Wie o wie???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martsje

Wie o wie???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 22:55

Afgelopen maandag had ik m'n camera meegenomen naar stal, want de eigenaresse/instructrice wilde graag foto's maken van een Friese merrie. Deze merrie staat al op de site van Stal Karima, maar ze vond ze niet mooi genoeg, dus even een fotosessie gehad...
Wat vinden jullie er van?? Graag commentaar... (wel vriendelijk blijven a.u.b.)

p.s het is een 9-jarige merrie die vaak in de lessen wordt gebruikt met beginners...
Ze heet; Neeltsje van Boalsert (voor degenen die op de site dit paard willen zoeken )

Afbeelding
De stap...

Afbeelding
Nog een x stap...

Afbeelding
Drafje...

Afbeelding
Nog steeds draven...

Afbeelding
Galopje (sprong ze net bij een gaatje langs, vandaar dat ik wat voorover "viel")

Afbeelding
Nog een galopje...

En dan als laatste nog even haar koppie...
Afbeelding

Groetjes Erica

steffie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:59

leuke foto's ziet er goed uit voor een 9 jarige su6 er verder mee

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:02

zit er opzich wel goed uit alleen heb ik het idee dat het niet helemaal ontspannen is en moet die niet in [HAW] ?

Martsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:11

Jadee schreef:
zit er opzich wel goed uit alleen heb ik het idee dat het niet helemaal ontspannen is en moet die niet in [HAW]
?

Ik denk dat dat zo lijkt, want als ik haar rijd, dan voelt het wel ontspannen...
Maar wat HAW betreft; geen idee....

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:14

zier er goed uit maar denk dat het in itp had moeten staan

Mayflower_

Re: Wie o wie???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:15

Mooi paardje hoor
Ze loopt wel lekker ontspannen!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:16

ja volgens mij hoort dit in HAW maar wat jou rijden betreft het ziet er netjes uit maar volgens mij licht je zadel te ver naar voren

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:16

aaah Neeltsje lief leuke foto's!

_Lola_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:18

He ziet er leuk uit maar dit hoort idd bij HAW ik zal het even laten aanpassen ..
1tipje Probeer op tijd mee te geven.. Het ziet eruit alsof je af en toe wat vast houdt..!

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:19

Leuke foto's hoor! Ik vind het er wel goed uit zien .

Martsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:25

kimmielove schreef:
He ziet er leuk uit maar dit hoort idd bij HAW ik zal het even laten aanpassen ..
1tipje Probeer op tijd mee te geven.. Het ziet eruit alsof je af en toe wat vast houdt..!

Zou heel goed kunnen hoor! Zo heb ik ook een hele tijd heeeeel erg naar voren gezeten, met korte beugels gereden, enz. enz... En nu zijn we idd hier mee bezig, want ik ga niet altijd genoeg mee met m'n handen... Goed gezien!!!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:41

Als ik wat advies mag geven (ik neem aan dat het daarvoor bedoeld is )
* Ik denk dat je zadel wat te klein is, voor het oog ligt het zadel niet alleen wat naar voren maar zit jij ook teveel op de lepel. Ik denk dat je in een maatje groter gemakkelijker kunt zitten en daardoor ook beter je balans houdt waardoor heel je rijden gaat verbeteren.
* Ik zou letten op de ontspanning in vooral je binnenhand. De foto's zien er wat trekkerig uit. Als de ontspanning in je hand beter wordt denk ik dat je een heel ander beeld gaat krijgen.
* Met name in de galop mag je paard rechter zijn. Het lijkt hier alsof hij met de schouder naar de omheining neigt.
Dit is wat ik zo aan je foto's zie (ik heb de gevolgen die ik proberen te herleiden tot de oorzaak die ik zie ) en ik hoop dat je er wat mee kunt.

Grietzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:47

Ziet er goed uit hoor. Vind dat je netjes zit.
Vind alleen wel dat het er soms gespannen uit ziet.
Ik zal trouwens even TEM-men, want dit topic hoort op HAW.

