Het probleem is dat Binky (de haflinger) erg rennerig is.. vooral in het begin we hebben hem nu bijna een jaar..Binky vind het leuk om vaak een sprintje te trekken zomaar uit het niets en dan met zijn oren naar voren..Als hij echt kon lachen zou hij het zo doen..En het is niet dat ik er afval maar het kan soms zo vervelend zijn. In het begin was k daardoor ook erg bang. We dachten ook het zal wel uitproberen zijn en soms laten we hem gewoon doorrennen en als hij dan wil stoppen laat ik hem gewoon heel lang doorgaan tot hij helemaal moe is..maarja ik wil ook graag naar buiten maar daar heb ik een grote angst voor gekregen toen ik met hem naar buiten ging en hij plots begon te rennen en een ander paard ging hem achterna en het meisje viel eraf en ze wouden niet meer stoppen toen ik erop zat en er een man voor het spoor was gesprongen..dat deed mij erg veel verdriet en heeft me vreselijk bang buiten gemaakt..we lopen dan wel met hem buiten aan een hengstenketting om hem buiten te laten wennen..maarja ik krijg toch kriebels dat ik met hem lekker naar buiten wil al is het maar alleen het pad op en neer..Veel mensen zeggen je moet een scherper bit nemen en de ander zegt dat..Dat is heel erg moeilijk en ik denk dat hij er alleen maar meer tegen in zal gaan..En ik wil hem geen pijn doen! Tiedeman heb ik ook daar rent hij dwars door heen.. Me ouders zeggen ook vaak als je wil we verkopen hem zo.. maar dan het idee dat je weer met een ander paard op nieuw moet gaan beginnen..Ik wil hem een kans geven maar nu jullie mischien een klein beetje weten wat het probleem is dacht ik mischien hebben jullie een manier/zelf ervaring daarmee..want bij de vorige eigenaar was hij heel braaf! maarja het is gewoon een super lief paardje en wil je echt geen pijn doen maar wil gewoon ff lekker uit z'n dak gaan.. en hij komt er hartstikke veel uit want hij staat in een grote uitloopstal..en hij heeft gewoon veel beweging..Dus als jullie wat weten laat het me dan astublieft horen want hij mag heust wel is lekker rennen maar ik wil ook gewoon wel is normaal rijden..nou ik hoor het wel tot ziens dan maar!!
Groetjes charlotte en Rennende binky