In stap en draf loopt ze netjes nagefelijk, meestal goed ontspannen(ze volgt mijn hand de laatste tijd erg goed) en goed onder controle. In galop heeft ze hier nog moeite mee, óf ze loopt met haar hoofd in de lucht óf ze loopt aan een ong lange teugel. Ik heb natuurlijk liever dat ze ontspannen in een tempo aan een lange teugel galopeerd maar ik wil haar nu wel iets meer op gaan pakken, en dat gaat erg moeilijk. Ik probeer haar al wat meer op het achterbeen te krijgen door tempowisselingen te rijden, maar dat loopt vrijwel altijd uit op een crosspartij zodat het onvermijdelijk is haar helemaal terug te nemen naar draf. Omdat dit meestal kansloos is laat ik haar nu voltes sluiten en openen aan een langere teugel in galop. Toch blijft ze daarna moeilijk op te pakken, terwijl dit in vooral draf wel goed gaat. Ze schiet meestal omhoog of maakt haar mond naar mijn gevoel zo hard dat een hele of een halve ophouding met mn hand geen zin heeft. Als ik op dat moment bij drijf met mijn been wordt het weer crossen.
Vandaag had ik haar eindelijk wat nagefelijker in galop, en ik voelde een heel duidelijk verschil. Normaal neemt ze vrij grote/ lange sprongen, terwijl ze toen ze nagefelijk loopt veel beter van de grond komt(ze was ook kletsnat van het zweet na een paar rondjes)!
Weet iemand hier een oplossing voor
? 
Ook schakelen in de galop is fijn om aan te werken, rij haar eerst naar voren en weer terug en weer naar voren, je handen hou je gewoon rustig, diep zitten en ze gaat vanzelf loslaten en naar je hand toekomen