wie kan mij helpen met deze pony???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xtwinnyxm

wie kan mij helpen met deze pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:12

heejj,,,
ik ben voor iemand een pony aan het rijden, hij is eigenlijk van een ander meisje maar ze kan hem zelf nog niet houden want hij gaat de heletijd tegen de bakrand hangen zodat dat meisje ertussen zit of hij loopt de hele tijd naar mensen die in de bak staan maar je kunt hem er bijna niet vanaf sturen, ook wil hij soms niet vooruit en toen ik hem vanmiddag op ging zadelen ging hij stijgeren!
de dierenarts is er al bij geweest maar we konden niets vinden
wie heeft een idee??

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:14

als de dierenarts niks kan vinden ga ik er voor deze situatie maar even vanuit dat hij slecht is opgevoed. ik weet niet hoe oud hij is of hoelang hij al bij deze eigenaar is?

xtwinnyxm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:18

dat zou wel kunnen hij is niet nog niet lang bij deze eigenaar maar eerst zou iemand anders hem in mogen rijden (dat was deze zomer)
maar als hij dan geen zin had dan lieten ze hem maar doen ze dachten dat het "vanzelf" wel zou komen

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:22

slecht opgevoed dus, nou dat word manieren leren
laten merken dat dit gedrag dus verkeerd is en dat jij het zo niet wil hebben. en natuurlijk gewoon les halen! leer je nog het meeste van, jij en de pony beide

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:22

dat is natuurlijk niet zo slim, maar ik zou er eerst een tandarts bijhalen misschien heeft hij last van zijn tanden.

en als dat het niet is zou je hem toch moeten proberen te heropvoeden

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:25

past het zadel wel?

sanderlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:25

ga vooral veel longeren en vriendjes worden met hem en gerust stelen( praten) hij oud is hij??

xtwinnyxm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:27

daar is ook al naar gekeken
ik hoop dat ik hem wat bij kan leren

xtwinnyxm

Re: wie kan mij helpen met deze pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 19:30

hij is een jaar of 3 - 4 en het zadel dat ik nu heb past hem beter dan het vorige

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:35

Haha deze pony weet gewoon heel goed waar hij aan toe is. Ik zou er even een niet te klein meisje op zetten. Deze moet goed zorgen dat de pony niet ineens naar het midden van de bak loopt naar die mensen. Doet hij dit wel, laat dan degene met een longeerzweep in het midden staan. Zwaaien of zachtjes aantikken is vaak al genoeg om het dier aan zijn werk te houden. Wil hij niet voorwaarts, dan juist voorwaarts gaan rijden. Veel been en eventueel een tikje zorgem ervoor dat het diertje blijft lopen. Hij moet gewoon even weten wie de baas is, en als hij dat eenmaal door heeft zal hij een stuk braver zijn!

xtwinnyxm

Re: wie kan mij helpen met deze pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 21:52

dat probeer ik ook, ik wil een paar mensen in de bak laten staan en hem er dan doorheen rijden als hij dat goed doet ben ik al een heel eind in de goede richting

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 08:34

Misschien eerst oefenen zonder juist iemand in de bak. Als je hem dan goed voorwaarts aan het been hebt gereden en je merkt dat hij luisterd op je hulpen. Dan pas extra oefenen met andere mensen in de bak en daardoor heen sturen. Lijkt mij meest practisch, want juist als het paard nog niet zo ver ingereden is gaat hij steun zoeken bij de mensen in de bak en zo wordt het alleen maar moeilijker voor je om hem op zijn eigen benen te leren lopen denk ik..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:43

Als ik het goed begrijp is deze pony überhaupt niet beleerd! Ga terug naar stap 1, longeren en stemhulpen en pas als dat helemaal goed is er weer eens op gaan zitten en been en zithulpen aanleren.

Het zal een paar maanden duren maar daar heeft die pony de rest van zijn leven iets aan.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:02

Back to Basic. Beginnen met longeren en een beetje grondwerk. Neem het wel serieus dat hij steigerd bij het opzadelen. Een paard zal dit nooit zomaar doen. Ik zou toch eens een zadelmaker en een een tandarts laten komen