Rival@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Rival@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 10:19

Ik haal me waarschijnlijk heel wat op de hals, maar ik plaats ze wel

Rival is onze net 7 jarige grasmaaier die compleet vast zit. Ze is vreselijk scheef en kan dr benen niet kwijt als we in t weiland rijden. Buiten gaat het wel, dan draaft ze ook gewoon.

Instappen
Afbeelding

Nieuwsgierig
Afbeelding

Afbeelding

En om dr los te krijgen, gaan we stretchen
Afbeelding

Afbeelding

En dan krijg je dus dit soort drafjes...
Afbeelding

geen, stap, geen draf, maar...
Afbeelding

weer een aparte
Afbeelding

en moe, dus uitstappen
Afbeelding

Afbeelding

alvast een voetnoot: ik zit voorover omdat ze heel nerveus wordt en nogal hard kan gaan. Ik zit scheef doordat zij scheef is en ik probeer wel te lichtrijden op haar vreemde gangen.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:38

Heejj! ziet er leuk uit hoor Lijkt me moeilijk om op zo'n stijverd te rijden met die rare gangen ! Grappige beugels heb je, probeer je benen alleen wat meer naar achter te leggen. Mooi hoofdstel.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:40

hey Wendy!!

Rival ziet er goed uit hoor! en het rijden... ach... zelf ben ik ook geen hoogvlieger, dus daar ga ik geen commentaar op leveren... ik weet hoe moeilijk gespannen dravers te rijden zijn!

Wel leuk om Valletje weer eens op de foto te zien...

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:09

Wij hebben er hier ook 1 op stal die dit soort dingen doet, die moet heel erg met rust erin worden gereden. Misschien een tip? Je teugels iets langer en rijden met je kont..
Ik weet niet of het helpt hoor

Mayflower_

Re: Rival@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:14

Ja dat beestje heeft idd wat aparte gangen. Als je haar nou voor het rijden eerst wat los laat longeren dan?
Dat hoofdstel

steffie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:22

leuke foto's probeer wel te ontspannen als je aan het rijden bent misschien helpt dat, ik weet dat het best moeilijk is om een stijverd te rijden, heb ik ook zo vaak gehad en dat is niet altijd even makkelijk. ik bedoel het niet verkeerd hoor ik weet hoe dravers zijn.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 11:43

Ik na tien jaar ook wel

Het scheelt zowiezo dat ik met hack ben gaan rijden, het bit pakt ze vast en is ze stuurloos. Ontspanning is ook keyword bij haar, anders loopt ze alleen maar te dribbelen. Ze kan heel moeilijk 1 tempo aanhouden, vandaar mijn korte teugels, ze gaat anders veel te hard en ik vrees dat we dan onderuit gaan. In stap laat ik haar wel zo lang mogelijk. Ze loopt lekkerder als ze dr hoofd wat lager kan doen, ze is nogal overbouwd.

Longeren is nu geen optie. Ik moet daaroor een stuk afzetten of ze gaat er (heel hard) vandoor. Maar het is nu ook te nat, gaan ze alleen maar glijden.

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:05

Haha wat grapig he, die Tolt... ik kon t eerst ook niet uitzitten bij kindness, helemaal aangezien hij t ook allemaal nog wel is door elkaar gooit

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:38

Het eerste wat me opvalt is de onbalans in de bouw van je paard. Als je haar door de midden zou knippen (ja, op een foto natuurlijk) verwacht je bij de stevige achterkant een veel zwaarder voorhand en bij die iele voorhand een veel lichtere achterhand. Eerlijk gezegd dek ik dat er flink wat mis is waarom ze zich zo heeft ontwikkeld en stijf is. Zelfs met halthouden ondersteunt ze zichzelf heel apart. Ze kijkt heel zielig, met die oortjes zo en de ogen halfdicht en opgetrokken neusgaten. Wat zit er voor een verhaal achter dit paard? Gekoerst?
Ik zou zo´n paard door laten lichten door een masseur ofzo, iemand die verstand van bespiering heeft.
Door je jas is je zit slecht te beoordelen, maar wat ik kan zien is okee. Ik vind dat je een mooie beenligging hebt, al komt je onderbeen soms te ver naar voren. Ik vind je ook zo´n typisch voorbeeld van een zware ruiter die zich licht maakt. Mag ik graag zien.
Loop je wel eens balkjes om de coördinatie van de benen te bevorderen?

