Olaf wordt opgeleid!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasminds

Olaf wordt opgeleid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:03

Het is eindelijk zover! Olaf krijgt een tiendagenlange opleiding, vanaf gisteren. Hij wordt opgeleid door een man die er heel wat van kan, zo à la Monty Roberts. Gisteren begon hij met vertrouwensoefeningen, volgen en stoppen op comando, longeren, ... Uiteindelijk het zadel opgelegd. De man zei dat hij eerst wat zou stappen en dan beginnen bokken. En dat is precies wat hij deed! Hij hoopte dat hij twee maal zou bokken, (twee rodeovoorstellingen dus ) omdat hij daarachter niet meer zou bokken. Maar nee, een tweede bokpartij kwam er niet meer van... Achja, over naar gewicht! wat aan z'n hals gaan hangen, op het zadel kloppen, aan de beugels hangen, ... En dan ik er op ! (liggen weliswaar) En terwijl deed hij enkele stapjes aan de hand, en zei dat hij ontspannen was En Olaf heeft een goeie 'lig' hoor . Dan nog de pop op zijn rug! Zou hij nog bokken? Nee hoor, Olaf had het wel gehad voor die dag . Op naar de volgende dag dan. Beetje herhalingen, en dan eindelijk, na zoveele maanden geduld mocht ik voor het eerst op m'n Fjordje zitten (bij mijn weten ook de eerste keer dat ik een Fjord bestijg ) Nou hij was ontspannen hoor zei de meneer! jeej en ik blij nog wat rondgestapt aan de hand, met ik erop Nu nog een kwestie van oefenen en rijden Hieronder wat sfeerbeelden (met dank aan Katrien:p ) Meer volgt nog!

http://www.zippyvideos.com/4296909023055896/pict3564/

http://www.zippyvideos.com/8575705893055966/pict3565/

http://www.zippyvideos.com/2506573703055996/pict3567/

iksandra3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:30

Hey
Wat leuk voor je dat het goed gaat...Leuk fjordje
Veel succes alvast in de toekomst,

Groetjes Sandra

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:35

Super dat het al goed gaat nu!
Maar wat was die man op het 2e filmpje op het eind aan het doen?
Ook goed dat je er iemand met verstand bij hebt gehaalt, zo weet je ook zeker dat je het goed doet ook .
Ook een heel leuk fjordje!
Nog veel succes, en houd ons op de hoogte!

[edit]
Misschien kun je beter een stuk van zijn staart afknippen, want als hij loopt sleept het staartje over de grond en dan zou hij er wel eens op kunnen gaan staan.
Ook zonde van zo'n mooi staartje toch ?

mariz

Re: Olaf wordt opgeleid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:50

leuk paardje!
echt goed dat ie zo braaf was, veel plezier nog!

owja dat meisje heeft op het 2e filmpje dezelfde jas als mij

Jasminds

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 09:51

@ Marly : Wat hij daar op het eind aan het doen was? Ik denk dat hij daar de beugels bijeen aan het binden was, waarschijnlijk voor met twee longes te gaan werken.
En idd zou goed kunnen dat zijn staart op de grond sleert, maar dat is denk ik vooral te weiten aan het diepe pistezand (zand ligt echt vrij lastig) Ik zal er eens op letten maar zou het zonde vinden om daarom zijn staartje te moeten bij knippen.

en @ Mariz het meisje op het tweede filmpje ben ik Die jas van Harry's Horse?

mariz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:55

hahaha ja die jas leuk, is de eerste keer dat ik iemand anders het ook zie dragen, dacht bijna nog dat ik eens orgineel was