haflinger gaat met z'n hoofd onder het rijden steeds omhoog!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sorayaaaaa

haflinger gaat met z'n hoofd onder het rijden steeds omhoog!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 14:23

hoi..

ik ben diana en ik heb ene hele lieve haflinger, genaamd ORAN!
maar als je aan het rijden bent gaat hij met 'n hoofd steeds omhoog.
dat is heel irritant.

wie kan me helpen?

groetjes Dianaa

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:23

Dit hoort bij RT en niet bij VMR. Ik Tem even.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:25

Ik verplaats het wel even.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:26

les nemen is de enige optie, waarschijnlijk is het paardje tegen de hand. Hij kan ook ergens pijn hebben, sluit dat eerst uit.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:54

Hoi,

sluit inderdaad eerst uit of het paard geen rugpijn heeft, een slecht passend zadel, haken op de kiezen of last van een wolfstandje o.i.d.

Als je zeker weet dat het geen medisch probleem is zul je het rijtechnisch moeten oplossen. Zelf heb ik dit probleem ook gehad met een oud-manegepaard dat een erg gevoelige mond had en hard in zijn mond getrokken was door de manegeruiters daar. Het was een ja-knikker geworden en gooide zijn hoofd ook steeds omhoog.

Dit moest ik toen voorwaarts op lossen. Zodra hij zijn hoofd omhoog bracht moest ik mijn handen iets naar voren plaatsen om hem meer ruimte te geven en hem wat passen extra vooruit rijden. Ik mocht absoluut niet terugtrekken of tegendruk geven! Ook liet ik hem regelmatig zijn hals strekken zodat hij mijn hand beter ging volgen. Dit heeft ons toen heel erg goed geholpen! Misschien dat dit ook bij jou helpt! Heb je trouwens les? Misschien dat een instructrice je hierbij goed kan helpen! Succes!!!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:29

inderdaad, sluit alles medisch uit.

ik vraag me af wat je hiermee bedoeld? komt hij uit de nagevelijkheid en schuid continu? of is het zodra je contact hebt met de paardenmond (dus aanleuning?)