Ponycross

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cranberry90

Ponycross

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:06

Ik had een tijd terug nog een dravertje van 2,5 / 3 jaar echt zo'n schatje en toen zag ik dat ze net klein genoeg was voor een ponycross op de stompwijkse weg en toen ging ik meedoen! En we hadden de eerste 2 wedstrijdjes gewonnen..alleen daarna niet meer want mijn draver kon niet op tegen een echte renarabier..was ook best oneerlijk.
En ik heb er foto's van!
[img]http://i12.photobucket.com/albums/a205/francaise/uniftmiejponycross.jpg" alt="Image hosted by Photobucket.com[/img]
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ze gelukt zijn. En ut was de zeker mooiste dag van mijn
leven! Een betere band kan je haast niet hebben met een paard! Maar jammer genoeg is ze waarschijnlijk dood!

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:09

hoezo, is een pony van 2,5 / 3 jaar waarschijnlijk dood?
Onze kennis fokt dravers, echt prachtige, elegante paarden

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:11

Afbeelding

Deze foto was boven mislukt dus ik doe hem hier wel ff..toen hadden we gewonnen, en ik heb ook nog meer foto's van dit mooie meisje.
Afbeelding
Voor de eerste keer dat we gingen springen, ze deed ut fantastisch!
Afbeelding
hihi
Afbeelding
Lief hee!
en ik hoop dat ut nu wel gelukt zijn, enne wat vinde jullie van haar?

_Sammy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:11

leuk hoor ik ben ook elk jaar bij de stompwijkse ponyrace heb ook een paar keer meegedaan...
Waar sta jij dan met (je?) paard?

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 20:13

Lang verhaal maar om in het kort uit te legen, ze was niet echt van mij maar van een boer en ik mocht er alles meedoen maar het bleek dat ze last van haar been had en toen had de boer er niets meer aan en ik had zelf geen genoeg geld om haar spuitjes te geven om haar been te genezen en toen was ze opeens weg! geeneens echt afscheid kunnen nemen en ik mag niet weten waar ze is, sommige zeggen dat ie geslacht is omdat ze er niets meer aan hadden...dus ik denk het dan maar ook...en ik mis der verschrikkelijk.

Ik sta bij Stal Forest, ken je dat? en jij?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:55

WD -> HAW

Soraya92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:12

wat een lieverd ! maar ik hoop toch niet dat je op een paardje van 2.5 een ponycross gaat doen

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:17

Beetje raar - op een 2.5 jarige - verzorgpaard, maar weet niet of zij dood is??? Als je die verzorgd, zal de eigenaar jou toch wel willen vertellen wat er aan de hand was?
De foto's zijn uit 2001!?

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:30

die race foto's zijn wel heel gaaf!
Maarreh.. racen/springen op een pony van 2.5/3 jaar?
Dat verhaal van die boer snap ik ook niet helemaal..

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:34

Ik geloof het ook niet helemaal.
Eerste keer springen zonder cap? Erg onvrantwoordelijk.

Verder wel een leuk beesje om te zien.

love_winsor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:34

Wat een leuk beesje zeg..! ik hoop tog nog voor je dat ze nog leeft en dat je haar ooit nog tegen komt! en ik heb ook wel eens gehad dat we bij mn verzorgpony kwamen en dat dioe verkogt was hoor je hebt van die mensen,,

ElineThera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:39

Op een 2.5 jarige (verzorg)paard een ponycross.. ??
Waarom is ze waarschijnlijk dood? als je er nog voor zorgy!?
En zonder cap..??

Snap het niet hoor..

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:02

Ja ik vind het ook een beetje raar verhaal..
Maar goed race paarden worden ook op hun 2e jaar ingezet om te racen...

Talisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:02

Ze zegt toch dat ze dat paard EEN TIJDJE TERUG had. Lees ff mensen
Geloof dat ze bedoelt dat hij dus nu verkocht is, en dat ze niet weet waar hij is maar dat ie waarschijnlijk al dood is.

Tof zo'n ponycross! Lijkt me superleuke ervaring

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:07

Echt een leuk paardje!
Echt jammer dat hij waarschijnlijk door is....
sterkte ermee!
haha je hindernis ziet er hetzelfde uit als die bij ons

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:58

Talisa schreef:
Ze zegt toch dat ze dat paard EEN TIJDJE TERUG had. Lees ff mensen
Geloof dat ze bedoelt dat hij dus nu verkocht is, en dat ze niet weet waar hij is maar dat ie waarschijnlijk al dood is.

