bokt bij het overgaan naar de galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

candyke

bokt bij het overgaan naar de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:24

hallo

ik heb ook een klein probleemtje, Bij een manegepaard als we gaan galloperen begint ze te bokken meestal blijf ik er op zitten maar deze keer was ik er heel hard afgevallen ze galopeerd wel hoor als ze gewoon moet aansluiten of als ik het haar vraag als de rest niet galopeerd hebben jullie tips of andere dingetjes echt alles is welkom ook commentaar

groetjes candy

dell_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:39

Waarschijnlijk ligt het aan jou! Klinkt een beetje lomp zo maar ik heb dit zelf ook meegemaakt. En de oorzaak was dat ik teveel binnenbeen gaf. En de hulp op zichzelf niet goed aangaf, ik gaf ineenkeer teveel hulp. Waardoor het paard zoiets had van dat doe ik dus niet zo en begon te bokken.
Probeer je hulp gedoseerd en duidelijk te geven met niet alleen het binnenbeen maar ook goed je buitenbeen erbij en voor niet losgooien maar gewoon contact houden. Bij mij hielp dit maar kan natuurlijk niet zeggen of dat ook bij jou is. Als het iets rijtechnisch is kan dit misschien helpen anders zou het ook iets lichamelijks kunnen zijn bij het paard.
In ieder geval succes!

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:53

Ik denk idd ook dat je iets te fanatiek met je been hulp bent. Laat hem eerst gewoon reageren op je stem en als dat niet wil doe je rustig je binnen been er aan. Dan moet die vast wel gaan. succes!

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:27

En daar komt bij dat je vantevoren er van uit gaat dat hij zal bokken. Dan zit je ook al niet echt ontspannen op het paard......

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:31

probeer volgende keer ook even na te gaan of je genoeg ruimte geeft om weg te galoperen,of je dus niet teveel tegenwerkt met je hand.

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:09

Galop is de bokgang!