We voetballen echt samen, ik zorg er vooral voor dat de bal in de bak blijft, Jauke schopt gewoon er tegen aan als hij de kans krijgt. Soms trap ik hem dus ook voor zijn voeten weg omdat ik anders de bal in het naast gelegen weiland mag gaan ophalen... Zoals me uiteraard 1 x overkwam toen ik niet snel genoeg was
Kijk en geniet! 
Op dit filmpje probeerde hij telkens op de bal te gaan staan, sukkeltje :lol: Soms ligt hij daardoor zelfs op zijn neus, niet dat het hem iets interesseert

Hier ging het beter, hij had weer door dat hij tegen de bal moest trappen ipv zijn voet erop te zetten

Dit is het beste filmpje! Jauke was vandaag wel super enthousiast, zo enthousiast dat hij zelfs in draf over ging!

Kleedje uitrollen. Ben nu bezig met hem te gaan leren dat hij blijft rollen tot het kleedje helemaal uitgerold is.Nu duwt hij er met zijn neus tegenaan en vindt dan dat hij een beloning verdient...

Verder nog allerlei andere dingen gedaan, oa Spaanse pas. Hij kent ook al passage, en een beetje spaanse draf en nog wat andere rare sprongen
Hij werd namelijk zo enthousiast dat hij op een gegeven moment naast me aan het dansen was en zijn benen dus niet meer strekte maar alleen maar hoog optilde en zo een beetje draafde
En toen ik op een gegeven moment ging rennen en "voet, voet" bleef roepen en onderwijl voor zijn borst in mijn vingers knipte ging hij zelfs proberen om in draf zijn benen vooruit te gooien! Uiteraard was dat niet makkelijk dus dan sprong hij in een soort galop sprong en ging daarna weer gewoon draven. Raar dus, maar vooral erg leuk! Had echt lol vandaag met hem en was super trots! Liep trouwens wel te hijgen na een tijdje hoor
Potje voetballen met je paard en dan nog spaanse draf proberen is allemaal niet makkelijk
:P