Ex-westernpaard @ dressuurwork met ANKY pad!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

Ex-westernpaard @ dressuurwork met ANKY pad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 23:53

UIteindelijk kon ook ik er niet meer omheen. Ook ik heb nu een anky pad. Was op zoek naar een geel dekje en deze was verruit de geelste!

Ben met mijn Quarter x Appaloosa nu een paar maanden bezig met engels rijden. Het gaat vrij aardig, hij kruipt nog vaak achter de teugel hier werken we aan en natuurlijk mijn houdeing de bekende dingen, tenen, handen en het munten zoeken.

kijk en geniet! (hoop ik)

Afbeelding
Net na het losrijden, nog iets te diep.

Afbeelding
Ook nog iets te diep..

Afbeelding
Al stukken beter, vrij aardig naar mijn idee.

Afbeelding
Een lichtelijk afwezige achterhand

Afbeelding
Galopje, ook vrij aardig.

Afbeelding
En rustig naar het uitdraven toe..

Na het rijden mag meneer altijd even lekker rollen..

Dan krijg je dit:
Afbeelding

En dan nog lekker een welverdiende boterham als we terug zijn op stal, natuurlijk sta je dan ubercharmant op de foto door de flits die net voor de foto komt bij mijn toestel:

Afbeelding

Hoop dat jullie het een beetje intressant vonden om de vroderingen van mijn western knollie te zien. Comentaar mag maar hou het vriendelijk..

Enne.... GEEL HE????

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:58

leuke foto's leuk geel dekje ook
maar is hij nu zo overbouwd of staat hij telkens verkeerd? (niet banketstaaf bedoeld)

voor een western paard doet hij het goed
Laatst bijgewerkt door Perla op 02-01-06 00:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:58

Mooi! Hij doet het al goed Leuk paardje ook!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 00:07

Perla schreef:
leuke foto's leuk geel dekje ook
maar is hij nu zo overbouwd of staat hij telkens verkeerd? (niet banketstaaf bedoeld)

voor een western paard doet hij het goed

Hij heeft idd een vrij hoge kont, maar echt overbouwd issie niet..

Miss ook wel iets op de voorhand..

LaraCroft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:13

Wauw, wat een gaaf dekje! En de foto's zien er goed uit! Wat een lekker smerig beest

jettiiy

Re: Ex-westernpaard @ dressuurwork met ANKY pad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:15

issie nou zo bezweet op die laatste foto? doe je dan gelijk de deken erop...

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:16

heb je misschien ook western foto's ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil van western en dressuur...

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:18

Wat een gaaf kleurtje, maar dit is niet de lemon toch? Anders verkleurt de foto wel heel erg .
Leuk paardje!

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:29

bliksemluver schreef:
Wat een gaaf kleurtje, maar dit is niet de lemon toch? Anders verkleurt de foto wel heel erg .
Leuk paardje!

dat dacht ik ook

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 08:55

zo op de foto's rij je hem wel erg op zijn voorhand, en
(sorry) ik vind hem toch ook wel aardig overbouwd...

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:01

Baroen: ik denk dat de ruiter daar weinig aan kan doen, gezien de bouw van dit dier is het erg moeilijk hem op zijn achterhand te rijden!

@TS: waarom ben je overgestapt naar engels rijden eigenlijk?

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:03

Leuke foto's ziet er goed uit. Ist dit de lemon kleur van Anky nee toch?

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:05

Ik vind het paard niet zo heel leuk, niet mijn type, maar volgens mij wel super lief! Volgens mij is het ook niet de lemon hoor!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:06

Hai.

Ik heb zelf ook een paardje in mijn bezit wat altijd western gereden is, maar nu dressuurmatig het prima doet, maar nog steeds de western-trekjes heeft, dat zie ik ook terug bij jouw foto's:
- lijkend zwaar in de hand
- moeite met de 'vaste' verbinding aan de voorkant
- achterhand zoals ze dat graag zien bij dressuur eronder

Het lijkt erop dat je paardje vrij 'zwaar' is in je hand. Probeer veel te schakelen naar voren en weer terug. Continue de controle houden dat alles van achteren naar voren komt, dan zal hij wat opgerichter gaan lopen en zal hij z'n achterhand er beter onderzetten na vanloop van tijd .
Vastere verbinding aan de voorkant niet als 'raar' laten ervaren, is een questie van vragen en direct ontspannen. De druk is bij dresuur toch meer dan bij western, ivm met geen losse verbinding. Voel je dat hij gaat ontspannen, direct zelf ontspannen, op den duur zal hij sneller ontspannen omdat hij het ontspannen van jou als een beloning ziet.

