Training begint vruchten af te werpen, Blue @ work!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Training begint vruchten af te werpen, Blue @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 22:33

Hey, ik heb de training terug opgenomen met Blue, hij heeft 3 maanden stilgestaan door omstandigheden, kon niet in de piste, ging wel wandelen maar dat is niet hetzelfde. Nu ben ik veranderd van stal en kan ik volop terug beginnen trainen Vandaag even foto's getrokken, dit was de 1ste keer aan de dubbele longe. We zijn momenteel erg naar de ontspanning en nageefelijkheid aan het werken. Blue begint het eindelijk beetje bij beetje te begrijpen

1.5 jaar geleden
Afbeelding
ZO liep hij toen ik hem net had

Nu

Afbeelding
beetje contrastelling

Afbeelding
Stilstaan, even helm goed doen Maar hier zie je dus dat hij graag met zijn neus in de wolken staat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Contrastelling, helpt om recht te richten, hij valt nogal graag in linkerstelling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo dit was het dus ongeveer..
Graag tips, dit is nog niet alles, maar ik ben al blij dat er momenten van ontspanning tussen zitten, we gaan nu ook goeie les volgen en ik hoop dat dit zal helpen.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:36

Hey,
fieuw, khad die vroegere foto's nog niet gezien, zeg!
Echt veel meer ontspannen .
De ontspanning straals er gewoon vanaf!
En tja, welk paard loopt er nu niet graag met z'n 'hoofd in de wolken"? Mss droomt ie van een mooie merrie....
En foto 11 !!!!

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:04

Hey,
idd blue begint het eindelijk es te snappen
nu met goeie les te volgen komt alles wel goed

Dressuurenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:03

sorry ben niet zo enthousiast. Blue loopt veel te diep en zo te zien ook niet goed aan je been want je hebt vaak je hakken iets opgetrokken. Je paard is al op de voorhand gebouwt dus vergeet a.u.b dat zo diep rijden. Eerst gewoon lekker voorwaarts dan komt het neerwaarts ook zo wel maar niet zo neerwaarts als je nu hebt. dat hij door je linkerkant heenvalt is ook een kwestie van goed aan de hulpen zijn. Hij moet weg willen voor je been. dus ga lekker voorwaarts rijden figuren rijden dat hij meteen op je been en zit reageerd en dan komt dat neerwaartse vanzelf. En neem lekker les nu je de kans hebt om goed te trainen.

ik moet zeggen het ziet er meer ontspannen uit als op de eerste foto maar zoals ik al zei wat je nu laat zien lijkt mij ook niet de bedoeling.

wel een erg leuk dier hoor!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:22

Ontspannen is het nu idd wel maar ik heb toch het gevoel dat hij op sommige foto`s erg op de voorhand loopt, veel te diep (en jij gaat hierbij ook helemaal naar voren)Het kan nattuurlijk ook aan de foto`s liggen?!

Verder vind ik het wel een mooi beest, hoe oud is hij?

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:45

Als hij eerst maar gaat ontspannen en die hals laat vallen, en dat is nu het geval, kun je daarna wel weer meer omhoog rijden.
Als je vanuit een gspannen houding een paard naar beneden moet rijden dan blijft er vaak veel restspanning over en is het een beetje een afgedwongen houding...
Dit is een veel betere beginsituatie. Nu kun je eigenlijk pas beginnen met rijden...

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:46

gaat idd een stuk beter

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 11:53

@ Luckey: Hij wordt 7 jaar.

En ja hij loopt op sommige foto's op de voorhand, maar ik ben al blij dat hij naar beneden komt en ontspant, het was niet te bedoeling om hem op te richten maar gewoon diep te rijden

@ joyce B: jij snapt wat ik wil bereiken

Dressuurenzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:20

ben het wel met joyce B eens dat er ontspanning moet zijn maar niet zoooo diep. Hij loopt nu te diep onder je vandaan. Probeer er een middenweg in te vinden. Niet zo diep want dat is zeer moeilijk om weer omhoog te rijden. En een paard wat nog niet helemaal los is in zijn lijf kun je nooit geheel los zo diep stellen. Jij kan ook niet in een keer in de spagaat. Ik kan je verzekeren dat hij dus als je hem zo diep rijd (bijna halsstrekken alleen dan met neus naar de borst) dat hij zich ergens blokkeert! probeer hem dus toch iets hoger te rijden. Maar iddd wel met die ontspanning!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:31

Hey miss blue! Ik wist niet dat je verandert was, is dat in ruitershoeve nu? (maak je dan eens een paar fotos van ons isaura'ke?)
Goed dat blue nu nageeft, de ontspanning is er al!
Nu beginnen werken om hem iets meer op je hand te hebben en niet zo diep, veel overgangen maken dus. Succes hoor!

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:36

@ astragirl: het is in hof ter ede...

