ik wil niet springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bentuh

ik wil niet springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:46

mij vriedin heeft een paard en daar staat een haf en die rij
ik als ik met haar mee ga.

maar nu komt het.
wij waren aan het rijden, en toen kwam er iemand bij en die wilden graag springen.
Nou geen probleem zal je dan zeggen, dus van ons mocht ze wel een sprong neer zetten,
want ik wilden er toch niet overheen.
Maar iedere keer als ik lang de sprong ree dan ging hij er in galop vandoor.
Dus ik wel boos geworden en ingehouden maar hoe kan ik
dit verhelpen vind het aardig irritant.
want er staat best wel vaak een sprong in de bak.

groetjes lovejerry

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:51

hee weetje
als je paard zo doet ga er extra vaak langs en waees hem de pbaas .
op en gegeven moment ziet hij in dat het hem toch neit lukt er overheen te komen.

en als je dan een keeertje rustig de bak voor je zelf of met zen 2en hebt ofzo en je paard doet weer zo gfek laat hem dan een keertje gewoon een laag kruisje ofzo.
maar wel op het moment dat jij wilt!!!
als je recht aan komt in het juiste tempo die jij kiest en dan rechtuit er weer vandaan.

maar neti op het moment dat hij flipt denken van ooh nu dan maar wel een keer nee wanerr JIJ het wilt!!!!

met vragen kom maar hoor

groetjes caroline

Bentuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:55

oja dit had ik er ook even bij moeten zetten dan doe ik wat jij xxxcatjuxxx zei en dan blijf ik bij hem en dan geef ik nog een stik van nu mag je en dan zet hij af en dan stopt hij net nog paar cm voor de sprong. dus dan denk ik van het gaat eindelijk een keer goed en dan stopt hij

Biepje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:56

gewoon vaak erlangs rijden zoals xxxcatjuxxx al zei. denk er niet aan dat er een sprong staat, doe alsof er niks is, en boei je ook niet op. hoe minder jij gespannen bent, hoe meer ontspannen je paard zal lopen en hoe minder aandacht hij eraan zal schenken.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:57

Ga voltes om de sprong heen rijden en hou hem dan heeeeeel erg aan het werk. Volte openen en sluiten, overgangen, schijnovergangen enz. Om de 5 sec moet je een andere oefening doen. Keertje met je stem door komen wanneer hij niet luisterd en een ophouding maken. Succes.

monsera

Re: ik wil niet springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:42

Ja blijf lekker bij de hindernis oefeningen rijden er veel voltes omheen rijden en dan op de volte weer heel erg veel oefeningen rijden zoals kris25 dit al mooi zegt.Gaat dit goed kun je de afstand wat groter maken maar er wel heel veel langs rijden maar dan bv op de grote volte als je van hand veranderd als je een recht of linksomkeert rijdt maar dan altijd langs de hindernis rijden.Doe dit in stap en draf voel je dat hij gaat versnellen maak dan gelijk weer een overgang terug naar de stap en probeer het nog eens.Lukt het niet met de grote lijnen ga dan weer een stapje terug en ga weer een volte om de hindernis rijden wissel ook erg veel van hand dan.

Probeer jouw angst opzij te zetten en bedenk goed voor jezelf dat je niet gaat springen en let niet te veel op de hindernis hoe meer jij je op de hindernis fokust zal je paard dit ook doen.Wil je wel springen doe dit eens in een springles zodat je met begleiding kunt springen want het is niet de bedoeling dat je hem een tik moet geven om over de hindernis te springen ik denk dat jij wat angstig bent en dat je hem probeert te overbluffen met dat tikje maar dat hij het niet vertrouwd en dan toch weigert met les kun je hier overheen geholpen worden geef wel duidelijk aan wat je wel en vooral niet wilt/durft.Het is niet erg om toe te geven ik vind het ook wel eens eng in de springles en dan doen we weer even een stapje terug.Het moet wel leuk blijven voor jouw en je paard.