Kevin@work in wit setje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Kevin@work in wit setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:27

De foto's zijn al van 2 weken geleden ofzo, want toen de foto's gemaakt werden, was de computer stuk, inmiddels doettie het weer, en kan ik de foto's erop zetten!!
Kevin is het paardje van mijn moeder, en die rijd er normaal gesproken ook altijd op.
Ik rijd er niet zo vaak op, in de vakantie soms, of in het weekend, en heel soms door de weeks, als ik echt heel veel tijd heb.
Daarom gaan sommige dingen ook niet perfect, we oefenen daar gewoon nog niet hard genoeg voor.
We hebben Kevin eigenlijk gekocht voor het doel als recreatiepaard, maar hij kan best leuk springen, en ook nog dressuur lopen.
Hij heeft bij het oude baasje L2 gelopen, en had daar ook een paar wpen.
Het liefste spring ik met hem, omdat dat veel gemakkelijker gaat.
Maar ook moet er dressuur geoefend worden, dus dat hebben we nu maar weer eens gedaan!!
Ik krijg er geen les op, mijn moeder rijdt wel eens in mijn les mee, ik heb 1 keer in de week op mijn pony.
Nouja, zit nu wel erg lang verhaal te l*llen, dus hier dan de foto's:

Afbeelding
Eerst beetje losdraven, in het begin krijg ik hem vaak nog wat moeilijk naar beneden, het is meer een dieseltje

Afbeelding
Hier komt hij al weer wat meer naar beneden!

Afbeelding
Hij gaat al ruimer lopen, hier heeft hij best wel veel moeite mee, hij kan ook absoluut niet uistrekken

Afbeelding
Een voor ons toch al best wel redelijke galop

Afbeelding
Even stappen, hier is hij weer wt kort van voren.

Afbeelding
Sorry, even hoofdje draaien

Afbeelding
Beginsel van een poging tot SB, weet het, is nog lang nit goed.

Afbeelding
Even de jas uit.

Afbeelding
Wijkpoging.

Afbeelding
paardje loopt mooi, ik zit beroerd, meer uitstrekken datd it kan hij dus niet, al doet hij nog zo hard zijn best

Afbeelding
Voor hem best wel ruim, en ik ga weer zo achterlijk achterover hangen.

Afbeelding
Ben best wel trots op deze foto, weet niet waarom, maar heeft wel wat.

Afbeelding
En nog een keer SB proberen, wel op3 sporen, maar die nek moet nog beter.

Dat waren ze weer!!
Ik zelf merk wel dat er al wat vooruitgang in zit, mijn houding is ook al stukken verbeterd, ook is Kevin beter gaan lopen, maar ik weet dat we er nog lang niet zijn!!

Geef maar commentaar, en het liefste met tips erbij!!

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:33

Leuk paard! Jullie zijn een leuke combi.
Ik vind persoonlijk de eennalaatste foto niet mooi, ik vind de foto waar bijstaat 'even de jas uit' dan veel vriendelijker eruit zien

reeskees

Re: Kevin@work in wit setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:38

whow een springer die ook al met een setje rijdt
Paardje loopt echt niet verkeerd voor een recreatief springpaard waar nu dressuurfotos van gemaakt worden.

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:57

Ik vind het echt een gaaf paard. Ik zal alleen proberen om je handen meer te dragen. Succes ermee en echt een gaaf paard!

miepjevlug11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:03

leuke combi! dat wit staat hem leuk hoor

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:07

@manon, ja het ziet er bij hem misschien wat sneller wat onvriendelijker uit, maar je moet soms gewoon even duidelijk zijn wat de bedoeling is, dat hij niet met zijn hoofd omhoog mag komen, maar met zijn hoofd naar beneden moet, idd, die foto ziet er wel vriendelijker uit, maar vind de stelling iets te veel
Dus misschien ziet het eruit dat ik op de foto trek ofzo, kan misschien ook wel even wat harder zijn geweest met mijn hand, maar had hij wss even nodig, ik vind gewoon het verdere beel van de foto mooi, hoe hij zijn hals heeft, en me houdig is al veel beter dan dat het was!!

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:53

even de jas uit foto vind ik persoonlijk het mooist!
Ziet er wel netjes uit als je er zo weinig op rijdt!

