savath schreef:dat van het bevallen,is wel echt waar.
ben over een goei tien maanden bevallen van een dochtertje,en ik rijdt paard van mijn 7 jaar,
Ben er nu 32 en ik kan je vertellen dat mijn gyn zei dat hij nog nooit zulke sterk ontwikkelde bekkenbodemspieren had geweten.
Resultaat zeer zware bevalling(van vrijdag avond tot maandag avond zware weeen en nog bij opgang moeten zetten.
maar heb het er voor over gehad.
gelukkig bestaat er epidurale,
wist je dat als je goede bekkenbodemspieren hebt,je later veel minder kans maakt om incontinent te worden.
dus paardrijden heeft een groot voordeel.
Nou, ik had de mazzel om na mijn bevalling bekkenklachten te krijgen
Niet leuk!
Mijn bevalling ging trouwens super!
( ik had wel al een tijdje niet meer fanatiek gereden, omdat het niet zo goed ging met mijn paard, hij is toen overleden in dezelfde week dat ik zwanger ben geraakt.....)
Maar nu, na 3 jaar na de bevalling, gaat het eindelijk wat beter met mijn bekken, dat is maar goed ook, ik kan het paardrijden niet missen!
Even on topic:
Met paardrijden gebruik je verschillende spiergroepen, óók je buikspieren, armen, rug.
Alle spieren die aan de binnenkant van je benen en dus ook je kruis, gebruik je ook met paardrijden.
Als je ook wat verder bent met paardrijden, gaat verzamelen, is het gebruikelijk met zitten 'je kruis aan te trekken', dit is omdat de beweging van je paard dan meer 'omhoog', golvender wordt!
Dus je gebruikt écht veel spieren, de mensen die denken dat je alleen maar 'zit' op een paard en het paard verder al het werk doet, die moeten idd maar eens een uurtje gaan rijden, haha!