@ Lizzy
ja, ik rijd haar met mijn handen naar beneden, omdat ze niet anders gewoon is, ze is nooit echt dressuurgericht gereden, normaal rijd ze niet echt naar beneden.dus ik ben al blij dat ze naar beneden gaat! over het tempo : als ik ze gewoon laat gaan rent ze in rengalop naar de sprong en komt ze helemaal niet uit, nu heb ik al tips opgevolgd die ik in de zomer van andere bokkers heb gekregen : teugels vaster houden en bijhouden!
het punt over de bak te klein zijn om te springen: ja de bak is smal, dat weet ik ook, als ik een betere had zou ik daar rijden, maar daarmee moet ik het doen! in de wei kan ik ook amper dresuuren, een kleine volte lukt net! voor te springen gaat het heel goed!
en over haar erbij rijden met men been, probeer ik, lukt soms,soms niet, paardje is 16 jaar, is nooit echt heel intensief mee gereden! vroeger zo af en toe eens een buitenrit, maar dan mocht ze ook doen wat ze wou, dus ben ik al blij dat ze nu naar beneden loopt en doet wat ik wil.
xxx Kim
voor de rest ben ik het eens met jou commentaar en zal ik erop letten! en even voor de duidelijkheid : HIJ is een ZIJ