Hoi,Hoi Ik had een vraagje hoe kan je je pony meer laten strekken En dan bedoel ik in Draf als een pony dat niet zo heel erg goed kan ? ( en dan niet uit elkaar laten vallen ) Heeft iemand tips of niet ? Gr.
mijn paardje kon het ook absoluut niet,heb voor al geoefend op buitenrit, (gaat wat makkelijker) en wat lager instellen (richting halsstrekken) en nu komt er n middendraf uit voor n 8
Sommige pony's hebben gewoon minder talent voor strekken dan andere pony's, maar goed. Dmv balkjes opbouwen, dus eerst gewone afstand, en dan telkens grotere afstand, zo moet hij groter passen nemen, en dus strekken
Je moet het rustig opbouwen. Ik heb het mijn paard geleerd door iets langzamer licht te rijden en dan toch vooruit rijden tegen de teugel aan. Hij/zij moet dan grotere passen maken omdat jij langzamer lichtrijd. Als je dan een beetje meer druk op de teugels houd dan weten de meeste paarden wel dat ze moeten verruimen. Anders moet je eens een keer met balken lopen doen...de balken iets breden leggen dan normaal.
op de lange zijde zo min mogelijk passen proberen te maken.... dat is eigenlijk de oefening, maar dan lukt het niet, weet je waarom? je paard heeft dan de achterhand er nog niet onder, daar begint het strekken mee. het paard moet het kunnen dragen, en die kracht moet uit de achterhand komen, dus eerst de achterhand eronder rijden, en dan laten strekken.