_Lola_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:48

Heb ik al gedaan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:55

Dat klopt, ik ga het even verplaatsen

Martsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:55

Urielle schreef:
* Ik denk dat je zadel wat te klein is, voor het oog ligt het zadel niet alleen wat naar voren maar zit jij ook teveel op de lepel. Ik denk dat je in een maatje groter gemakkelijker kunt zitten en daardoor ook beter je balans houdt waardoor heel je rijden gaat verbeteren.
* Ik zou letten op de ontspanning in vooral je binnenhand. De foto's zien er wat trekkerig uit. Als de ontspanning in je hand beter wordt denk ik dat je een heel ander beeld gaat krijgen.
* Met name in de galop mag je paard rechter zijn. Het lijkt hier alsof hij met de schouder naar de omheining neigt.
Dit is wat ik zo aan je foto's zie (ik heb de gevolgen die ik proberen te herleiden tot de oorzaak die ik zie ) en ik hoop dat je er wat mee kunt.

Bedankt voor de tips!!
Wat betreft het laatste punt; dit paard heeft een hele lange tijd de galop erg moeilijk gevonden. Ze is pas op 6-jarige leeftijd goed doorgereden onder het zadel, daarvoor liep ze alleen maar voor de kar en dus ook alleen maar gestapt en gedraafd. En als ik daar naar terug kijk, dan is ze al heel wat verbeterd. (Maar ik wil niet zeggen dat het goed is hoor! Er is altijd wel wat te verbeteren.)
En de foto's van de galop zijn beide in de hoek van de bak genomen, dus misschien dat het daar ook wel aan kan liggen dat het lijkt of ze erg met haar buitenschouder naar buiten valt.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:41

ik vind het er mooi ontspannen uitzien, en ik vind dat ze goed loopt voor een manegepaardje dat veel beginners de eerste dingen moet leren! bij ons op de manege lopen de beginnerspony's echt niet zo netjes, zelfs niet bij gevorderde ruiters, behalve na een poosje oefenen misschien weer...

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:37

Nou Erica hebben jullie al besloten welke foto's het worden? Dan zet ik ze er snel nog even op
Ben erg benieuwd naar nieuwe foto's van Soerajja, leuk voor jullie wedstrijdpagina!

Groetjes Joyce

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:39

hey,

loopt mooi hoor voor een beginnerspaard
maar ze loopt eigelijk ook wel wat te diep,
en dan zet jij je handen vast.
maar ik neem aan dat dit de eerste en de laaste keer was dat je op dit paard reed?
dus heb verder niet veel commetaar
groetjes, ikke

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:02

hoi erica

alles goed jolanda hier..leuke foto's aleen denk aan je binnenhand en dat je achter over blijft zitten en misschien de beugels een langer dat zit je ook meer naar achteren.verder erg leuk hoor.
doe je de groeten aan henriet(op je werk) .

groetjes.

Rubiquil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:02

Martsje schreef:
Urielle schreef:

Bedankt voor de tips!!
Wat betreft het laatste punt; dit paard heeft een hele lange tijd de galop erg moeilijk gevonden. Ze is pas op 6-jarige leeftijd goed doorgereden onder het zadel, daarvoor liep ze alleen maar voor de kar en dus ook alleen maar gestapt en gedraafd. En als ik daar naar terug kijk, dan is ze al heel wat verbeterd. (Maar ik wil niet zeggen dat het goed is hoor! Er is altijd wel wat te verbeteren.)
En de foto's van de galop zijn beide in de hoek van de bak genomen, dus misschien dat het daar ook wel aan kan liggen dat het lijkt of ze erg met haar buitenschouder naar buiten valt.

Mooi paardje hoor!! De tips zijn allemaal al gegeven:)
In de galop kun je haar ipv 'vast' te houden, misschien juist wat langer laten. Dus eerst aanspringen, zorgen dat ze goed sprong heeft door je been er goed aan te houden (dus niet harder galoperen, maar met impuls) en haar dan van voor wat langer laten. Dat ze goed op haar eigen benen loopt:) Ik hoop dat je het snapt en er wat aan hebt.

Veel plezier nog met je paardje!