Special S (Metall *Hella*Belisar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ramiro

Special S (Metall *Hella*Belisar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:39

Aangezien we net een nieuwe digitale camera hebben gekregen moesten er ook nieuwe foto's van mijn paardje gemaakt worden . Tja de camera moest toch uitgeprobeert worden. Mijn moeder heeft deze foto's gemaakt, was voor haar de eerste keer dus ze zijn niet allemaal van de beste kwaliteit. Ik was niet helemaal voorbereid op deze fotoshoot dus vandaar de slobbertrui, waardoor mijn houding niet zo goed te zien is .
De foto's zijn van mijn prive-les van vandaag en ze staan in een willekeurige volgorde.

Afbeelding

Deze foto is niet zo duidelijk, maar toch.

Afbeelding

Mijn instructrice staat een beetje in de weg

Afbeelding

Mooi he, die witte kappen, was een kerstcadeautje

Afbeelding

Hier wou hij niet buigen en goed de draai maken, dus iets sterker buiging doorgevraagd. Dit doet hij wel vaker op een kleine volte.

Afbeelding

Hier moest hij wat meer zakken en mijn hand volgen, gewoon ter controle.

Afbeelding

even wat stappen tussendoor

Afbeelding

Dit is een wat minder mooi moment, maar ja die zitten er nu eenmaal ook tussen

Afbeelding

Stukje galop, helaas niet zo'n scherpe foto en ik hang wat te ver naar achter.

Ik weet van mezelf dat ik de neiging heb naar beneden te kijken, ben eraan aan het werken. Verder wil ik op de linkerhand ook wel eens te sterk inkomen met mn binnenhand.
Okeej, kom maar op met het commentaar

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:40

Ziet er netjes uit! Leuk diertje
en je geeft je commentaar zelf al aan dus
dan weet je waar op moet letten

Ramiro

Re: Special S (Metall *Hella*Belisar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:43

Bedankt. Ik weet idd mijn meeste tekortkomingen wel, maar er iets aan doen is weer wat moeilijker. Ik heb gelukkig ook een instructrice die daar heel goed op let

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:46

Mooi paard!
Heet het paard Special S? Ik ken namelijk een paard wat Security S heet, maar die ongeveer bijna een half jaar geleden verkocht is. Maar het zal wel niet.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:48

Best een leuk paard.

Ik heb alleen het gevoel dat je wat grof met je hand bent. Je ziet je hand regelmatig naar je bovenbeen toe komen.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:51

leuk paardje heb je!
mooi kleurtje ook.
maar met rijden moet je, voor zover ik op de foto's kan zien, wel op je binnenhand letten. Want het lijkt een beetje of het hoofd van het paard een beetje naar binnen gehaalt wordt op je binnenhand.
De foto van het de hand volgen ziet er wel mooi uit, lekker ontspannen.
Mooi paard heb je hoor!

Ramiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:57

Ymmik schreef:
Mooi paard!
Heet het paard Special S? Ik ken namelijk een paard wat Security S heet, maar die ongeveer bijna een half jaar geleden verkocht is. Maar het zal wel niet.

Mijn paard heet idd Special S, ik heb hem alleen omgedoopt naar Ramiro. De S staat geloof ik voor de fokker Van Santfoort, dacht ik

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:00

@ramiro: Ja ik weet ook niet waar die S voor staat, maar wel toevallig, lijkt ook op elkaar. Maar het is dit paardje dus niet?
Jammer genoeg ben ik Security S uit het oog verloren!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:03

@ Antoontje: je hebt helemaal gelijk. Ben ik eerlijk in, hij was erg fris in het begin omdat het nog vroor en dan heb ik idd de neiging om hem teveel te corrigeren op de binnenhand. Ik heb ook op mijn kop gekregen van mn instructrice en toen ging het beter, maar helaas viel de camera uit na de foto van de hand volgen, waarschijnlijk door de kou. Het is wel een puntje waar ik hard aan ga werken

@Ymmik: Sorry, ik heb mijn paardje al drie jaar, dus het kan niet dezelfde zijn. Zonde dat je dat paardje uit het oog bent verloren
Laatst bijgewerkt door Ramiro op 07-01-06 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:04

@Ramiro: ja inderdaad.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:07

ja ramiro als je er echt aan werkt en er aan denkt bij het rijden, verleer je het wel weer. Ik deed dat op mn pony ok altijd.

