filmpjes van springen met marcia

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vinden Jullie Dat We Vooruit Zijn Gegaan?

Ja
Geen stemmen
Nee
Geen stemmen
Weet Ik Niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Hammeke

filmpjes van springen met marcia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 22:20

eerst een filmpje van in de zomer:
Afbeelding

nu die van nu : *gewoon op het plaatje klikken *
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog wa
Afbeelding
Ann en Marcia
Afbeelding
beetje stappen
Afbeelding
drafje, nog wa onwennig
Afbeelding
stilstaan, bijna vierkant
Afbeelding
uitstappen na springen

P.S : geen commentaar op Ann, ze rijd nu voor de eerste keer na 2 jaar, want ze heeft iets aan haar rug gehad!

verdere commentaar welkom mits opbouwend, geen afbrekende commentaar want daar heb ik ook niets aan!

xxx Kim,Ann en Marcia!

Hammeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 23:08

Niemand?

steffie20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:11

leuk filmpjes ziet er goed uit ook erg mooie foto's leuk beestje hebt je

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:14

heey
leuk paardje hoor, springt leuk
cap is eigen verantwoording
alleen je zit bij de filmpjes als je gewoon op de lange zijde ofzo rijd wel erg naar voren en je handen mogen ook wel wat hoger

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 23:58

mooi paardje.
Sorry maar ik vind het er erg op lijken dat je m met je handen naar beneden rijd. Op filmpje 2, 3 én 4 zie ik elke keer jouw binnenhand bewegen waarna hij knikt met zijn hoofd, en achter de teugel gaat lopen. Vooral bij filmpje 4 zie je zn hoofd elke keer iets naar links knikken.
Rijd m liever iets meer naar de ontspannenheid voor je gaat springen. Dit klinkt misschien raar omdat het tempo van het rijden nou ook weer niet zo gigantisch hoog ligt, maar je zou iets meer uit mogen nodigen met je hand, en hem erbij rijden met je been.
Misschien ben ik nóg zeikeriger als ik vind dat jou bak wat smal is om te springen. Ik vind namelijk de hoek waar hij inmoet na de sprong een beetje té krap.
Nu ben ik echt toppunt zeikerd: Misschien probeer je je paard rustig te laten springen door m vlak voor de hindernis pas te laten draven, maar probeer nou ns in 1 tempo te rijden, en zó controle te zoeken, zeker als je wat hoger wil gaan springen.
Ik vind t voor de rest een mooi paardje, maar ik heb het idee dat je m een 'beetje in de weg zit' (btw je hebt wel een goede springhouding vind ik). Sorry als ik dit iets te hard uitdruk.

Hammeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:31

@ Lizzy
ja, ik rijd haar met mijn handen naar beneden, omdat ze niet anders gewoon is, ze is nooit echt dressuurgericht gereden, normaal rijd ze niet echt naar beneden.dus ik ben al blij dat ze naar beneden gaat! over het tempo : als ik ze gewoon laat gaan rent ze in rengalop naar de sprong en komt ze helemaal niet uit, nu heb ik al tips opgevolgd die ik in de zomer van andere bokkers heb gekregen : teugels vaster houden en bijhouden!
het punt over de bak te klein zijn om te springen: ja de bak is smal, dat weet ik ook, als ik een betere had zou ik daar rijden, maar daarmee moet ik het doen! in de wei kan ik ook amper dresuuren, een kleine volte lukt net! voor te springen gaat het heel goed!
en over haar erbij rijden met men been, probeer ik, lukt soms,soms niet, paardje is 16 jaar, is nooit echt heel intensief mee gereden! vroeger zo af en toe eens een buitenrit, maar dan mocht ze ook doen wat ze wou, dus ben ik al blij dat ze nu naar beneden loopt en doet wat ik wil.

xxx Kim

voor de rest ben ik het eens met jou commentaar en zal ik erop letten! en even voor de duidelijkheid : HIJ is een ZIJ

Amina_

Re: filmpjes van springen met marcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:05

Ik vind het er een leuk paardje uitzien
Ik zou ook proberen om een wat regelmatiger tempo te rijden , desnoods eerst oefenen op dat tempo ,gewoon proberen galopperen aan een zacht tempo , gaat ze te snel gewoon terugnemen (desnoods naar draf) en weer opnieuw beginnen , voltes rijden enz.
En ook proberen na de sprong datzelfde tempo te krijgen ..
Het is idd wel moeilijk als je paard altijd gaat crossen maar oefening baart kunst
En ik zou zeker niet hoger gaan springen voor je dat je je paard in galop deftig naar de sprong kan rijden. (en zonder cap maar das natuurlijk je eigen keuze
ik wil je zeker niet afbreken als dat zo overkomt ..
Maar alles kan en oefening baart kunst

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:23

Er ligt een draf balk voor de hindernis, maar diverse keren rij je in galop aan.. Dan zou ik die balk maar weghalen als ik jou was. Verder vind ik het er niet echt super uitzien, maar volgens mij hebben jullie wel plezier