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:09

Dit is idd de lemon kleur van Anky.. verkleurt wel op de foto idd..
Verder heb ik em zelf niet western gereden, maar ik heb hem overgekocht van mijn nicht. ik heb hem gelijk omgeschalkeld omdat western mij niet ligt.

Verder is ie op de laatste foto gewoon smerig.. Hij heeft eerst lekker mogen uitzweten voor de deken erop ging..

En als je goed kijkt zie je dat zijn kont niet hoger is as zijn schoft (miss staat ie op dze foto verkeerd) dus hij is niet overbouwd.

Enne alle leuke reacties.. Dank je;)

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:09

Venetia schreef:
Baroen: ik denk dat de ruiter daar weinig aan kan doen, gezien de bouw van dit dier is het erg moeilijk hem op zijn achterhand te rijden!

@TS: waarom ben je overgestapt naar engels rijden eigenlijk?

wat een onzin... dat een dier overbouwd is, wil nog niet zeggen dat je hem zichtbaar op zijn voorhand hoeft te laten lopen... of dat je er niks aan kunt verbeteren

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:10

MirZam schreef:
Verder heb ik em zelf niet western gereden, maar ik heb hem overgekocht van mijn nicht. ik heb hem gelijk omgeschalkeld omdat western mij niet ligt.

Verder is ie op de laatste foto gewoon smerig.. Hij heeft eerst lekker mogen uitzweten voor de deken erop ging..

En als je goed kijkt zie je dat zijn kont niet hoger is as zijn schoft (miss staat ie op dze foto verkeerd) dus hij is niet overbouwd.

staat en loopt hij op bijna elke foto verkeerd?

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:11

@ elady.. Hij lijkt zwaar in de mond dat kan kloppen, dat heeft ie ook met tijden. Maar het valt mij erg mee. Verder ben ik ook veel bezig met schakelen om de achterhand alerter te krijgen. Hij is nu 7 is dus ruim 3 jaar western gereden en nu twee maandjes engels.. Kan niet verwachten dat meneer alles ineens perfect doet.
Belangrijk vind ik dat ie de beendruk accepteerd en de druk op het bit. Dat schijnt toch voor veel ex westernpaarden een moeilijk punt te zijn..

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:12

baroen schreef:
MirZam schreef:

staat en loopt hij op bijna elke foto verkeerd?

Ik heb het nu even ove de enige foto waa je er een zinnig oordeel over zou kunnen vellen omdat er nietmand op zit en dat is die net na het rollen.
Verder ga ik me er niet druk om maken. Ik ken em in real life en ik weet echt wel wanneer een paard overbouwd is en wanneer niet. Mijn Sokkie is het niet en weet dat het wel zo lijkt. Verder doe je er toch niks aan als het wel zo zoiu zijn.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:14

Citaat:
Ik heb het nu even ove de enige foto waa je er een zinnig oordeel over zou kunnen vellen omdat er nietmand op zit en dat is die net na het rollen.
Verder ga ik me er niet druk om maken. Ik ken em in real life en ik weet echt wel wanneer een paard overbouwd is en wanneer niet. Mijn Sokkie is het niet en weet dat het wel zo lijkt. Verder doe je er toch niks aan als het wel zo zoiu zijn.

ik zeg ook niet dat het erg is, het is een constatering, en als jij hem niet ovrbouwd vind, vind ik dat prima hoor

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:15

baroen schreef:
Citaat:

ik zeg ook niet dat het erg is, het is een constatering, en als jij hem niet ovrbouwd vind, vind ik dat prima hoor

Het zou trouwesn op deze foto's wel extra kunnen lijken waardoor ik jouw constatering wel kan snappen, omdat hij zijn achterhand nog niet optimaal meeneemt..

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:16

Ik heb even de topics in je onderschrift bekeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem daar fijner vindt lopen. Hij lijkt op deze foto's meer "gedwongen" naar beneden te lopen, je lijkt te stug in je hand. Ook lijkt hij op de andere foto's minder overbouwd dan op deze.

Foto's zijn en blijven een momentopname. Veel plezier en succes met de omscholing.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:19

Wat leuk
Ik rijd met mijn amerikaantje ( appaloosa x quarter ) ook engels. We zijn inmiddels in de L1 beland. Ook ik heb voorheen western met mijn appie gereden ( zie profiel ). Gewoon doorgaan en dan komt het vast wel een keer goed.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:22

Wat een leuk paardje heb je! Misschien is het een tip om je teugels iets korter te nemen want volgens mij zijn ze erg lang en zit je een beetje in de knoei met je ellebogen,zij en je handen!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:23

Afbeelding

Western foto nog bij vorige eigenaar (wel met mij erop)