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:38

ik ben ook niet zo gecharmeerd van de foto's
hij loopt ontzettend op de voorhand, en loopt alle kanten op te kijken behalve de goede.
goed les is dus een must nu !

ook vraag ik me af waarom je zo'n strenhge neusriem gebruikt, als je juist ontspanning wil verkrijgen??

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:41

bedankt alison!

Sjoos

Re: Training begint vruchten af te werpen, Blue @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:46

Ik heb het er laatst met mn instructrice over gehad, Replay loopt ook graag met z'n hoofd in de wolken. Als ik hem losrij, laat ik hem hetzelfde lopen als jij Blue. Op de voorhand , laag en ontspannen.
Mijn instructrice zei het zo ongeveer het volgende:
Normaal rijd je een paard eerst aan het been, van het been naar voren. Als je dat doet bij Replay krijg je een gespannen paard met zn hoofd in de wolken. Wil je hem dan laag en ontspannen krijgen, kost dat heel veel moeite.
Als je hem meer laag, en ontspannen losrijd, dan misschien op de voorhand, is hij dus ontspannen en laag. Als hij dan goed los is pak je hem meer op en ga je van je been naar je hand rijden.
De keuze is aan jou.
Je verstand zegt natuurlijk het eerste, dat is wat je geleerd heb, maar je moet het wel aanpassen op je paard.
Dus, met Replay rijd ik hetzelfde als jij met Blue, en het werkt erg goed!

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:08

Rechtrichten door middel van stelling vragen sorry maar heb ik wat gemist Je moet je paard toch gewoon netjes tussen twee benen rijden wil je hem rechtrichten.......

Verder ga ik toch ook echt met de rest mee, sorry !
Blijf van ze koppie af en rij hem gewoon lekker voorwaarts, geloof me zodra hij lekker voorwaarts en vooral in balans gaat lopen, dan komt dat zakken met die hals vanzelf wel

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:18

hej,
ik volg op dezelfde manege les en heb blue a vaak zien lopen,
ik zeg het je blue is uitzich zelf een heel actief paardje..
Heb er zelf ook al mee gereden en écht waar hij is superactief..
Alleen is het nogal moeilijk voor hem om met z'n hoofdje naar beneden te lopen ...

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:24

Citaat:
Heb er zelf ook al mee gereden en écht waar hij is superactief..

Dat is dus waar het probleem kan liggen!!!!
Als "mensen" op een actief of in dit geval superactief paard/pony gaan zitten vergeten ze hun benen!!!! Dus bij zo'n actief ding moet je juist je benen er goed aanhouden, wil je de voorwaarts neerwaartse beweging krijgen

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:31

Mooie pony hoor! Maar ik vind ook dat ie nog wel teveel op de voorhand gaat. Hij loopt wel laag, maar daar houdt ie zich (volgens mij zo te zien) ook in een houdinkje. Probeer hem in de lagere lijn zijn hals weer wat te laten strekken, zijn neusje eruit te rijden, zodat ie echt zijn hoofd als het ware in je hand laat vallen. Daar kan je steeds naartoe rijden, dat hoeft eerst nog niet zo diep.

Concentreer je eerst op een goed verbinding been - hand en dan komt dat lagere instellen vanzelf wel. Dus je pony goed aan je been maken (wat Flower zegt, juist op je been rijden!) en dat wat je erin rijdt weer met je hand opvangen, dan gaat ie vanzelf zijn rug langer maken, ontspannen.

Laag instellen is wel goed, maar niet ten koste van alles!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:39

Flower schreef:
Rechtrichten door middel van stelling vragen sorry maar heb ik wat gemist Je moet je paard toch gewoon netjes tussen twee benen rijden wil je hem rechtrichten.......

Verder ga ik toch ook echt met de rest mee, sorry !
Blijf van ze koppie af en rij hem gewoon lekker voorwaarts, geloof me zodra hij lekker voorwaarts en vooral in balans gaat lopen, dan komt dat zakken met die hals vanzelf wel

www.hoefkatrol.com

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:47

Heb zijn theorie ook al gevolgd, maar begint hij niet met contrastelling op de rechte zijde?

BlueMilk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 20:05

Bedankt voor jullie tips!
Mijn instructeur heeft het ook al gezegd, dat mijn paard heel veel benen nodig heeft, morgen mijn 2de les met Blue zal zien wat hij zegt..

laverite

Re: Training begint vruchten af te werpen, Blue @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:55

K vind het al mooiere foto's van ik vroeger zag, ik weet niet wat het beste is hoor ...

Kijk naar pacha, brenda de eigenares die hem opgeleerd heeft, heeft hem altijd zelf naar de ontspanning laten zoeken zonder enig hulmiddel en nu loopt ie zonder contact op de teugels met zijn neus aan de grond.. Ie is enorm moeilijk aan het been en ik heb nu veel last met oprichting ...

Of ben ik nu 2 zaken door elkaar aan het slaan:) ???