Tof zo'n ponycross! Lijkt me superleuke ervaring

2001 noem ik niet een tijdje.....
Ik geloof niet dat ze bedoelt wat jij schrijft

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:04

Leuke pony!
Maar idd een oefencross op een twee en een ha;f jarige...
Ik mag toch echt hopen dat ie toch echt ietsje ouder was.
Maar wel goed dat je de eerste twee racen (wat is het meervoud van race???) hebt gewonnen

_streepjes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:18

wat een leif mooi paardje zeg ! echt grappig gdat je daar aan mee ging doen! wel jammer dat ze nu weg is zeg!

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:34

sorry, die foto staat 2001 omdat ik niet weet hoe ik de datum kan veranderen en ja ze was te jong, maar omdat ze vroeger verkeerd en te vroeg was behandeld is ze eerder ingereden en heeft ze ook spuiten gehad waardoor ze sneller ontwikkelde en er sneller klaar voor was, zelf wou ik nog ff wachten met inrijden maar de boer vond het wel best maar ik heb de helft niet geholpen met inrijden omdat ik het nog niet wou maar het is goed gegaan en United had er totaal geen problemen mee en vond het alleen maar leuk telkens buiten rijden en crossen en die crosswedstrijd daar was ze net 3 en ja ik sprong toen zonder cap, had nooit eerder zonder cap gereden en deed ook niet anders maar ik had weken daarvoor mn arm gebroken ( van haar afgevallen, geen van beide's schuld trouwens gewoon veel voorkomende val ; paard spring over plas ik verlies mn evenwicht en val ) en toen kwam ik daar langs en een berijdster die haar toen reed was met haar aan het losspringen en toen mocht ik ook even en had geen cap opgedaan en kan ook niet springen zelf, dus dat was wel een beetje dom.

aardig van mensen die leuke reacties geven!

En nog een keer dat verhaal van hoe en wat alleen dan is het LANG

oke de boer eigenaar van een kleine stal fokt dravers en geeft ze dan aan een trainer die hem dan traint en rijd en hij(de boer) profiteerd dan grote deels van het geld dat ze binnen halen als ze een race winnen( koersen ). United Forest was nog jong rond 1,5 / 2 jaar toen die moest worden ingereden achter de sulky, United was ook bij een trainer maar die was helemaal niet zo lief voor haar en gaf haar spuitjes zodat der spieren sneller ontwikkelde enzo, toen kwam de trainer bij de boer aan zetten met 'ja die United gaat naar de slacht want hij slaat en schopt iedereen en wil niets meer'nou de boer vond dat geen goed plan en nam hem zonder papieren of wat dan ook terug op stal, toen kwam ik daarzo en mocht haar verzorgen en alles meedoen wat ik wou maar het bleek dat ze al een hele tijd last had van haar been wat ik nooit heb gemerkt omdat ze altijd vrolijk was en nooit hinkte en zelf aangaf waarneer ze wou draven en galopperen( dat liet ik grote deels ook toe) de boer zei dat ik grote lange stukken moest draven op het harde (wel hoefijzers) en dat deed ik ook, ik reed nooit in de bak. ze was echt vrolijk en als ik aan der been zat deed ze ook niets dus ik vond het raar maar er kwam nooit een DA bij plaats vinden, later ongeveer een maand voor dat ze weg ging zei de hoefsmid dat ze echt last ervan had maar het gewoon niet aangaf omdat ze het leuk vond om dingen te doen maar de pijn vermeed, ik schrok en wist dat dit het einde was maar het KON genezen! wel ongeveer 5 of meer spuitjes nodig van 150,- euro per spuit en ik had het geld er niet voor en de boer wou het er niet voor uitgeven en liet hem ophalen, waarom ik het niet mocht weten waar ze is weet ik niet maar ik denk dat hij me niet wou kwetsen, ookal ben ik liever blij dat ik weet waar ze is maarja ik durf er niet verder naar te vragen, meerdere details heb ik niet omdat ik er zelf ook nietzoveel van afwist wat er eigelijk aan de hand was...het spijt me zeer als ik mensen een rare gedachte heb aangepraat en nu nog steeds want een raar verhaal is het..maar ik kon er ook niet veel aan doen en als United het nou leuk vond,,als ik haar nou stil of in de kleine saaie bak zette zodat ze zich dood verveelde of lekker met haar buiten reed en dat ze het reuze naar der zin had...dan zou jij ook het laatste kiezen toch! En ze heeft zoveel liefde gehad voor haar 'korte'leven..