Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nancy_evita schreef:dit hoef je niet te leren.
Aan de teugel is een teken van ontspanning..
Je kan het altijd proberen te leren met zagen, maar volgens mij zouden veel mensen dat niet doen

xxxcatjuxxx schreef:Nancy_evita schreef:dit hoef je niet te leren.
Je kan het altijd proberen te leren met zagen, maar volgens mij zouden veel mensen dat niet doen
nee zagen ga ik niet doen dat verdient ze nite.
dat vind ik geen diervriendelijke manier.
En dat heeft weinig met de merrie te maken. Nancy_evita schreef:Je kan het altijd proberen te leren met zagen, maar volgens mij zouden veel mensen dat niet doen
xxxcatjuxxx schreef:maar dat van het vanzelf gaan vind ik niet waar want door kneepjes geven enzo gaat ze niet rond lopen en door niks doen ook niet dus leren moet je echt wel.
loutjuh schreef:activeer de achterhand zorg voor een goede reactie op jou hulpen (alertheid) en zorg voor een licht contact met de mond zonder er in de trekken of spelen etc. Geef wat been en je paard zal meer steun op je handen zoeken, niet gaan trekken of meegeven maar opvangen. Door hem actief te houden van achter zal je paard licht in de hand worden en nageven (even in het kort verteld dus).
Het is eigenlijk een belachelijke zin aan de teugel rijden. Het is een reactie en beloning van een actief en ontspannen voorwaarts neerwaarts aan de hulpen gesteld paard.
Delphi schreef:Nancy_evita schreef:Je kan het altijd proberen te leren met zagen, maar volgens mij zouden veel mensen dat niet doen
En de reden daarvoor is dat je door te zagen de pony in de krul trekt. Dit kun je absoluut niet 'aan de teugel lopen' noemen! Maar meer in een valse krul getrokken. Het paard kan hierdoor hard in zijn mond worden en vaak maakt zo'n paard daarbij zijn rug ook nog eens hol met alle gevolgen van dien. Ik vind het zielige mensen die perse hun paard in de 'krul' willen zien lopen en het zo oplossen. Dat vind ik mensen met weinig verstand over paarden.

xxxcatjuxxx schreef:Nancy_evita schreef:dit hoef je niet te leren.
nee zagen ga ik niet doen dat verdient ze nite.
dat vind ik geen diervriendelijke manier.
maar dat van het vanzelf gaan vind ik niet waar want door kneepjes geven enzo gaat ze neit rond lopen en door niks doen ook niet dus leren moet je echt wel.
lotjj92 schreef:
dat is het zeker niet.. lopen parden in het wild aan de teugel? nee,, parden doen het echt niet voor hun plezier.. maar e zijn wel ontspannen als ze hun bit neit vast klemmen