Ondernek wat kan ik er aan doen...???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Djantje

Ondernek wat kan ik er aan doen...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 18:24

Hoi,

Ik heb een tijdje verkeerd les gehad, namelijk dat opgekropte geloop...
Ik ben er nu al lange tijd weg maar mijn pony heeft nog steeds de ondernek en ik heb geen idee hoe ik die weg zou moeten krijgen...
Ik heb nagedacht over een weekje stilstaan ofzo... ben nu vooral laag aan het rijden...
Groetjes Dian

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:31

een onderhals krijg je weg door de onderlijn te laten ontspannen en de bovenlijn aan te spannen: kortom hij moet vanuit zn achterben, over zn rug naar de hand toe komen.

Dit krijg je voor elkaar door met een gelijke aanleuning heel veel overgangen te rijden op je been en zit hulpen. Het paard moet vertrouwen leren te krijgen in je hand en deze willen aannemen. als die goed actief gereden word (actief wilt zeggen scherp aan de hulpen, niet sukkelen maar netjes voorwaards en dus niet over het tempo of onder het tempo) vanuit het achterbeen zal die zn rug los laten en voel je dat die nagevelijk word. Op dat moment ontspant die zn onderhals en spant die de bovenlijn ervan. Door op deze manier elke dag te trainen zal die ondernek steeds minder worden en krijgt die na een tijd een mooie dikke bovenhals!

MsMarit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:35

Je haald de woorden uit mijn mond.. Wilde net hetzelfde zeggen..

Die van mij had het ook heel erg.. en ik ben naar een lange lage voorwaartse aanleuning gaan werken en dan kan je hem rustig weer op gaan pakken...
Het duurd wel even maar dan heb je ook wel wat

Je zou hem ook met een pasoa kunnen longeren... wil ook wel eens werken *bij die van mij wel*

Polansky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:33

Zorg dat je de hals voldoende op lengte rijdt. Durf je paard vanuit de voorwaartse drang die jij met je kuit opwekt uit te schuiven, dan kan hij zijn buikspieren aanspannen en zijn monnikskapspier, vanaf de schoft ontwikkelen.

Djantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 00:39

Bedankt

-xxx- Dian

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:41

met de rest eens ja niks meer aan toe te voegen suc6

OdiEtAmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:44

Inderdaad, met voldoende lengte in de hals rijden.
Lekker laag en rond, en met een goede achterhand.

Het duurt even maar daarna zie begin je het resultaat te zien

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:28

Die ondernek krijg je er niet uit, die spieren zijn zo overontwikkeld maar inderdaad moet je werken aan de bovenlijn. Vergelijk het met jezelf. Steek je handen eens helemaal omhoog, ga op je tenen staan en buig iets naar voren. Al jouw bovenlijn spieren worden dan langer en vandaar uit kun je ze verder ontwikkelen. Dat doe je ook met je paard. Door de spieren in de bovenlijn langer te maken, kun je ze daarna dikker maken.

Djantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:35

Bedankt ik rij hem lekker laag en ontspannen gaat SUPER zo...
Ik zou mijn moeder vragen weer een keer foto's te maken ;)

Kus