Hoi,
omdat hij echt duidelijk een voorkeurskant heeft klinkt het inderdaad alsof je paard niet rechtgericht is.
Probeer straks met wijken ook eens op de volte je paard een paar pasjes naar binnen te zetten en weer terug naar buiten te rijden. Verder moest ik juist van mijn instructeur van de hoefslag richting de A-C lijn wijken, omdat veel paarden zich 'aangetrokken' voelen tot de hoefslag. Als ze graag naar de hoefslag willen vallen ze snel over de schouder.
Ik kwam altijd door de hoek en reed even door en dan zette ik hem een paar passen opzij. Zorg wel dat je voorwaarts blijft en niet enkel zijwaarts gaat. Gaat je paard juist te hard en loopt hij door je been heen dan gewoon rechtdoor rijden opvangen en opnieuw proberen. Alleen zul je wel eerst zeker moeten weten dat je paard rechtgericht is. Die link van Betteke is erg handig, maar ik zou er goede instructie bijnemen. Vaak zie je dat ruiters de scheefheid gaan compenseren en dan kom je nog geen stap verder. Zelf heb ik ook veel hulp van mijn instructrice gehad m.b.t. het rechtrichten. Veel succes!!!