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:57

Ziet er verder wel netjes uit.. Probeer met het losrijden misschien met iets langere teugel te rijden en zo voorzichtig vragen , en op aantal foto's lijkt het of hangt je paard erg op je hand..(lijkt tenminste zo)..Probeer daar wat aan te doen,verder leuk hoor mooi paard

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:00

mooi paardje.. ziet er goed uit
nog veel plezier en succes ermee,,
je zadel lijkt me lekker zitten

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 21:00

ja idd, hij kan wel wat aan je hand hangen.
Ik rijd meestal ook wel met wat langere teugel los, maar vraag wel meteen of hij naar beneden komt, anders is hij nog moeilijker.
Maar dat hangen is ook wel vervelend meestal, maar er word wel aan gewerkt

Mijn zadel zit ook wel erg lekker, ben er heeeel erg blij mee

Marus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:09

Nou super dat je dat zelf inziet dan komt het zeker wel goed!! Ja maar je kunt ook met wat langere teugels je paard wat ronder vragen..Maar ziet er verder netjes uit, ieder zijn eigen training..Succes er verder mee

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:58

sharonalover schreef:
@manon, ja het ziet er bij hem misschien wat sneller wat onvriendelijker uit, maar je moet soms gewoon even duidelijk zijn wat de bedoeling is, dat hij niet met zijn hoofd omhoog mag komen, maar met zijn hoofd naar beneden moet, idd, die foto ziet er wel vriendelijker uit, maar vind de stelling iets te veel
Dus misschien ziet het eruit dat ik op de foto trek ofzo, kan misschien ook wel even wat harder zijn geweest met mijn hand, maar had hij wss even nodig, ik vind gewoon het verdere beel van de foto mooi, hoe hij zijn hals heeft, en me houdig is al veel beter dan dat het was!!

Zo bedoel ik het helemaal niet hoor, doe het zelf ook hoor
Maar omdat ie op die foto z'n mond open heeft vind ik hem minder mooi en dat van de stelling vind ik heel erg meevallen hoor, lekker buigen is juist goed.

Retlaw

Re: Kevin@work in wit setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 23:35

hey...het ziet er leuk uit, maar even over dat strekken !! ook als ie er niet goed in en zal ie daar nooit een topper in worden....elk paard kan een fatsoenlijke middendraf echt waar !!! alleen het op een goeie manier eruit rijden is een kunst...ik denk dat als kevin meer gaat dragen hij zijn voorbeen ook makkelijker verder weg kan zetten, vooral veel oefenen ook met longeren enzo !!! komt t wel goed !!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:04

het paard hierop de foto kan inderdaad NIET uitstrekken, het loopt op de voorhand, en voor uitstrekken is kracht nodig die uit de achterhand moet komen. Dus rijd je paard doormiddel van veel voltes, en schijnovergangen en overgangen op de achterhand, en dan het strekken trainen, eerder zal hij het nooit kunnen... succes ermee

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 09:17

@manon, ja dacht al wel dat je niet bedoelde dat ik trok, maar dacht ook al wel dat er zo'n reactie zou komen
Maarja.......

even over dat strekken, het vorige baasje zei ook al dat hij daar moeite mee had, in het bos gaat het beter, als mijn moeder dan naast mij met mijn pony rijdt, en we wedstrijdje in draf gaan doen, dan moet hij wel wat om bij te blijven, want de pony kan wel uitstrekken, en dat moet ze dan ook even laten zien, maar we gaan er flink aan werken, dat hij op de achterhand loopt, en niet op de voorhand loopt, maarja, zoals al eerder gezegd, ik rijd er niet zo heel vaak op, en me moeder rijdt het liefste buiten.........

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:21

sharonalover schreef:
@manon, ja dacht al wel dat je niet bedoelde dat ik trok, maar dacht ook al wel dat er zo'n reactie zou komen
Maarja.......

even over dat strekken, het vorige baasje zei ook al dat hij daar moeite mee had, in het bos gaat het beter, als mijn moeder dan naast mij met mijn pony rijdt, en we wedstrijdje in draf gaan doen, dan moet hij wel wat om bij te blijven, want de pony kan wel uitstrekken, en dat moet ze dan ook even laten zien, maar we gaan er flink aan werken, dat hij op de achterhand loopt, en niet op de voorhand loopt, maarja, zoals al eerder gezegd, ik rijd er niet zo heel vaak op, en me moeder rijdt het liefste buiten.........

naja, lekker belangrijk of ie dan wel of niet kan/wil uitstrekken. Als je moeder en jij er dan zo plezier in hebben, dan is het toch goed?:)

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 16:26

Ja idd, en dat hebben we zeker!!
Hij heeft er zelfs voor gezorgd dat mijn zusje weer is gaan rijden, omdat ze bang was geworden, wat niet zo gek is, want die pony gaat nogal te keer af en toe

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:36

shrOnatje schreef:
mooi paardje.. ziet er goed uit
nog veel plezier en succes ermee,,
je zadel lijkt me lekker zitten

jaaa.. eegt moooi
ziet er inderdaad lekker uit he;)