Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
powiepower schreef:das best gevaarlijk?
je moet proberen om heel goed te schanieren in je enkels, dat werkt bij mij wel
Als je je voeten gewoon goed in je beugels hebt kan er niets mee gebeuren. Misschien is het nog wel veiliger omdat je beugels nu niet alle kanten op kunnen schieten...
) dan zit je stijgbeugel alsnog vast en kan je alsnog meegesleurd worden... powiepower schreef:ze bedoeld dat je de stijgbeugels aan de singel vastknoopt...
ik heb altijd geleerd dat het gevaarlijk was, want als je dan zou vallen en de beugelriem glijd van het zadel (snapje) dan zit je stijgbeugel alsnog vast en kan je alsnog meegesleurd worden...
,, haha nee hoor
Gemma_Luuvv schreef:oke hou maar op over dat strotouwtje want ik denk niet dat dat mag (manege he;)) Dus even andere tips?

) en inderdaad scharnieren in je enkels.. Maar dat was zeker niet de oplossing
. Het enige wat ik ging doen is mijn enkels vastzetten waardoor ik mijzelf ook helemaal vast ging zetten!
. Mijn beugels langer... 2 gaten
! Vervolgens moest ik mijn beugels echt op de bal van mijn voet doen (eigenlijk iets meer richting teen) En dan precies op dat punt op mijn beugel leunen! Dus dan is de druk van je enkels af
. (voor je gevoel moest ik op mijn tenen staan) Op dat moment ga je zelf al heel anders zitten (veel makkelijker) en is je been veel meer ontspannen waardoor je benen niet meer stuiteren en je je voeten ook veel stiller hebt! Let er wel op dat je de juiste houding heb met je benen, dus netjes de kuiten aan je paard!

Elsemieke schreef:Gij neme 2 paar strotouwtjes. Gij pakt u beugel, doe het strotouwtje achter de singel langs en knoop hem aan u beugel zo dat de beugel strak, maar niet TE strak een de singel zit. Doe dit ook aan de andere kant. Stijg op en je krijgt eerst een half uur last van je benen, maar het werkt wel!
Ik heb ooit eens een zitles gehad, dan geen stotouwtjes maar sporenriempjes. Het voelde alsof ik nog nooit op een paard had gezeten
Het heeft wel geholpen, maar ik heb nog nooit in mijn hele leven zo'n spierpijn gehad
Heb serieus 3 dagen niet fatsoenlijk kunnen lopen. Maar wel veel van geleerd en daar gaat het om!