Kim@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Kim@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:11

heey,
vrijdag ochtend niks te doen ff snel naar de hypo gefiets en nieuw setje gekocht.
En dat moest natuurlijk geshowt worden.
Genoeg gepraat.
Hier komen de foto's.
trouwens ik liet der ff lekker uitracen want kon niet veel aan der vragen ze heeft wond op der neus vandaar ook lage neusriem
en het was al donker maarja ze moest gereden worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wondje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
tot slot de fotograaf erop.
waar ik nog ff op moet letten zijn:
*benen te ver naar voren.
*handen bij elkaar en vooruit kijken.
de slof zit erom omdat ze nogal druk is maar hij hangt aardig los en anders ff dit topic temmen naar itp.

Men_Sven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:46

Ten eerste ligt het aan mij of is ze zo vreemd geschoren?
leuk setje! Alleen je bandages die zitten niet helemaal goed.

En dan het rijden
*Je krimpt in elkaar
*Je handen zitten vaak niet goed
*Je hangt een beetje aan de teugels..

Probeer daar goed om te denken. ze loopt ook vaak op de voorkant..ik denk dat je veel overgangen moet gaan rijden, om der mooi op 4 benen te laten lopen!!

Succes

xXIris

Re: Kim@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 17:50

srry ik vind ook dat ie raar geschoren is!
Maar leuk paardje setje staat leuk!!
Groetjes Iris

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:51

Nadinetjuhh schreef:
Ten eerste ligt het aan mij of is ze zo vreemd geschoren?
leuk setje! Alleen je bandages die zitten niet helemaal goed.

En dan het rijden
*Je krimpt in elkaar
*Je handen zitten vaak niet goed
*Je hangt een beetje aan de teugels..

Probeer daar goed om te denken. ze loopt ook vaak op de voorkant..ik denk dat je veel overgangen moet gaan rijden, om der mooi op 4 benen te laten lopen!!

Succes

ze is bang voor alles en we wouden is proberen te scheren wat bleekt ze was niet goed verdooft en als je aan scheren begint moet het af dus ja het ziet er niet uit volgende keer beter
EN normaal rij ik anders maar ze heeft dat aan der neus en best veel last van dus .
en nee ik hang niet veel aan de teugels zij hangt.
En ja daar kan ik wat tegen doen maar nogmaals der neus;)
en mijn handen echt een ramp maar ze moeten wat hoger bij haar ze is gevoelig in der mond

Ohwja het dekje schuift nog omdat ik niet goed aangesingeld had (dom)
en bandages zitten niet perfect ik kan nog niet zo lang bandageren het gaat met de dag beter

CharOn_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:27

hey ziet er leuk uit hoor maar ja dat scheren moet je nog wel even oefenen he maar ja leuke foto's en zonde van der neusje maare tot op msn doei doei

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 08:41

nog meer reacties?

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:50

als je paard begint te hangen,niet terug trekken.zorg dat je goed blijft bijdrijven,veel overgangen maken.
ik heb ook het idee dat je benen te ver naar voren liggen?je moet een lijn kunnen trekken : schouders-heup-hak
maar verder een erg leuk paardje,en er is niks mis met je lage neusriem hoor

super setje ook trouwens

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 11:03

waarom rij jij met een slofteugel, als ik het goed gezien heb door de donkere fotos, als ik vragen mag?

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:34

Snoevie schreef:
als je paard begint te hangen,niet terug trekken.zorg dat je goed blijft bijdrijven,veel overgangen maken.
ik heb ook het idee dat je benen te ver naar voren liggen?je moet een lijn kunnen trekken : schouders-heup-hak
maar verder een erg leuk paardje,en er is niks mis met je lage neusriem hoor

super setje ook trouwens

iedereen denkt dat ik hang op de teugels maar zij hangt aan mij en loopt al heel snel dus ik drijf heel veel maar ze loopt echt al hard genoeg hoor en ja me benen ben ik mee aan het werk en dat gaat al steeds beter ze heeft nooit lage neusriem dus het ziet er bij haar niet uit hahaha
dannkje voor je commentaar

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:38

jornajulia schreef:
waarom rij jij met een slofteugel, als ik het goed gezien heb door de donkere fotos, als ik vragen mag?

pff hahaha je hebt het goed gezien daar gaan we weer ff voor de duidelijk heid ik leg het dan ook maar 1 keer uit
Dit paard heeft een slof nodig want ik ben zelf niet sterk en als ze der bui heeft gaat ze keihard racen en heb ik geen zin om onderuit te liggen maar zoals je hier zit staatie maar 2 of 3 keer gespannen en voor de rest lekker los maar ze is namelijk heel snel en doormiddel van die slof kan ik der op der buitenkant beter corriceren om der terug te krijgen dus niet trekken aan die buitenteugel nee dan krijg ik der inplaats van over een half uur terug krijg ik der toch ietsje sneller terug maar tegenwoordig is ze zo sloom dat ik weer sporen om moet ( ze is bang voor de zweep ) dus dan gaat de slof er weer af hoop dat ik je duidelijk heb uitgelegd maar ze is gewoon heel moeilijk

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 11:41

de hengtingen zijn er woensdag uit gegaan

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:03

heey is en blijft een leuk paardje
heb er zondag nog gezien .