succes verder met je paard!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:43

Bedankt Antoontje. Ik ga mn best doen, ik was me er eigenlijk niet bewust van dat ik het zo erg deed totdat ik de foto's zag dan. Dus ik ga er nu goed op letten en dan komt dat wel goed

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:16

Leuk paard. Ook al heb je het zelf al gezien, je verbuigt hem op bijna alle foto´s. Dit betekend dat je met jouw hand blokkeert dat hij het binnenachterbeen eronder kan zetten en over de buitenschouder wegloopt. Hij wordt daardoor dus scheef in het lichaam. Een recht paard is het begin van de basis, en dus heel belangrijk in de africhting. Het is heel belangrijk dat je meer op die binnenhand gaat letten! Geef hem lucht aan de binnenkant, drijf met je binnenbeen naar je buitenteugel toe. Voor de rest vind ik de foto dat hij je hand moet volgen een heel fijn beeld, hij loopt lekker over de rug en is recht! En die witte peesbeschermers staan hem echt heel goed

obiwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:17

let ook op dat je paardje zijn hoofd niet kantelt als je wat meer binnenstelling vraagt. Zet je hand niet op je bovenbeen maar probeer hem echt naar voor en naar opzij te zetten dan. Heb dat ook weleens met mijn paard, dat vergeet ik mijn buitenhand en zit ik alleen met mijn binnenhand te friemelen.
Wel een leuk paard hoor!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:21

Het kantelen viel mij idd ook op op de foto's.
Wel een ontzettend leuk paard!

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:43

ziet er best netjes uit, vind alleen je paard wat arm in de halsbespiering...

Ramiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 15:43

sophie_kurk schreef:
Voor de rest vind ik de foto dat hij je hand moet volgen een heel fijn beeld, hij loopt lekker over de rug en is recht! En die witte peesbeschermers staan hem echt heel goed

Die foto van de hand volgen is de laatste foto voordat de camera het begaf van de kou. Daar ging het idd beter, omdat ik dezelfde opmerking had gekregen van mijn instructrice over mijn binnenhand. Vind het echt jammer dat de rest van de les geen foto's zijn, want toen heb ik er beter op gelet, maar ik zal proberen snel weer foto's te maken, kijken als het dan wat beter gaat.
Ben zelf ook helemaal weg van zijn witte kappen, heb ik altijd al eens willen hebben.

@ Urielle: dankje, ben ook gek op mijn kereltje

@ obiwan: op de linkerhand is dat precies mijn probleem, vergeet af en toe mijn hele buitenhand, rechtsom is dat trouwens niet het geval (gelukkig maar)

@ patsur: hebt gelijk. spieren mogen er nog veel meer komen. Ramiro is een ontzettende laatbloeier en is pas sinds de laatste paar maanden meer spier aan het ontwikkelen. Hij was er eerst erger aan toe, heel iel nekje, geen kont etc. Zal kijken als ik een foto van toen kan plaatsen, dan is er wel verschil te zien.

Ramiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 21:44

patsur schreef:
ziet er best netjes uit, vind alleen je paard wat arm in de halsbespiering...

Zoals beloofd een wat oudere foto, schrik niet

Afbeelding

en een iets recentere foto waar je zijn nek wat beter kunt zien

Afbeelding

(let aub niet op mij, wist niet dat er een foto werd gemaakt )

Zoals je ziet is er wel vooruitgang, het gaat niet zo snel maar dat vind ik niet erg, heb wel alles zelf gedaan zonder hulpteugels of hulp van andere (natuurlijk geen kritiek voor degene die dat wel doet). Zijn bespiering heeft voor mij ook niet de hoogste prioriteit, (hoewel het natuurlijk wel mooier is etc), want ik rij puur recreatief

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:48

Leuk paardje, maar wel op je binnenhand letten

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:11

mooie vooruitgang ik heb niks gezegd ok

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:13

Je moet meer op je handen letten. Hoger en verder van je af werken.

Ramiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 23:04

patsur schreef:
mooie vooruitgang ik heb niks gezegd ok

was niet verkeerd bedoeld. Snapte je opmerking helemaal, hij heeft ook nog een lange weg te gaan , komt nog wel duurt alleen wat langer