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:19

ondanks dat ze zo loopt vind ik het wel een sprekend paard met een mooi hoofdje. Succes ermee

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:30

Ik ben het aardig eens met Lusitana.
Het paard zit op moment erg vreemd in de bespiering. Het stretchen dat je doet kan je misschien beter ook al op stal doen, voordat je erop gaat. Eerst proberen de neus zo ver mogelijk naar de achterhand te krijgen, dan een keer richting de kogel van het voorbeen en dan nog eens naar de bovenkant van het voorbeen. Als je dat doet heb je de nodige hals- en rugspieren vast een beetje losgewerkt.
Probeer je paard lekker ontspannen los te werken, volgens mij is dat het belangrijkste op het moment.

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 22:47

Lusitana: We hebben haar als jaarling gekocht op de veiling, ze is twee keer in training geweest als twee en driejarige. Ze is waarschijnlijk een keer achterovergeklapt en heeft daar wat problemen bij de schoft aan overgehouden. Ik heb haar al wel laten behandelen door een osteopaat.
Doordat ze zo overbouwd is loopt ze ook al heel moeilijk. Achter loopt ze ruim en voor kan ze niet meekomen.
En het is gewoon een vreselijke stresskip

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:20

@TS: Is inderdaad goed te zien dat ze erg stijf is! Toen ze is doorgelicht is daar verder niks uitgekomen dan? Of heb ik daar overheen gelezen?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:26

Off topic reacties verwijderd inclusief de latere quotes.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:19

TS. Dank voor je uitleg!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:47

hmm
wat ik nu denk: zou het niet beter zijn om in de verlichte zit te gaan rijden? je belast haar rug dan niet, en als je goed blijft staan en meeveren kan je dr niet tegenzitten in elke beweging die ze maakt. (netzoals we dat bij de jonge paarden doen.. gewoon opnieuw beginnen..)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:10

Nee, ik vind het een beetje eng om bij haar in verligde zit te zitten. Ze loopt ook nogal neerwaarts en ik heb het idee dat ze niet de kracht in haar benen heeft om zichzelf goed overeind te houden. Ze struikelt makkelijk en in de tijd dat ik haar nog regelmatig reed (twee jaar terug ofzo) is ze een keer op glad gras uitgegleden en nogal een eind doorgegleden (met mij erop). Laatst in het bos is ze ook nog een keer gestruikeld en toen lag ik ernaast. Ze kan op de een of andere manier geen dingen opvangen van voren.

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:17

Zo slecht vind ik het er niet uitzien hoor! Je kan zien dat ze nogal stijf is. Goed dat je begint met rekken en strekken.
Mooi hoofdstel trouwens! Staat leuk dat blauw!
X

Imre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:18

Leuk om eindelijk foto's van haar 'gangen' te zien Wendy! Jammer dat ze nog steeds zo'n last van haar lijf heeft, het zou leuk zijn om de tölt echt te kunnen uitbouwen!

Tölt ze ook als je haar hoofd lager rijdt en haar meer teugel geeft?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 14:39

Geen idee. Kom je het binnenkort een keer uitproberen?

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 14:45

hmz...dit moet je echt niet dressuurmatig gaan bekijken maar jullie zijn recreatie toch?
Vind je tuig wel mooi
Neem als je je paard los wil krijgen anders dressuurles en met longeren krijg je ookal een hoop los

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:10

wkoekoek schreef:
Geen idee. Kom je het binnenkort een keer uitproberen?

Doen we! Het moet er echt eens een keer van komen he!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 14:51

Nimmedor:
wkoekoek schreef:
Longeren is nu geen optie. Ik moet daaroor een stuk afzetten of ze gaat er (heel hard) vandoor. Maar het is nu ook te nat, gaan ze alleen maar glijden.

Op deze foto kan je wel zien hoe overbouwd ze is:
Afbeelding