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:42

waar heb je der gezien dan ?

Dressuurenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:59

tip: meer geld inversteren in lessen minder in dure setjes. klinkt erg lomp maar het rijden vind ik er niet echt uitzien. Paard hangt in de hand! En aan jou houding zijn ook wel wat punten te verberen!

Consort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:26

Als je paard zo zwaar is in je hand, moet je zeker ver bij de slof uit de buurt blijven. Hij hangt omdat hij niet voorwaarts is, dus laat het hoofd even voor wat het is en ga eerst werken aan voorwaarts rijden en de achterhand activeren.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:34

Ben eht volkomen met Consort eens
En als jij gewoon zacht in je hand bent en je heb je benen er goed bij (en je zorgt er voordat hij ook nog op de benen reageert) dan kan hij volgens mij helemaal niet hangen....

En ik vind het er niet echt vriendelijk uitzien met het bit steeds half uit de mond getrokken....

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:16

joycie17 schreef:
tip: meer geld inversteren in lessen minder in dure setjes. klinkt erg lomp maar het rijden vind ik er niet echt uitzien. Paard hangt in de hand! En aan jou houding zijn ook wel wat punten te verberen!

ik heb 2 keer per week les en of ik dat setje koop is mijn keuze en niet die van jou en jij weet niet of ik les heb op wel dus zeur niet en ja het ziet er niet uit ik haal die rijfoto`s eraf en ik laat wel is keertje andere zien

Snoevie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:44

voel je niet gelijk zo aangevallen jóh,als je les volgt,zal het vanzelf beter gaan.probeer de tips aan te nemen en er iets mee te doen,en ze niet te zien als een aanval,het is vast niet banketstaaf bedoeld.
je paard hangt idd misschien wel aan jouw handen,maar dat is niet haar schuld,ook als je een voorwaarts paard hebt moet je blijven bijdrijven,en zeker de slof achterwege laten.
veel succes!

Deeday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:48

Maar als ze te sterk wordt zet je haar toch tegen het hek stil, Juist als je met slof gaat rijden worden ze er taai van, ik vind niet echt de juiste methode voor rijden omdat op te lossen met een slof. is mijn mening hoor.

Jiviejik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:08

Als je paard zo hangt..
Jij doet slofteugel om die dat alleen maar stimuleert ze kan haar hoofdje nu prima laten hangen want ze wordt aan alle kanten vastgehouden..

Slofteugel eraf..
Jij beter zitten..
Lessen nemen?(als je die nog niet hebt)
Wel leuk paardje!

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:12

Jiviejik schreef:
Als je paard zo hangt..
Jij doet slofteugel om die dat alleen maar stimuleert ze kan haar hoofdje nu prima laten hangen want ze wordt aan alle kanten vastgehouden..

Slofteugel eraf..
Jij beter zitten..
Lessen nemen?(als je die nog niet hebt)
Wel leuk paardje!

ik heb ook 2 a 3 keer per week les en ja de slof gaat er ook af en als ik haar tegen het hek aan zet ( reageer meteen ff op iemand anders ) dat vind ze eng dus gaat ze gek doen bokken en rug hom maken en opstijgen enz.. dus dat doek liever niet en benen erbij sjongen ik drijf me eigen kapot

Summertjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:40

je moet toch ooit een manier vinden? ik zou het gewoon nog een keer proberen om tegen het hek aan te zetten dan vind ze het vast vanzelf niet meer eng heb ik bij mijn paardje ook een paar keer moeten doen nu doet ze het niet meer sucses ermee

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:44

Tegen het hek zetten als ze gaat hangen
Met wel nut...
Volgens mij kun je het beter voorwaarts oplossen...

Oo_Angelo_oO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:48

Leuk paardje, alleen zou ik zelf voor een wat fellere kleur kiezen! Veder ben ik het hellemaal met het commenaar wat hier word gegeven eens.

LinsxDot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 15:51

Oo_Angelo_oO schreef:
Leuk paardje, alleen zou ik zelf voor een wat fellere kleur kiezen! Veder ben ik het hellemaal met het commenaar wat hier word gegeven eens.

neejoh felle kleur hou ik niet zo van word zo snel vies