dat idd niet Het wordt echt tijd voor een springzadel ;P

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:33

oeioei oei wat heb jij geluk gehad van alle kanten hoor je balken tikken maar geen een gaat er af verder vind ik dat je sommige hindernissen echt super aan hebt gereden.

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:52

je kan toch nog veel hoger joh
en in dit zadel zit je inderdaad niet echt geweldig..

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:24

Arieskuh schreef:
je kan toch nog veel hoger joh
en in dit zadel zit je inderdaad niet echt geweldig..

haha ja we kunnen wel hoger, maar hoogte vindt ik eigenlijk niet zo belangrijk ;P
Ze moet eerst maar is handig worden in het parcours, en ik moet eerst maar is netjes zitten!!
Vergeet niet, ze had nog nooit een lijntje o.i.d gesprongen, en die gebroken lijn was ik ook verbaast van dat ze dat haalde!

En mijn zit, met een goed zadel is die wel beter, maar nog lang niet perfect hoor hahaha!! En die bodyprotector verbeterd het helaas ook niet, ik heb er opzich geen last van, maar vroeger sprong ik zonder en dat zag er beter uit...

En bij 7 zat ik wel heel poedersuiker, maar die kwam dus ook helemaaaaal niet uit en toen ging ze de hoogte in inplaats van de breedte, dit had ik ook helemaal niet verwacht, dus dat was écht slecht.

kyrkelover schreef:
oeioei oei wat heb jij geluk gehad van alle kanten hoor je balken tikken maar geen een gaat er af verder vind ik dat je sommige hindernissen echt super aan hebt gereden.

Thanx
Beetje beginnersgeluk mag toch wel hahaha!

kyrkelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:44

zeker mag dat zou iedereen eigenlijk moeten hebben

Marja1988

Re: Eerste springwedstrijdje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:50

had ik er bijna overheen gekeken!
Gaat lekker he met flower?
het ziet er super uit!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:58

Hij springt echt goed!

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:27

Ik vind het echt ontzttend leuk om te zien hoe rustig je blijft! Alles zo relaxed! Je laat je totaal niet opjagen, echt knap! Je paardje mag trots en blij zijn met je! (enig paardje trouwens!!)

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:35

Leuk paard, en echt super gereden, als ik die filmpjes zo zie, dan zijn het echt maar huppeltjes voor haar..
Ook super dat je zo rustig blijft, en alles op zn tijd neemt
Met andere woorden, jullie zijn een topcombinatie, en ik zie jullie nog wel verder komen (vooral op deze manier )

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:36

hoi
ziet er goed uit joh
maar, ik hoor bij dat filpmje steeds een man praten
warrom??
en ik denk dat dat getik ook kan zijn door mensen die ziten en tegen de wand schoppen

xx

Boelles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:46

Leuk Bij dat eerste filmpje hoor je ook: Zelf in draf kan zij dit wel springen (ofzo:P)

Vraag: Hoelang heb je deze pony al?
Wat voor ras is het.?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 21:08

Wat een reacties ineens
En wat een positieve reacties! Ik was ook ontzettend trots op Flower hoor, maar volgens mij vondt ze het wel leuk Ze draagt iig haar staart en dat doet ze niet als ze iets niet leuk vindt.

FunkyMistic -> Ja dat zeiden ze idd, 'zelfs uit draf kan ze het springen' Maar dat kan ze ook wel hoor, daarom deden we de lastige wendingen in draf
Flower is een connemara x papierloos paard, beide ouders goede springers
Ik heb haar sinds April 2005 en sinds Augustus is ze onder het zadel, en ze wordt 14 feb 4

signorita, bij het eerste filmpje hoor je de manege baas, van hem heb ik les en de pony heb ik van hem gekocht En dat getik, ze raakte de balk wel 2 x dacht ik, maar misschien was het ook wel de wand hoor..

Missevil -> jthanx :D Ja erg he die hoogte (of laagte)! En ik maar denken dat het gigantisch hoog is, ze nam niet eens de moeite om haar hoeven normaal op te tillen (en ze kan hoog springen hoor, ze springt ook wel is los uit de bak van 1.20, uit draf ;P)

jeddah, thanx Maar flower is ook wel een heel rustgevend paard hoor! Je wordt vanzelf helemaal ontspannen als je op haar zit En ja, schattig is ze he haha!

tumtummie, thanx, maar het is een zij ! hahah

marja, ja gaat echt super met flower hoor! ze is echt een heeeerlijk paard, ik kan me nog herinneren een jaar geleden dat ik een foto van haar op bokt had gezet met erbij van 'ik wou dat ik haar kon kopen' en het is gelukt en ik heb zoveel plezier met haar! Hoe gaat het met Haifa?

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:09

ziet er super goed uit romy jammer dat ik er niet bij kon zijn

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:20

Wrm neem je sommige sprongen in draf ?

Je zult nog veel moeten leren maar het ziet er al redelijk goed uit

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 21:29

diablo_zot schreef:
Wrm neem je sommige sprongen in draf ?
Je zult nog veel moeten leren maar het ziet er al redelijk goed uit

Dat staat erbij, ze is nog niet zolang onder het zadel en het was de eerste keer dat ze meerdere hindernissen nam, en daarbij waren het echt k*t wendingen. Als ik ze vanuit galop aanrijdt nam ik risico dat ze het niet zou halen met haar passen en behalve dat wil ik haar leren rustig op een hindernis afterijden, aangezien ze de neiging heeft heel hard te gaan racen waardoor ik ook niets meer te zeggen heb.

En dat ik veel moet leren, uiteraard, maar dat moeten alle ruiters, zelfs de allergrootste.