Onder de hak worden getrapt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Onder de hak worden getrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 22:46

Vandaag stapte ik weer eens op lidian. Eergister had ik priveles met haar gehad, en dat ging super goed. We hebben heel veel op gewicht verplaatsen geoefend voor het beter worden van de stelling.
Vandaag stapte ik weer op haar en ze had er echt de ballen aan. Ze was de hele tijd flink aan het bokken, wat ik niet echt van haar gewend ben. Omdat ze in het begin alleen maar hupste.
Naja, toen nog even gereden. En toen ging ik halthouden. En als ik dan been gaf trapte ze met haar rechterbeen zo onder mijn hak.
Dit doet ze nou al 3 weken lang. Telkens als ik halthou, of als ze dat zelf doet en ik geef ook maar heel ietsbeen. Hoppa, dan gaat dat been omhoog en kreeg ik zo een (flink harde) trap onder mijn hak. Vaak trek ik mijn hak en been snel op. Maar het gaat zo snel en vaak dat ik soms te laat ben.
Ze doet het ook alleen maar met rechts..
Ze kan niet trappen naar sporen/zweep, want die heb ik niet om/mee.
Ik begrijp het niet.. ik ben de hele tijd bang dat het dus aan mij ligt..
Maar de eigenaar zegt dat het gewoon komt omdat lidian mij nog steeds aan het uitproberen is. En mij eraf wil hebben, want ze probeert telkens iets nieuws.

Ik weet het niet, misschien dat jullie er iets mee kunnen? \

(gelieve geen reacties: Wat is ze lenig etc. want daarkan ik niet echt wat mee.. )

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:17

Laat eerst controleren of het zadel goed past, en of ze geen rugproblemen of andere medische problemen heeft. Over het algemeen is er een goede reden voor een paard om te bokken en te slaan naar de ruiter, en die reden heet 'pijn'. Waar jouw paard pijn heeft en waarom is aan jou om uit te vinden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:41

Stond de merrie hengstig?

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:33

zou haar ff goed nakijken of ze niet ergens last van heeft ja bultjes kapot plekje last van tanden/kiezen rug ff navoelen langs de ruggewervel suc6

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 17:07

dat hebben we direct al gedaan.. alles nagekeken..
ldian helemaal opgevoeld zeg maar.. laten nakijken..

Ik begrijp het nog steeds niet

kivas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:30

protest ???!!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:31

Ik vroeg me af of ze misschien last had van een eierstok of zo.... Is ook mogelijk.