RE: wie help mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

help my........ love dollie

Poll eindigt op

kijk een gegeven paard niet in de bek
Geen stemmen
wat heb je nouw te kijku
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

carmenalbada

RE: wie help mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 12:52

[i]heej

als ik met mijn paard naar de bak loop of gewoon zo dan kan ik hem
niet zo goed houden......hij begint te stijgeren en te galopeeren het gevolg is dat ik hem niet hou:( dat is wel heel erg poedersuiker van eigenlijk durf ik dan niet meer zo goed met hem te wandelen hij komt er minstens om de dag anderhalf uur er uit dus dat lijkt mij genoeg hij is anders alteid heel braaf maar naar de bak gewoon niet. Hij is ongeveer 9 jaar.... Hij is wel drachtig..... ZOu het daar van komen ik weet me geen raad meer hoor!!!!!!!!!!!!!!!!

doei b.v.d[b]heej

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:10

zij neem ik aan,

wat ik zou doen is je paard na elke stap stil zetten,1 sec wachten,belonen en verder en zo de hele tijd,blijven oefenen dat ze op jouw wacht,ze wil van jouw de baas worden en dat moet je voor zijn.........neem n wortel mee o.i.d en geef tussendoor iets als ze het goed doet,ik weeet niet of je haar ook rijdt,laat haar ook wachten met halthouden rij schijnovergangen,hoop dat het lukt

sucses

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:14

ik heb met mijn paard in de longeercirkel zonder longe alleen met stem en zweep geoefend, omdat ze dan meer op je stem en op jou gaat letten. voornamelijk veel overgangen laten maken. gaat ze alleen maar harder dan moet ze wel nog iets harder, omdat terugnemen dan niet werkt en je zelf de baas moet blijven over het tempo. ook als ze aan de hand maar een pas te hard zet gelijk een paar passen naar achteren duwen en dan pas weer naar voren. jij bent de baas. en als laatste redmiddel deden wij eventueel (maar daar moet je wel tegen kunnen) een knoop aan het eind van je touw en een klap op zijn neus mee geven op het moment dat ze er vandoor wil gaan.

succes hilde

shine_miesj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:16

idd zou je dat kunnen proberen wat liliputter zij. maar toch als hij maar om de dag ander half uur buiten komt.. lijkt me dat toch er weinig die van mij staat de hele dag buiten en soms is hij nog druk!

verootjoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:18

Als de mijne er zo weinig uitkomt is er helemaal niks mee te beginnen. De hele dag op stal vind ik echt niet normaal. Laat hem anders lekker een paar uur los in de bak elke dag. Daar wordt hij vast veel rustiger van.

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 13:26

die van ons staan 5 uur per dag buiten,een paard is een kuddedier dat buiten hoort,anderhalf uur in de 2 dagen is echt te weining,probeer hem ook is bijv 3 uur per dag buiten te zetten(op zn minst)

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:31

Ik sluit me aan bij bovenstaande. Een combinatie van meer buiten (los ! en met andere paarden) en oefenen door middel van grondwerk en wandelen. Doe het oefenen dan na het buiten staan, dan is hij de meeste energie kwijt en heeft meer aandacht voor jou.

Wat ik wil toevoegen is: kijk ook eens na zijn voer. Het is heel goed mogelijk dat hij teveel en te energierijk voer krijgt voor de hoeveelheid beweging die hij krijgt. En dat draagt zeker bij aan dit gedrag.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:07

hoi mijn hengstje doet het ook maar alleen het stukje bij de bak als hij daar weer vanaf is is het over . loop nu met zweepje er bij wil hij weg schieten ofzo dan tik is hij braaf krijgt hij een paarden snoepje gaat al wat beter nu suc6

Jimbo

Re: RE: wie help mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:27

volgens mij wil ie gewoon niet naar de bak toe lopen.
is t wel leuk daar of moet ie daar altijd werken?
als ie daar gewoon even lekker mag rollen is het klierigheid en zou ik heel streng zijn (ho = ho)
Als ze daar altijd moet werken zou ik ook es met haar spelletjes doen, zonder zadel rijden vinden ze soms al veel leuker!

Cheveyo

Re: RE: wie help mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:52

carmenalbada schreef:
[i]
heej

als ik met mijn paard naar de bak loop of gewoon zo dan kan ik hem
niet zo goed houden......hij begint te stijgeren en te galopeeren het gevolg is dat ik hem niet hou:( dat is wel heel erg poedersuiker van eigenlijk durf ik dan niet meer zo goed met hem te wandelen hij komt er minstens om de dag anderhalf uur er uit dus dat lijkt mij genoeg hij is anders alteid heel braaf maar naar de bak gewoon niet. Hij is ongeveer 9 jaar.... Hij is wel drachtig..... ZOu het daar van komen ik weet me geen raad meer hoor!!!!!!!!!!!!!!!!

doei b.v.d[b]heej

hoeveel meer redenen wil je hebben?
enne ik neem aan dat je van je eigen paardje wel weet of het een hij of een zij is?

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:54

Of een schaduwaccount of iemand met ontzettend weinig verstand van paarden

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:59

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:01

Dubbelpost, zie link Cheveyo.

Hierbij een slotje.