Lekker kort door de bocht zo he? Ik ben eigelijk benieuwd naar mogelijkheden, oefeningen om de achterhand er meer onder te krijgen en dan dus speciaal in stap.
In draf gaat dat best aardig nu, natuurlijk nog niet perfect, maar toch het gaat beter. Ik doe dat door veel tempo te wisselen. Vaak stap-draf en weer terug, maar ook een stukje uitstrekken en weer terug in een arbeidstempo.
Maar in stap red ik dat eigelijk niet. Ze maakt wel ruimere passen of gaat sneller, maar de kont komt er eigelijk niet onder.
Ik weet eigelijk niet of dit iets is wat in een hoger, verder gevorderd deel van de dressuur komt. Of je daar doordat je steeds verder traint ook in de stap een actievere achterhand krijgt.
Ik heb er vanacht zelf over na liggen denken, vrijdagavond heb ik les en zal ik mijn instructrice er ook naar vragen.
Ik kom zelf niet verder dan de tempo- wisselingen, maar in stap is het tempo verschil niet zo groot. Daarna dacht ik aan achterwaarts, maar dat is weer een compleet andere oefening en zover ben ik nog niet.
Ik blijf dus een beetje hangen in mijn gedachtengang....

)