Voeten niet stil

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Voeten niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:45

Ik heb een probleem met mijn voeten..

Als ik ga paardrijden dan klapperen mijn voeten de hele tijd (ja nou niet de hele tijd maar de pony waar ik dan op rij gaat dan super hard) Hoe kan ik zorgen dat ik mijn voeten stilhou?

( o ja en ik heb de beugels niet te lang ofzo..)
Groetjes

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:49

Gij neme 2 paar strotouwtjes. Gij pakt u beugel, doe het strotouwtje achter de singel langs en knoop hem aan u beugel zo dat de beugel strak, maar niet TE strak een de singel zit. Doe dit ook aan de andere kant. Stijg op en je krijgt eerst een half uur last van je benen, maar het werkt wel!

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 13:50

Oke dan!!;)

powiepower

Re: Voeten niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:59

das best gevaarlijk?

je moet proberen om heel goed te schanieren in je enkels, dat werkt bij mij wel

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:07

powiepower schreef:
das best gevaarlijk?

je moet proberen om heel goed te schanieren in je enkels, dat werkt bij mij wel

Waarom is dat gevaarlijk? Omdat je beugels nu vast zitten? Das bijzondergevaarlijk ja, rij jij met losse beugels? Als je je voeten gewoon goed in je beugels hebt kan er niets mee gebeuren. Misschien is het nog wel veiliger omdat je beugels nu niet alle kanten op kunnen schieten...

OranVera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:10

ik snap alleen de uitleg van de strotiutjes niet echt

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:04

ze bedoeld dat je de stijgbeugels aan de singel vastknoopt...

ik heb altijd geleerd dat het gevaarlijk was, want als je dan zou vallen en de beugelriem glijd van het zadel (snapje ) dan zit je stijgbeugel alsnog vast en kan je alsnog meegesleurd worden...

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:06

powiepower schreef:
ze bedoeld dat je de stijgbeugels aan de singel vastknoopt...

ik heb altijd geleerd dat het gevaarlijk was, want als je dan zou vallen en de beugelriem glijd van het zadel (snapje ) dan zit je stijgbeugel alsnog vast en kan je alsnog meegesleurd worden...

op een hele brave pony oefenen dus

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:11

maar maar maar,, als je dan flauwvalt en alsnog van je paard afvalt ,, haha nee hoor

laten we weer ontopic gaan,, das wel zo leuk voor de TS

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 15:12

oke hou maar op over dat strotouwtje want ik denk niet dat dat mag (manege he;)) Dus even andere tips?

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 20:24

Gemma_Luuvv schreef:
oke hou maar op over dat strotouwtje want ik denk niet dat dat mag (manege he;)) Dus even andere tips?

Ik heb ook met die strotouwtjes gereden op een manege hoor.
En anders zou ik graag de tip van je instructrice willen weten!

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:10

ik moest een keer op de manege met servetjes tussen mn bovenbeen en zadelbladen houden, voor me beenhouding maar dat is meer voor je bovenbenen.

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:17

Ik zal vragen of de instructrice iets weet.. ze hou dan mijn voet vast en gaat erlangs rennen.. en dan na een tijdje lukt het wel.. maar ik ga kijken of het zaterdag METEEN wil lukken

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:44

Ik had dat probleem ook
En ik ging dat oplossen door mijn hakken heel goed uit te drukken (lees..veelste veel ) en inderdaad scharnieren in je enkels.. Maar dat was zeker niet de oplossing . Het enige wat ik ging doen is mijn enkels vastzetten waardoor ik mijzelf ook helemaal vast ging zetten!

Toen kwam mijn instructrice en die ging aan mij sleutelen . Mijn beugels langer... 2 gaten ! Vervolgens moest ik mijn beugels echt op de bal van mijn voet doen (eigenlijk iets meer richting teen) En dan precies op dat punt op mijn beugel leunen! Dus dan is de druk van je enkels af . (voor je gevoel moest ik op mijn tenen staan) Op dat moment ga je zelf al heel anders zitten (veel makkelijker) en is je been veel meer ontspannen waardoor je benen niet meer stuiteren en je je voeten ook veel stiller hebt! Let er wel op dat je de juiste houding heb met je benen, dus netjes de kuiten aan je paard!

Probeer het maar eens..misschien helpt het

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:45

oke dankjewel..!!

merel90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:37

Elsemieke schreef:
Gij neme 2 paar strotouwtjes. Gij pakt u beugel, doe het strotouwtje achter de singel langs en knoop hem aan u beugel zo dat de beugel strak, maar niet TE strak een de singel zit. Doe dit ook aan de andere kant. Stijg op en je krijgt eerst een half uur last van je benen, maar het werkt wel!

amen!

alleen is het in jouw geval dan wat minder handig...

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:40

je kunt ipv een strotouwtje misschien beter een lang stuk klitteband nemen. bij de paardendrogist verkopen ze zoiets.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:53

Ik ga volgen voor nog meer tips Ik heb ooit eens een zitles gehad, dan geen stotouwtjes maar sporenriempjes. Het voelde alsof ik nog nooit op een paard had gezeten Het heeft wel geholpen, maar ik heb nog nooit in mijn hele leven zo'n spierpijn gehad Heb serieus 3 dagen niet fatsoenlijk kunnen lopen. Maar wel veel van geleerd en daar gaat het om!